וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: האסירים הנמלטים נכנסים למסגד זמן קצר לאחר בריחתם, מתקלחים ומתארגנים

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 23:09

בסרטון ניתן לראות את האסירים יוצאים ממסגד בכפר נאעורה שליד נצרת, כשהם רחוצים ולבושים בבגדים נקיים, וזכריה זביידי אף עוטה מגבת לבנה צווארו. הבוקר הוגש בבית משפט השלום בנצרת נגד השישה כתב אישום בסעיף של בריחה ממשמורת

תיעוד: האסירים הנמלטים במסגד בנעאורה לאחר שהתקלחו והמשיכו לדרכם לפני שנתפסו על ידי כוחות הבטחון./עריכה: אביעד בללי

סרטון המתעד את בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע בחודש שעבר פורסם היום (ראשון). האסירים תועדו כשהם נכנסו למסגד בכפר נאעורה שליד נצרת, זמן קצר לאחר שנמלטו מהכלא דרך מנהרה שחפרו בתא. האסירים יצאו מהמסגד כשהם רחוצים ולבושים בבגדים נקיים.

פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר כתב אישום בבית משפט השלום בנצרת נגד ששת האסירים בסעיף בריחה ממשמורת, וכן נגד חמישה אסירים נוספים בגין סיוע בבריחה. עונשי המקסימום על שתי העבירות הינם שבע שנות מאסר. ששת המחבלים שנמלטו הינם זכריה זביידי, מחמד עארידה, מחמוד עארדה, מונאדל יעקוב אנפיעאת, יעקוב קאדרי ואיהם כמאמג'י. חמשת האסירים שסייעו בבריחה, כולם פלסטינים מג'נין, הם מחמוד אבו אשרין, קצי מרעי, עלי אבו בכר, מחמוד אבו בכר ואיאד ג'ראדאת. הדיון נערך באופן מקוון, כך ש-11 העצורים לא נכחו בו פיזית.

ששת האסירים שנמלטו מכלא גלבוע נתפסו. אתר רשמי, עיבוד תמונה
תועדו בעת בריחתם, רגע לפני שהתפצלו. ששת האסירים/עיבוד תמונה, אתר רשמי

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עוה"ד עדית עמיר-לוינשטיין ורועי אלפסי, חפירת המנהרה מתחת למקלחת התא החלה על ידי עארדה בסוף שנת 2020. הוא אז הציע לקאדרי, כמאמג'י ואנפיעאת לקחת חלק בחפירה, ובחודש מרץ הצטרף לתכנית גם מחמד עארידה, בן דודו של מחמוד.

"הנאשמים הסירו לוח שיש מתחת לכיור, חפרו מתחתיו והשיבו מדי יום את לוח השיש למקומו על מנת להסתיר את החפירה. הנאשמים ביצעו את עבודת החפירה באופן יום יומי, במשמרות שהותאמו לסדר היום בכלא, כדי למנוע את חשיפת תכנית הבריחה, ותוך שהם משתמשים בכלי חפירה מאולתרים", נכתב.

עוד פורט כי הנאשמים בסיוע לבריחה לקחו גם הם חלק בחפירה, וחלקם ישבו בתא ותפקידם היה להתריע מפני הגעת אנשי סגל וכן להשגיח שאסירים אחרים לא ייכנסו אל התא. חלקם סייעו בהוצאת שקי חול מהמנהרה כדי לאפשר לחופרים לצאת ממנה אל התא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully