וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בדיון על התקציב: "הגל הרביעי עלה לנו יותר מ-4 מיליארד שקל"

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 12:50

שר האוצר אמר בדיון בוועדת הכספים כי עלות משבר הקורונה עד כה הוא 137 מיליארד שקל, לא כולל אובדן הכנסות. "תקציב 2021-22 הוא התקציב הכי חברתי שהתקבל אי פעם בישראל, עם כמות חסרת תקדים של מנועי צמיחה"

בווידאו: שר האוצר ליברמן בדיון על התקציב בוועדת הכספים מבהיר כי ההתעקשות לא ללכת על סגר הייתה נכונה/צילום: ערוץ הכנסת

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (שני) כי עלות "משבר הקורונה בכסף ריאלי זה כ-137 מיליארד שקל. זו העלות עד כה בכסף מזומן למדינה לא כולל אובדן הכנסות. הגל הרביעי עלה לנו בינתיים 4.1 מיליארד שקל במזומן". בדיון על התקציב בוועדת הכספים אמר שר האוצר כי "תקציב 2021-22 הוא התקציב הכי חברתי שהתקבל אי פעם בישראל, עם כמות חסרת תקדים של מנועי צמיחה".

ליברמן הבהיר כי האוצר תומך בהחלטה להשאיר את המשק פתוח ולחיות לצד הקורונה. "אני מציע לעקוב אחרי מה שקורה בניו זילנד ואוסטרליה, הסגרים לא עובדים. למרות הסגרים הכי נוקשים בימים האחרונים במינה כמו ניו זילנד יש התפרצות נוספת של התחלואה. התשובה לקורונה היא חיסונים והיגיינה בסיסית. הסגרים פוגעים בכלכלה בצורה אנושה. אפשר ללמוד מטעויות של אחרים.

שר האוצר, אביגדור ליברמן במהלך כינוס מליאת הכנסת 2 בספטמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"תקציב 2021-22 הוא התקציב הכי חברתי שהתקבל". ליברמן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"גם לגבי ההחלטה בנושא של חובת החיסון, הנושא הזה נבדק לא רק בישראל, אלא גם בארה"ב במדינות כמו קליפורניה, ניו יורק, גם בצרפת", המשיך ליברמן, "כדאי לעקוב אחר ההחלטה של בית משפט עליון בצרפת לגבי עובדי מערכת הבריאות שהממשלה רשאית לחייב לעבור חיסונים וגם רשאית לפטר. אז אנחנו לא לבד על כדור הארץ".

ליברמן הוסיף כי הוא מאמין בכלכלה ליברלית עם רשת ביטחון. "אין רווחה בלי רווחים", אמר. "המדינה הכי שוויונית בעולם היא צפון קוריאה, הכי לא שוויונית היא ארה"ב. אנחנו צריכים למצוא את האמצע. אני מאמין שהמודל שהכי מתאים למדינת ישראל הוא סקנדינביה והוא מבוסס קודם כל על הצמיחה, והם יודעים שאי אפשר לבסס רווחה בלי צמיחה. אחד הדברים הראשונים שהעברנו בכנסת הוא קרן העושר, אותן הכנסות מחברות הגז והנפט, אעלה אותו לאישור בהמשך החודש, זו התפיסה הסקנדינבית".

לדבריו, קיימים יתרונות בשתי הגישות. "לכן נלך לפי המודל הכי ליברלי וגם נקח בחשבון שמדינה חייבת לספק את הצרכים הבסיסיים. אתם מדברים על תקציב אנטי חברתי - רק בגלל זה אנחנו מקימים שני בתי חולים בפריפריה. פעם ראשונה במימון וביוזמת ממשלה. בצפון החליטו על כך ב-2000, ובבאר שבע ב-2014, עשו חגיגות אבל לא השקיעו שקל. גם כל נושא בתי הספר לרפואה, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שרוב הרופאים בישראל לומדים בחו"ל".

"המאבק בהון השחור - אחד האתגרים הגדולים"

ליברמן רמז כי כמות המובטלים האמיתית קטנה ממה שהנתונים מראים. "למשק הישראלי חסרים כרגע פחות 130 אלף עובדים. איך מסבירים שמצד אחד המעסיקים צמאים לעובדים, ומצד שני אנחנו רואים שיש עדיין כמות גדולה של המובטלים? כי חלק גדול זאת כלכלה שחורה. מעסיקים מספרים לי שעובדים מבקשים לשלם להם בשחור, אחרת הם לא מוכנים לעבוד. המאבק בהון השחור זה אחד האתגרים הגדולים, אנחנו נתנו תקציבים להקמת בתי משפט כלכליים לצורך המאבק בהון השחור ובפשיעה הכלכלית. לפחות 20% מכלכלת ישראל היא כלכלה שחורה - זה נתון שלא קיים במדינות מתקדמות. אנחנו מכינים תשובה גם לזה - ומס הכנסה עובד קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully