וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט לישועה: "תן סימן מתי אתה דובר אמת ומתי לא"

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 15:02

במסגרת החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר בתיק 4000 הביע השופט משה בר עם את מורת רוחו בעקבות חשיפת תכתובות שכתב לעצמו ישועה כהכנה לפגישה עם מו"ל הארץ עמוס שוקן. ישועה: "לא כל מה שאני כותב נכון". על כך העיר השופט: "מתחילת החקירה לא מובן מתי זו אמת"

בווידאו: דיון בתיקי האלפים בבית המשפט המחוזי ירושלים/צילום: מערכת וואלה!

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת היום (שלישי) עדותו של מנכ"ל וואלה! לשעבר, אילן ישועה, העד המרכזי בתיק 4000. מחוץ לבית המשפט מפגינים תומכי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עם מגפונים הנשמעים בתוך אולם בית המשפט. המפגינים צועקים בין היתר 'העם דורש צדק משפטי'.

החקירה של עו"ד ז'ק חן, המייצג את הבעלים לשעבר של בזק, שאול אלוביץ', המשיכה מאותה נקודה בה היא נעצרה אתמול, בבחינת האירועים סביב פרסום התחקיר על אתר וואלה! שהתפרסם באוקטובר 2015 בעיתון הארץ.

חן חקר את ישועה על רשימת נקודות שהוא כתב לעצמו בטלפון הנייד לקראת פגישה עם מו"ל הארץ, עמוס שוקן סביב התחקיר של העיתונאי גידי וייץ, בו הוא כתב לעצמו בין היתר "ניפוח והגזמה נגדי, נגד וואלה! נגד שאול, קמפיין, יש יותר מאמרים נגדו מאשר בעדו.. למה הדעות הפוליטיות שלי רלבנטיות.. וואלה! עיתון מרכזי וימינה וככזה לא יוצא אוטומטית נגד הממשלה.. אני מנהל אסרטיבי ולא סמרטוט של אף אחד.. מרוכז בהצלחת וואלה!".

חן: "אין מחלוקת שאתה אדם אינטיליגנטי. כשאתה כותב לעצמך פתק לקראת פגישה עם אדם שהגדרת מנטור שלך, אתה בוודאי לא רושם סיפורי סבתא, אתה כותב דברים שאתה חושב שתוכל לטעון ולשכנע אדם רציני לאדם רציני".

ישועה: "העובדה שאני כותב לעצמי פתק לפני שאני הולך לבדוק את עמוס, לא אומר שכל מה שאני כותב נכון. אלה הטיעונים שלי שמבטאים את הנרטיב. חלק מפה נכון וחלק לא".

על כך העיר השופט בר-עם לישועה: "אני מתחילת החקירה של אדוני לא מצליח להבין מתי הדברים שכתבת לעצמך בפתקים הם אמת, ומתי הם לא אמת. בסופו של דבר אנחנו בוחנים את הכתובים.
איך נדע על סמך הכתובים מתי אדוני חושב שהדברים שכתב לעצמו הם אמת, מתי הם לא אמת
האם אדוני יכול לתת סימנים? סימנים של אדוני ולא של מישהו אחר - איך אתה רואה את הדברים".

אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 05 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"מנכ"ל כחלק מהשיח מתחנף לאנשים". ישועה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

חן ביקש מישועה להסביר את השקרים שלו, מתי הוא משקר ומתי הוא דובר אמת: "אמרת שאתה משקר בנוגע למשפחת נתניהו והסיקור, ובקשר למכירות. למשל בחקירה הנגדית של עורך דין בן צור, יש הרבה מחמאות שאתה נותן לכל מיני אנשים בקצות הקשת הפוליטית. במרבית הפעמים לא התכוונת למרבית המחמאות - זו קטגוריה שלישית של שקרים".

ישועה: "אתה משתמש במילים קשות. יש שקר ויש שקר, באיזה מובן, אני הודיתי שמנכ"ל כחלק מהשיח מתחנף לאנשים, ואומר דברים שהוא לא מתכוון להם עד הסוף. לא התכוונתי שכל אחד אח שלי, ולא כל אחד גאון. אני משקר לעובדים, עבדתי עם אנשי עסקים ביושר. מנכ"לים הרבה פעמים מעגלים פינות. למה קיימים משרדי יחצי ציבור? בדיוק בשביל זה. כדי לעגל פינות. תשאל את עמוס שוקן, שדיברתי איתו פעמיים סביב התחקיר ושיקרתי לו, אם הוא חושב שאני שקרן".

דיון תיקי האלפים. המחוזי, ירושלים 4 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד ז'ק חן בכניסה לבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בדיון הוצגו הודעות ותגובות של ישועה, אלוביץ', העורך הראשי דאז אבי אלקלעי וגורמים נוספים. כך למשל כתב ישועה לאיתן מדמון: "הוא עשה כמיטב יכולתו לזיין אותי אישית וכמובן שעמוס לא סייע למרות שהבטיח ולמרות שאמר שזה לא לעניין". ישועה שלח הודעה לעמוס שוקן, בה הוא הודה לו על המאמץ מצידו של שוקן.

מנכ"ל וואלה! לשעבר כתב בקבוצת ווטסאפ משותפת עם מוטי שרף ואלוביץ': "זה קמפיין מלא. הם לא כללו את התגובה המלאה שלי, כמובן השמיטו חלקים בהם. אני מפנה לבדיקה שמראה שיש יותר אייטמים נגד מאשר בעד".

הבדיקה אליה מתייחס ישועה בהודעה הוצגה אתמול בבית המשפט. זוהי בדיקה פנימית שישועה ביקש מאנשי וואלה! לעשות כדי להיערך לפרסום התחקיר, בה מצאו אנשי וואלה! כי בתקופה מקבילה, בוואלה! פורסמו 76 כתבות על שרה נתניהו, ובוואינט 53 כתבות, כשהכתבות בוואלה! היו ברובן שקריות.

לאחר התחקיר נפגש ישועה עם עמוס שוקן, ולאחר הפגישה דיווח לאלוביץ ומוטי שרף, יועץ התקשורת של בעלי בזק לשעבר, בקבוצת הוואטסאפ: "העברתי את כל המסרים, מתנצל על חלק ממה שקרה. הדגשתי את העובדה שזה נראה כמו קמפיין מטורף. הוא אמר שזו משנתו של רולניק, כדי להשפיע יש לחזור על דברים. אבל איני בטוח שזה אומר בהכרח שיש המשך".

שרף הגיב: "תודה נמשיך להיות זהירים ולעקוב. מבין שזה לא יוצר כרגע שיחה ברשת. צריך להשאיר את זה ברנז'אי".

חן חקר את ישועה על מייל ששלח לו עורך האתר אבי אלקלעי, שביקש לשלוח תגובה לתחקיר של וייץ לפני פרסום הכתבה. בתגובה כתב בין היתר: "כעורך אחראי של אתר התוכן הגדול במדינה כמובן שאני נתון, כמו רבים מעמיתיי למקצוע, ללחצים כבדים. האם אני מטה, פוסל, משתיל ומוריד? התשובה היא לא. האם ראש הממשלה בנימין נתניהו מאותרג בוואלה? התשובה היא לא".

עו"ד חן לישועה: "הדברים שאלקלעי כותב לך הם בזמן אמת ולא מפוזיציה, בעוד שהדברים שאתה אומר פה הם מפוזיציה. למה שנאמין דווקא לדברים שאתה אומר פה מפוזיציה ולא לדברים שהוא כותב לך בזמן אמת?"

ישועה: "וייץ גילה את האמת ואלקלעי ניסה לעשות מסאז' לדבר הזה. הוא כותב את הדברים סביב שיחות שברור שאנו משקרים. אבי נמצא בחזית הראשונה, ביני לבינו יש אין סוף התכתבויות בהן הוא מתקומם נגד האתרוג של ראש הממשלה. אז פתאום הוא כותב שהוא לא? דיברנו על זה יום יום".

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully