וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רע"ם דרשה לקדם, כהנא התנגד: ויכוח בין השרים על פתיחת המכון לרפואה משפטית בסופ"ש

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 17:03

בהצבעה, שר הדתות מתן כהנא הצביע נגד, בטענה כי אישור ההצעה תגרום לחילול שבת, ואף אחד מהגורמים לא קיים עמו דיון מראש. ברע"ם, טענו כי המצב כיום, בו המכון באבו כביר אינו פעיל בסופ"ש, גורם לכך שגופות לעתים מועברות ליקיריהם כמה ימים לאחר הפטירה

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) לקדם את הצעת החוק של חברי הכנסת מרע"ם, לפיה, המכון המשפטי באבו כביר יפעל בסופי שבוע, רק בקריאה טרומית.

בהצבעה, השר לשירותי דת מתן כהנא הצביע נגד בטענה כי אישור ההצעה תגרום לחילול שבת, ואף אחד מהגורמים הרלוונטיים לא קיים עמו דיון מראש על כך. השרה פנינה תמנו-שטה מכחול לבן נמנעה בהצבעה בטענה כי היבטים מקצועיים לא נבחנו מראש.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, תהה במהלך הדיון אם מדובר בהחלטה המצריכה חקיקה או החלטה מנהלית, ואף ציין כי עובדי המכון הם עובדי מדינה שחלים עליהם כללים לגבי עבודה בשבתות, ולשם כך קיים מנגון משפטי שמתיר עבודה בתנאים מסוימים, ולפני קידום הצעת החוק, היבטים אלה חייבים להיבדק. 

אולם, ייתכן כי ההחלטה נתונה לשיקול דעתו הבלעדית של שר הבריאות ניצן הורוביץ והיא אינה מצריכה חקיקה לשם כך.

האסון במירון | המתנה לתהליך זיהוי הקורבנות במכון לרפואה משפטית באבו כביר 30 באפריל 2021. באדיבות המשפחה, ראובן קסטרו
האסון במירון | המתנה לתהליך זיהוי הקורבנות במכון לרפואה משפטית באבו כביר 30 באפריל 2021/ראובן קסטרו, באדיבות המשפחה

להחלטה של השר כהנא קדם לחץ משמעותי של בכירים במפלגות החרדיות. יו"ר יהדות התורה, משה גפני, פרסם הבוקר הודעה פומבית שבה קרא לשרים ולחברי הכנסת בימינה לבלום את המהלך והחקיקה. גפני בהודעתו לא הזכיר אותם במפורש אך ציין כי הוא "מקווה שהשרים והח"כים הדתיים בקואליציה ייתנו לדבר הזה לקרות, ולא יאפשרו לניצן הורביץ לשנות את אופי המדינה היהודית". ח"כ אורי מקלב מתח ביקורת על השר הורביץ: "לפני ששר הבריאות מטפל בנפטרים, שידאג ויפעל להמעיט את הנפטרים בטיפול ראוי בבתי החולים הקורסים".

הצעת החוק של חברי רע"ם "באה להבטיח את הפעלתו של כל גוף שעוסק בנתיחה לאחר המוות, במשך 24 שעות, שבעה ימים בשבוע, דבר שיאפשר לקיים לאחר הנתיחה קבורה המכבדת את המת וגם ייתר סבל מקרובי המשפחה". בדברי ההסברי להצעת החוק, חברי הכנסת של רע"ם, טענו כי המצב כיום בו המכון לרפואה משפטית באבו כביר אינו פעיל בסופי שבוע גורם לכך שגופות לעתים מעוברות ליקיריהם לקבורה כמה ימים לאחר פטירתו של אדם, "דבר המהווה הפרה של ערכי דת האסלאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully