וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה התכנס לאחר חודש: הורוביץ יבקש לבחון ביטול התו הירוק בשורת ענפים

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 18:54

שר הבריאות ביקש לבחון ביטול התו הירוק ומעבר לתו סגול בעוד כשבוע כתלות בנתוני התחלואה בבתי עסק רבים דוגמת מסעדות בישיבה בחוץ, חדרי כושר, בריכות, מוזיאונים וספריות. לאחר שיחת הפיוס של בנט עם גורמי המקצוע, אמר בכיר במשרד: "הדיון נקבע בעיקר בגלל הלחץ הציבורי"

בווידאו: קבינט הקורונה דן בדרכים למניעת התפשטות מחודשת של הנגיף ולבלימת זן הדלתא/צילום: עומר מירון/לע"מ

בצל הירידה בתחלואה ולאחר חודש ללא דיונים, התכנס היום (ראשון) קבינט הקורונה. בישיבה לא המליץ משרד הבריאות על הקשחת ההגבלות, אלא ביצע סריקה של נתוני התחלואה, שמצויים במגמת ירידה. שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקש לבחון את הסרת מגבלות התו הירוק במקומות פתוחים, בכפוף לנתוני התחלואה. עוד ביקש לבחון את ביטול התו הירוק ומעבר להוראות התו הסגול בעוד כשבוע, כתלות במצב התחלואה, בתחומים הבאים: מסעדות בחוץ, חדרי כושר, אטרקציות בחוץ, בריכות, מוזיאונים וספריות.

מטרתו העיקרית של הדיון הוא לבצע מעין "יישור קו" בין גורמי המקצוע לשרי הממשלה, וכן לבחון את התחזיות האופטימיות בנתוני התחלואה לקראת סוף חודש אוקטובר. לאחר נאומו של בנט בעצרת האו"ם והמאבק בין ראש הממשלה למומחי משרד הבריאות, אמר בכיר במשרד הבריאות לוואלה! כי "לא יהיו חידושים בקבינט, הדיון נקבע בעיקר בגלל הלחץ הציבורי".

בתוך כך, ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר כי עד כה הונפקו מעל מיליון תעודות "תו ירוק" חדשות, בקצב של כ-100 אלף הנפקות בשעה. בצל העומסים, הוחלט לאפשר עד ליום חמישי הקרוב הצגת גם תעודת מחלים/מחוסן לצורך כניסה למקומות המופעלים בתו ירוק. "על מנת לאפשר זמן התארגנות לציבור, אכיפת התו הירוק לא תתבצע במהלך ימים אלה והיא תתרכז בהסברה", נמסר.

ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון של קבינט הקורונה, 3 באוקטובר 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"התחלנו לבלום את הדלתא. אבל דווקא עכשיו מסוכן להרפות". בנט בישיבת השרים, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הקבינט כי "החדשות טובות: התחלנו לבלום את הדלתא, אבל דווקא עכשיו מסוכן להרפות. כשהנגיף מתחיל בנסיגה - אסור לנו לתת לו להתאושש". עוד הוסיף בנט כי "אין לשדר לציבור שמורידים מסכות אלא להיפך. אני מרגיש שבימים האחרונים הציבור מתחיל להבין את המדיניות שהממשלה הזאת מובילה, בעקביות, מאז התפרצות הדלתא".

בנט ציין כי המשימה הדחופה היא "לסיים כמה שיותר מהר עם הבידודים ההמוניים בבתי הספר בקרוב. הילדים צריכים להיות בבית הספר, לא בזום ולא בבידודים שאינם נחוצים. הורים צריכים להיות מסוגלים לצאת לעבודה ומשפחות זקוקות ליציבות, לדעת מה קורה איתן מחר בבוקר. אני אומר פה בצורה ברורה - הבידודים ההמוניים במערכת החינוך צריכים להסתיים כמה שיותר מהר".

ראש הממשלה שם דגש על מבצע החיסונים בחברה הערבית. "אנחנו צריכים להגביר בה את היקף ההתחסנות, שם עיקר הבעיה כרגע". בנט אמר כי יש להתכונן גם ליום שאחרי הקורונה, אך בזהירות: "איך הפעם אנחנו נכנסים לשגרה, בצל מגפה עולמית, אבל בלי לפרק את כל המערכות, בלי אווירת 'סוף קורס'. מה שהולך - יכול גם לחזור". במקביל, בנט ציין כי הממשלה נערכת לכל התרחישים, בהם גם התפרצות וריאנט "עוקף חיסון", או וריאנט המכונה "אומגה" - הווריאנט הבא, שעוד לא קיים. "גם במצב הזה אנחנו כמדינה לא סוגרים את הבסטה, אנחנו צריכים לדעת להתנהל. הכל יכול לקרות", סיכם בנט.

ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת עיתונאים בנושא הקורונה, משרד ראש הממשלה, 14 ביולי 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מטרתו העיקרית של הדיון הוא לבצע מעין "יישור קו" בין גורמי המקצוע לשרי הממשלה. בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בדיון נתן משרד הבריאות דגש על נתוני התחלואה בחברה הערבית. חופשת חגי תשרי לא חלה במוסדות הלימוד של החברה הערבית, וזו אחת הסיבות בגינה נרשמה שם עלייה בתחלואה, ורוב הערים האדומות הן בחברה הערבית. עם זאת, ניתן להניח שהתחלואה אינה נובעת רק מפעילות מערכת החינוך, אלא מריבוי ארועים בחברה הערבית ומימוש חלקי של מדיניות התו הירוק.

סוגיה נוספת שעלתה בישיבה היא התחלואה החוזרת בקרב ילדים - שנמצאת במגמת עלייה. עם זאת, צוות חוקרי האוניברסיטה העברית הציג דוח עדכני לניטור מגפת הקורונה בפני השרים, לפיו תימשך הירידה בתחלואה בכל המגזרים. עוד צוין נשמר פער גדול בתחלואה בין מחוסנים עם בוסטר למחוסנים שאינם בתוקף ולא מחוסנים.

המסקנה אליה הגיעו החוקרים היא שכל עוד נותר חלק משמעותי באוכלוסיה שאינו מחוסן בחיסון בתוקף - תישמר תחלואה ברמה מסוימת ואף קיים חשש להתפרצות. לאור זאת, הומלץ על גיבוש שיטת ניטור להמשך השנה, שיכולה להתבסס על ביצוע בדיקות אנטיגן מעת לעת.

מבלים במסעדות לאחר הפעלת התו הירוק, אשדוד, 18 באוגוסט 2021. ניב אהרונסון
האם במסעדות בישיבה בחוץ ישובו להוראות התו הסגול? סועדים במסעדה עם תו ירוק, אשדוד/ניב אהרונסון

בישיבה צפויים השרים לדון בדרישה של השר זאב אלקין לסריקת הברקוד בכניסה לאירועים במסגרת יישום התו הירוק, ולא להסתפק רק בתעודת זהות. הסריקה צפויה לייעל את התהליך ולקצר את התורים בכניסה לאירועים. עוד ידונו על התקלות והשיבושים בהנפקת התו הירוק.

נושא נוסף שצפוי לעלות הוא מתווה "מגן חינוך", במסגרתו יקוצרו ימי הבידוד הנדרשים עבור תלמידים שבאו במגע עם חולה מאומת. המטרה היא להגיע במהרה למתווה נכון יותר, כאשר בשלושת השבועות הקרובים יצאו לדרך חמישה פיילוטים, שמתוכם ייבחר המתווה המדויק ליישום. בישיבה יבקש הקבינט לקבל תאריך התחלה וסיום לבחינה של המתווים המוצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully