וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפורים כוסו בזפת: דליפת נפט גדולה לחופי קליפורניה

4.10.2021 / 7:48

משמר החופים מוביל את מאמצי הניקוי של מוקד הדליפה הנטינגטון ביץ', אחרי שכ-3,000 חביות דלפו לאוקיינוס השקט בעקבות תקלה באחת האסדות. הנפט חדר לשטחי ביצות והרג דגים וחיות אחרות, וראש העיר מזהירה מאסון אקולוגי

בווידאו: דליפת נפט בדרום קליפורניה/צילום: רויטרס

דליפת נפט גדולה אירעה מול חופי דרום קליפורניה כשהיא מותירה דגים מתים, ציפורים מכוסות בזפת ושטחי ביצות מזוהמים. משמר החופים של ארצות הברית, המוביל את משימת הניקוי שבה מעורבים גורמים פדרליים, מדינתיים ועירוניים, אמר אתמול (ראשון) כי מתנהלת חקירה מסביב לשעון על מנת לגלות מה הוביל לאסון הסביבתי.

קים קאר, ראש עיריית הנטינגטון ביץ', אמרה במסיבת עיתונאים כי על פי הערכות, 572,807 ליטרים, או 3,000 חביות, יצרו כתם נפט המכסה כ-33.6 קמ"ר מהאוקיינוס ​​השקט מאז הדיווח הראשון על הדליפה ביום שבת בבוקר. היא כינתה זאת "קטסטרופה סביבתית" ו"אסון אקולוגי פוטנציאלי". עיר החוף, השוכנת כ-65 קילומטרים מדרום ללוס אנג'לס, נשאה את עיקר הנזק

"שטחי הביצות שלנו נהרסים וחלקים מקו החוף שלנו מכוסים כעת בנפט", הוסיפה.

דליפת נפט לחופי קליפורניה, ארה"ב, 3 באוקטובר 2021. רויטרס
קריאות להכריז על מצב אסון. זיהום הנפט לחופי קליפורניה, אתמול/רויטרס

הדליפה קרתה בעקבות תקלה באסדת הנפט של חברת "אלי" והיא משתרעת מהנטינגטון ועד ניופורט ביץ', רצועת חוף פופולרית בקרב גולשים ורוחצים. קאר אמרה כי אסדת הנפט הופעלה על ידי Beta Offshore, חברה בת של תאגיד האנרגיה Amplify Energy שבסיסו ביוסטון.

"בימים ובשבועות הקרובים אנחנו מאתגרים את הגורמים האחראים לעשות כל מה שניתן כדי לתקן את האסון הסביבתי הזה", אמרה ראש העיר. קאר הוסיפה כי הרשויות פרסו 625 מטרים של קירות מגן המסייעים לבלימת דליפת הנפט.

מנכ"ל Amplify Energy, מרטין ווילשר, אמר במסיבת עיתונאים שכינס בלונג ביץ' כי הצינור נסגר ושאר הנפט נשאב ממנו. לדבריו, צוללנים עדיין מנסים לקבוע היכן ומדוע התרחשה הדליפה.

חברת הקונגרס הרפובליקנית מישל סטיל, המייצגת חלק מהאזור שנפגע בדליפה, שלחה מכתב לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבקשה להצהיר על מצב אסון במחוז אורנג' על מנת לשחרר כספי סיוע פדרליים למאמצי הניקוי. "מדובר באסון רציני באמת", אמרה בהמשך חברת בית הנבחרים לרשת CNN.

דליפת נפט לחופי קליפורניה, ארה"ב, 3 באוקטובר 2021. רויטרס
"לעשות כל מה שניתן כדי לתקן את האסון הסביבתי"/רויטרס
דליפת נפט לחופי קליפורניה, ארה"ב, 3 באוקטובר 2021. רויטרס
דליפת נפט לחופי קליפורניה, ארה"ב, 3 באוקטובר 2021/רויטרס

קוטי פטרי-נוריס, נציגה דמוקרטית בבית הנבחרים של קליפורניה המייצגת כמה ממוקדי הדליפה, אמרה כי יש לה "חשש עצום" מהיקף הנזק לסביבה, לקהילות ולכלכלה המקומית. היא אמרה ל- CNN כי הדליפה היא "קריאת השכמה לכך שאנחנו צריכים להפסיק לקדוח מול חופי קליפורניה היקרים שלנו".

ייצור הנפט לחופי קליפורניה ירד בחדות מאז שהגיע לשיא בשנות ה-90, בין היתר בשל חוקי סביבה מחמירים במדינה. המושל הדמוקרטי גאווין ניוסאם הצהיר שהוא רוצה לסיים את קידוחי הנפט בקליפורניה עד שנת 2045.

הקידוחים הימיים לחופי קליפורניה הוגבלו לאחר דליפת נפט הרסנית מול חופי סנטה ברברה ב-1969, שבמהלכה 80 אלף חביות זיהמו את האוקיינוס. ב-2015, דליפה נוספת לחופי סנטה ברברה כיסתה את החוף ואת המים בכ-2,400 חביות נפט.

דליפת נפט לחופי קליפורניה, ארה"ב, 3 באוקטובר 2021. רויטרס
דליפת נפט לחופי קליפורניה, ארה"ב, 3 באוקטובר 2021/רויטרס

אושיאנה, קבוצה הפועלת לשימור האוקיינוסים, הצטרפה לקריאות להפסיק את קידוחי הנפט והגז במים: "זאת טרגדיה נוספת של תעשיית הנפט. הגיע הזמן לעבור למניעת דליפות נפט עתידיות על ידי הגנה קבועה על חופינו מפני קידוחים בחוף".

המפקחת על מחוז אורנג', קתרינה פולי, אמרה כי הנפט חדר גם לביצות טלברט, שמורה אקולוגית גדולה, וגרם ל"נזק משמעותי".

על אף הזיהום וסגירת החופים, חלק מהתושבים הציבו כיסאות על החוף כדי ליהנות מיום ראשון שטוף שמש או לטייל לאורך המזח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully