וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המוסד חטף גנרל איראני במהלך המבצע לאיתור מידע על רון ארד

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 17:40

על פי מידע שהגיע ל"ראי אל-יום", הפעולה של המוסד שחשף בנט בדבריו בכנסת אתמול התבצעה בשטח סוריה, והגנרל נחטף לכאורה למדינה באפריקה ונחקר בניסיון לברר מה עלה בגורלו של הנווט הנעדר - ולאחר מכן שוחרר. דיווח סעודי: ישראל הפיקה DNA משלד שנקבר בכפר בדרום לבנון

בווידאו: בנט חושף במליאת הכנסת מבצע של המוסד לאיתור מידע על רון ארד/צילום: ערוץ הכנסת

כלי תקשורת ערבי טוען היום (שלישי) כי המוסד חטף גנרל איראני במהלך המבצע לאיתור מידע על הנעדר הישראלי רון ארד, שאותו חשף אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט בדבריו במליאת הכנסת.

אתר האינטרנט "ראי אל-יום" מדווח כי דבריו של בנט מתייחסים לפעולה שביצע כביכול המוסד בתוך שטח סוריה, במהלכה נחטף גנרל איראני והועבר לאחת ממדינות אפריקה שם הוא נחקר ולאחר מכן שוחרר. לפי הדיווח, סביר להניח שהאיראנים עקבו אחר הפעולה לאחר שהתרחשה, וגילו מהיכן נוהלה.

בהמשך, רשת אל-ערבייה אישרה את הדיווח הראשוני, והוסיפה כי מדובר בקצין איראני בכיר בדימוס שכיום הוא אזרח. על פי הדיווח של הרשת, ישראל הפיקה DNA משלד בכפר בדרום לבנון, כדי לבדוק האם מדובר בארד.

רון ארד היה נווט קרב בחיל האוויר שנפל בשבי ארגון אמל בלבנון ב-16 באוקטובר 1986. הוא מוגדר כנעדר ממאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, באיראן או בלבנון. בשנת 2005 הגיש אגף המודיעין דוח סודי לפיו ארד מת בלבנון, בין 1995 ל־1997, כנראה מדקירה בכתף.

הנווט השבוי רון ארד. AP
מבצע נועז בסוריה בניסיון לאתר מידע על אודותיו. רון ארד/AP

בנט אמר אתמול במליאה במהלך כנס החורף של מושב הכנסת כי המוסד יצא בחודש האחרון למבצע מיוחד לאיתור מידע על גורלו של נווט צה"ל רון ארד. "זה היה מבצע מורכב ורחב ממדים, זה כל מה שאפשר לומר כרגע", אמר.

"עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון", הוסיף ראש הממשלה. "פדיון שבויים מגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים".

טל לב-רם

ההערכה שלפני המבצע: לגורם שאליו הגיע המוסד לא היה קשר ישיר לרון ארד

לכתבה המלאה

כעבר כמה שעות, במערכת הביטחון הודו כי המבצע לאיתור המידע על ארד נכשל. בחדשות 12 דווח כי ראש המוסד, דדי ברנע, אמר לאנשי הארגון לאחר המבצע כי הוא לא הביא לשום פריצת דרך בניסיון להתחקות אחר גורלו של נווט הקרב. "זה היה מבצע אמיץ, נועז, מורכב - אך כושל. זה היה כישלון, אבל נמשיך במאמצים", אמר ראש המוסד לפי אותו דיווח בחדשות 12. בעקבות דיווחים נוספים בכמה כלי תקשורת בישראל, שכללו ביקורת על בנט לאחר פרסום הדברים, לשכת ראש הממשלה פרסמה תגובה לפיה המבצע דווקא היה מוצלח.

"המבצע להשגת מודיעין אודות רון ארד היה מבצע מוצלח שבוצע תוך עמידה ביעדים מבצעיים יוצאי דופן", נכתב בהודעה. "להבאת המידע בפני חברי הכנסת והציבור הרחב היה ערך, המבטא את המאמץ והמחויבות הכבירה להשבת בנינו לגבולם, גם שנים ארוכות לאחר שנפלו בשבי האויב. כל הפצת מידע אחר הינה שקר וכזב".

  • עוד באותו נושא:
  • רון ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully