וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בטקס 5 שנים למות הנשיא פרס: "שמעון, דע לך שהרצון הטוב ניצח"

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 12:55

טקס האזכרה התקיים סמוך לקברו של פרס בהר הרצל, בהשתתפותם של נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש ממשלת ישראל מר נפתלי בנט, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שרת התחבורה מרב מיכאלי ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות

בווידאו: נאומי ראש הממשלה והנשיא באזכרה במלאת 5 שנים למותו של הנשיא לשעבר שמעון פרס/צילום: מרכז פרס לשלום
רה"מ, נפתלי בנט, ויו"ר האופוזיציה, נפתלי בנט במהלך אזכרה במלאת חמש שנים למותו של שמעון פרס במעמד הנשיא הרצוג ורה"מ בנט, הר הרצל, ירושלים. אתר רשמי, מערכת וואלה!
בנט ונתניהו לוחצים ידיים בהר הרצל, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

טקס האזכרה הממלכתי לנשיא המדינה התשיעי שמעון פרס התקיים היום (שני) בהר הרצל, במלאת חמש שנים למותו. בטקס בחלקת גדולי האומה השתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו,שר הביטחון בני גנץ, שרת התחבורה מרב מיכאלי - ששבה בסוף השבוע מארצות הברית, לאחר ששהתה שם בחודש האחרון בעקבות לידת בנה.

עוד השתתפו בטקס נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, יו"ר הכנסת מיקי לוי, נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי, ראש העיר ירושלים משה ליאון, בכירי המשק בישראל, שגרירים והצמרת המדינית והדיפלומטית.

ראש הממשלה בנט וראש האופוזיציה נתניהו נפגשו באזכרה ולחצו ידיים. בנט והנשיא הרצוג ישאו דברים באזכרה. ציפי גונן, ילדת חטופי אנטבה, שאיבדה את אביה במבצע, תישא דברים לצד בני המשפחה. המוזיקאי והיוצר עידן רייכל יבצע את השיר "ביתא ישראל" שאת מילותיו כתב שמעון פרס והלחין רייכל.

נשיא המידנה, יצחק הרצוג במהלך אזכרה במלאת חמש שנים למותו של שמעון פרס. הר הרצל, ירושלים 4 באוקטבור 2021. מארק ישראל סאלם, מערכת וואלה!
"אין כמעט זוג נעליים שאותם הוא לא מילא בתולדות מדינתנו", הרצוג בטקס, היום/מערכת וואלה!, מארק ישראל סאלם

"כידוע לכם, לפני שלושה חודשים נכנסתי, לנעליים שאותם מילא בעבר הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס", אמר הנשיא יצחק הרצוג בנאומו. "אין כמעט זוג נעליים שאותם הוא לא מילא בתולדות מדינתנו, ואין כמעט תפקיד ציבורי בו הוא לא נשא; ובכל זאת, בכל פעם שנכנסתי לכהן בתפקיד, ואפילו בתפקידים בהם לא כיהן הנשיא פרס בעבר - חשבתי - במודע ושלא במודע - על השיעורים אותם למדתי משמעון".

רה"מ, נפתלי בנט במהלך אזכרה במלאת חמש שנים למותו של שמעון פרס. הר הרצל, ירושלים 4 באוקטבור 2021. מארק ישראל סאלם, מערכת וואלה!
"האיש שתמיד התייצב", בנט בהר הרצל, היום/מערכת וואלה!, מארק ישראל סאלם

גם ראש הממשלה נפתלי בנט נאם באירוע. "'היום אני מבין שהכוח האמיתי הוא כוחו של הרצון הטוב'. בחרתי לפתוח דווקא עם האמירה הזאת של שמעון פרס, כי נראה לי שכולם מבינים עד כמה היא מדויקת", אמר. "הרצון הטוב הוא שמאפשר להניח בצד מאוויים אישיים ומשקעי עבר שוליים ולהתלכד במטרה חשובה. החודשים האחרונים מוכיחים לכולנו כמה עוצמה יכולה להיות טמונה ברצון טוב. אז הנה, שמעון פרס, דע לך שהרצון הטוב ניצח. תפיסתך שביטאת לפני 8 שנים הולכת ומתהווה במציאות החיים כאן במדינה שכל כך אהבת.

ראש הממשלה נפתלי בנט מקבל את פניה של שרת התחבורה מרב מיכאלי בטקס האזכרה של הנשיא פרס 4 באוקטבור 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
ראש הממשלה והשרה מיכאלי, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"שמעון פרס, שעם זכרו אנחנו מתייחדים, הוא האיש שתמיד התייצב, תמיד אמר 'הנני', ועשה. לא פסיבי - אקטיבי. לא פסימי - אופטימי. תמיד התייצב, פועל, מניע, מוביל במשך 70 שנה של עשייה ציבורית בצמתים הכי קריטיים למדינה. חולם ומגשים. שאף ומימש. וגם כשחלומות לא תמיד זכו להפוך למציאות כל בוקר היה מתעורר עם חלום חדש".

  • עוד באותו נושא:
  • שמעון פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully