וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבתים של עבדאללה, הדירה של פוטין: הנכסים הסודיים של המנהיגים נחשפים

שורת כלי תקשורת בינלאומיים פרסמו הערב (ראשון) הדלפת ענק של מסמכים פיננסיים החושפים לכאורה את הנכסים הסודיים של מנהיגים בעולם, בהם עבדאללה מלך ירדן, ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש ומקורבים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

התחקיר של ICIJ - הפורום הבינלאומי של עיתונאי תחקירים - מכונה "מסמכי פנדורה", והוא פורסם חמש שנים אחרי הדלפת "מסמכי פנמה" שחשפו שיטות להעלמת מס מפני רשויות אכיפת החוק. המסמכים, שהודלפו ממשרד רואי חשבון בשוויץ העוסק במקלטי מס, נקשרו לכ-35 מנהיגי מדינות בהווה ובעבר וביותר מ-330 פוליטיקאים ואנשי ציבור ב-91 מדינות וטריטוריות.

פורום התחקירנים מכנה את הפרשה "מסמכי פנדורה" בדומה למסמכי פנמה מלפני כמה שנים. עורך דינו הבריטי של המלך טען בתגובה לתחקיר שרכישת הבתים בצורה הזו חוקית לפי החוק הירדני כיוון שהמלך לא מחויב לשלם מיסים.

לפי המסמכים, המלך עבדאללה רכש בין 2003 ל-2017 14 בתים בארצות הברית ובריטניה בסך 106 מיליון דולר באמצעות חברות קש. חברת עורכי דין מלונדון, המייצגת את עבדאללה, מסרה כי המלך לא השתמש בשום שלב בכספי ציבור, אלא בהונו הפרטי.

במקביל, בוושינגטון פוסט, שהוא חלק מההארגון, דווח על המקרה של סבטלנה קריבונוגיך, אזרחית רוסיה שהפכה לבעליה של דירה במונאקו דרך חברת קש שנרשמה באי הקריבי טורטולה באפריל 2003, שבועות ספורים לאחר שילדה בת. באותה העת, לפי הדיווח, היא הייתה במערכת יחסים סודית וארוכת שנים עם פוטין. בעיתון דווח כי לא נמסרה תגובה מהאשה ובתה, שכיום בת 18.

בצ'כיה, ראש הממשלה אנדריי באביש נקשר לאחוזה סודית בשווי 22 מיליון דולר הניצבת בעיירה ההרית באזור קאן. הפרסום הגיע ימים לפני הבחירות לפרלמנט, אך ראש הממשלה הכחיש כי עבר על החוק. "הכסף יצא מבנק צ'כי, הוטל עליו מס, זה היה הכסף שלי והוא חזר לבנק צ'כי", אמר בעימות טלוויזיוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully