וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקורונה: עלייה בשיעור הזכאות לתעודת בגרות

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 18:04

נשים יותר מגברים, דתיים יותר מחילונים, ומה קורה במגזר הערבי? דוח שפרסם משרד החינוך המתייחס לשנת תש"ף 2020 מעלה נתונים מפתיעים אודות שיעור הזכאות לבגרות, חרף ההשלכות המשמעותיות של המגיפה שפרצה במרץ באותה שנה

שיעור הזכאות לתעודת בגרות עלה ב-3.7% והגיע בשנת הלימודים תש"פ 2020 ל-73.4% - כך עולה מדוח משרד החינוך המתפרסם היום (שני). זאת, למרות מגיפת הקורונה שפרצה בישראל במרץ באותה שנה והשפיעה משמעותית על התנהלות מערכת החינוך.

בגרות במתמטיקה תוך כדי סגר הקורונה, בי"ס אמנה כפר סבא, 1 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
גם בשנה הבאה יעבדו באותה שיטה של חמש בגרויות חיצוניות בלבד. תלמידות נבחנות בבגרות. פברואר/ראובן קסטרו

הסיבה להישגים בחטיבה העליונה היא השינויים וההתאמות שנכנסו במתכונת בחינות הבגרות על רקע התפרצות הקורונה. ההתאמות בעניין הבגרויות כללו: צמצום של מקצועות ההבחנות לחמישה בלבד, צמצום של חומר הלימוד, מיקוד של חומר הלימוד, שאלון מותאם בשפה במועד קיץ תש"ף ותוספת מועד ב' לבחינת הבגרות בשפה.

בהמשך הוחלט על ביטול נוסחת "שק"ד קורונה" שהוחלה על מקצועות ההבחנות הבית ספריים. במשרד החינוך מזכירים כי גם שנת הלימודים הקרובה (תשפ"ב) וזו שלאחריה (תשפ"ג) יעבדו באותה שיטה של חמש בגרויות חיצוניות בלבד.

שיעור זכאות לבגרות לפי מגזרים בתש"ף

  • במגזר היהודי: 75.8% זכאים לבגרות
  • בחברה הערבית (ללא מזרח י-ם): 69.4% זכאים לבגרות
  • במגזר הדרוזי: 89.2% זכאים לבגרות
  • החברה הבדואית בנגב: 58.1% זכאים לבגרות

בהתייחס להשפעה השלילית של הקורונה על מערכת החינוך, נכתב: "הלימודים בבתי הספר הופסקו חדשות לבקרים, כאשר חלק ארי מן השיעורים התקיים באופן מקוון. חלקם בוטל כליל מסיבות שונות. גם בימים הספורים בהם התקיימו לימודים בבית-הספר, הם התקיימו בקבוצות קטנות, ותלמידים רבים לא הגיעו אליהם", הוסבר.

שיעור הזכאות לפי פיקוח בתש"ף

  • בפיקוח הממלכתי: 83.9% זכאים לבגרות
  • בפיקוח ממלכתי דתי: 85.9% זכאים לבגרות
  • בפיקוח החרדי: 24% זכאים לבגרות

שיעור הזכאות לתעודת בגרות בקרב תלמידי כיתה י"ב עמד בשנת הלימודים תש"ף על 73.4% בממוצע. במגזר הדרוזי נרשם שיעור הזכאות הגבוה ביותר אשר עמד על 89.2%, ואילו במגזר הבדואי בנגב עמד שיעור הזכאות על 58.1% בלבד. עוד צוין בדוח כי בקרב תלמידים במגזר החרדי אשר נמצאים בפיקוח המשרד שיעור הזכאים לבגרות היה נמוך במיוחד ועמד על 24%.

עוד עולה מהדוח כי שיעור הזכאות לבגרויות בקרב בנות גבוה יותר מזה של בנים - 75% לעומת 71.6% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully