וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמן שבדי שאייר את מוחמד עם גוף של כלב נהרג בתאונת דרכים

לארס וילקס, שעורר סערה עולמית ב-2007 לאחר פרסום הקריקטורות ומאז חי תחת אבטחה צמודה, נהרג יחד עם שני שוטרים נוספים בעת שרכבם התנגש במשאית. במשטרה לא סבורים שגורם נוסף היה מעורב בתאונה הקטלנית

האמן השבדי לארס וילקס. רויטרס
היה יעד לפיגוע בקופנהגן ב-2015. לארס וילקס/רויטרס

האמן השבדי לארס וילקס, שהצית סערה עולמית בעבר כשאייר את הנביא מוחמד עם גוף של כלב, נהרג בתאונת דרכים ליד העיר מרקאריד שבדרום המדינה - כך מסרה היום (שני) המשטרה. וילקס, בן 75, שחי תחת הגנה המשטרה מאז פרסום האיורים, נסע במכונית משטרית שהתנגשה במשאית ובתאונה נהרגו גם שני שוטרים.

"זה אירוע טראגי מאוד. עכשיו חשוב לכולנו שנעשה הכול כדי לחקור מה קרה ומה גרם להתנגשות", מסרה המשטרה בהצהרה. "בשלב זה, אין שום דבר שמצביע על מעורבות של גורם אחר". נהג המשאית שהתנגשה בכלי הרכב המשטרתי הסמוי נפצע ונחקר.

עד ראיה סיפר כי ראה את המכונית שבה נסע וילקס מאבדת שליטה וסוטה לעבר הנתיב שלו בכביש המהיר, ולמשאית שמולה לא היה זמן לחמוק מההתנגשות שקרתה במהירות אדירה והסתיימה ב"רעש חזק".

מאז פרסום הקריקטורות ב-2007, וילקס חי תחת אבטחה משטרתית מסביב לשעון בעקבות איומים על חייו. ארגון אל-קאעדה בעיראק שם פרס על ראשו וביתו הותקף בבקבוק תבערה. ב-2015 הוא נכח במפגש בקופנהגן, בירת דנמרק, שעסק בחופש הביטוי ושהותקף על ידי מחבל. אדם אחד נהרג, ולפי ההערכות וילקס הייתה המטרה.

הוא טען שהקריקטורות לא נועדו להתגרות במוסלמים, אלא לאתגר את התקינות הפוליטית בעולם האומנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully