וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 חוקרים אמריקנים זכו בנובל לרפואה על גילוי קולטני טמפרטורה ומגע

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 14:58

המדענים דייוויד ג'וליוס וארדם פטפוטיאן יחלקו את הפרס בשווי 10 מיליון קורונות שבדיות. "הידע הזה משמש לפיתוח טיפולים למגוון רחב של מחלות", נמסר בהודעת הוועדה. בהמשך השבוע יחולקו פרסי נובל בפיזיקה, כימיה, ספרות ושלום

בווידאו: הכרזה על הזוכים בפרס נובל לרפואה ב-2021/צילום: רויטרס

שני החוקרים האמריקנים דייוויד ג'וליוס וארדם פטפוטיאן זכו בפרס נובל לרפואה על גילוי קולטני טמפרטורה ומגע - כך הודיעה היום (שני) ועדת הפרס. השניים יחלקו פרס בשווי עשרה מיליון קורונות שבדיות.

לפי הודעת ועדת הפרס, גילוייהם פורצי הדרך "אפשרו לנו להבין כיצד חום, קור וכוח מכני יכולים לגרות את מרכז העצבים כך שנוכל לתפוס ולהסתגל לעולם שסביבנו". "הידע הזה משמש לפיתוח טיפולים למגוון רחב של מחלות, כולל לכאבים כרוניים".

הרפואה היא התחום הראשון שבו מוענק פרס נובל מדי שנה, ובימים הקרובים יוכרזו הזוכים בפרז נובל לפיזיקה, כימיה, ספרות, שלום וכלכלה. הפרס הכספי מחולק מדי שנה מאז 1901 מעזבונו של הממציא השבדי אלפרד נובל, שמת ב-1895.

פרס נובל לרפואה נמצא בדרך כלל בצלם של פרסי נובל לשלום ולספרות, אך הוא זכה לתשומת לב רבה יותר מאז פרוץ מגיפת הקורונה. חלק מהמדענים קראו להעניק את הפרס השנה או בשנים הקרובות לאלו שפיתחו את החיסונים נגד הנגיף.

המגיפה ממשיכה להאפיל על טקסי נובל, שעד תחילתה היו זוהרים ונוצצים והנשף השנתי בשטוקהולם נדחה זו השנה השנייה ברציפות. בשנה שעברה זכו בפרס שלושה חוקרים מארצות הברית ומבריטניה שזיהו את נגיף הפטיטיס C הגורם למחלות בכבד.

הזוכים בפרס נובל לשלום לרפואה 4 באוקטובר 2021. ועדת פרס נובל, אתר רשמי
שני חתני הפרס דייוויד ג'וליוס וארדם פטפוטיאן/אתר רשמי, ועדת פרס נובל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully