וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת ברדוגו: האם איש התקשורת מנסה לגבש רשימה שתממודד לכנסת?

בן כספית

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 16:53

ברדוגו מקיים שיחות על הקמת רשימה, ועל פי גורמים עמם שוחח, סקרי שטח מנבאים לה פוטנציאל של כ-8 מנדטים. הדרך להקמת רשימה עדיין ארוכה מאוד, אך בשיחות שקיים ברדוגו עלו שמותיהם של חברי הכנסת לוי-אבקסיס ושיקלי, וגם זה של פרשן ערוץ 13, אבישי בן חיים

איש התקשורת והעסקן יעקב ברדוגו מתייעץ לאחרונה עם לא מעט גורמים על המפה הפוליטית והתקשורתית באפשרות הקמת מפלגה וריצה עצמאית לבחירות. בשיחות לא מעטות שקיים ברדוגו באחרונה סביב הנושא, עולה גם שמו של ח"כ עמיחי שיקלי כמועמד אפשרית להצטרפות לרשימה הזו. גם שמה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, מקורבת מאוד לברדוגו, נכלל בהערכות הספקולטיביות הללו. על פי כמה גורמים עמם שוחח ברדוגו לאחרונה, הוא מספר כי הנושא כבר נבדק בכמה סקרי שטח והפוטנציאל של מפלגה מהסוג הזה מוערך בכ-8 מנדטים.

הסיכוי להתגשמותו של תסריט כזה אינו גבוה. יתכן שברדוגו אכן משתעשע עם הרעיון, או, לחילופין, משגר בלון ניסוי על מנת לבדוק את התגובות בציבור, במערכת הפוליטית והתקשורתית ובברנז'ה. אפשרות נוספת היא איתות למעסיקיו בגלי צה"ל לקראת האפשרות שפעילותו בתחנה תבוטל או תוגבל, בבחינת "מי שלא רצה אותי בגלי צה"ל, עוד עלול למצוא אותי במשרד הבטחון".

דיון | תביעת הדיבה של ניר חפץ נגד יעקב ברדוגו, המחוזי, ת"א 25 במאי 2020. ראובן קסטרו
יתכן שמאותת למעסיקו בגל"צ. ברדוגו/ראובן קסטרו

ברדוגו נגוע בחיידק הפוליטי עשרות שנים, מאז היה מקורבו ויועצו של שר החוץ דוד לוי. מדובר באיש עסקים פעיל ועסקן פוליטי יעיל, שנטל חלק משמעותי ברקיחת ה"דיל" שהוביל את אורלי לוי-אבקסיס מרשימת העבודה מרצ אל חיקו של בנימין נתניהו, מיד לאחר הבחירות הקודמות. שמות נוספים שמוזכרים כאפשרויות גיוס לרשימתו הם חבריו ל"פרלמנט" באחד מבתי הקפה של צהלה עורכי הדין ציון אמיר ואפי נוה, גם שמו של ד"ר אבישי בן חיים הוזכר. חובה לציין כי הפרחת השמות הזו לא מחייבת את האנשים עצמם.

אורלי לוי אבקסיס מגיעה לכינוס סיעת הליכוד במצודת זאב, תל אביב 17.06.21. ראובן קסטרו
לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

לפחות לגבי ח"כ שיקלי, התכנית הזו מתאימה בדיוק לתכניתו להקים מפלגה עצמאית, לאור העובדה שאם יוכרז כ"מורד" על ידי מפלגת "ימינה", לא יוכל לערוק לשורות הליכוד בבחירות הבאות (אלא אם כן יתפטר מבעוד מועד). בייס המצביעים של מפלגה כזו אמור להשען על הבייס של "ימינה", פלוס רכיבה על "השד העדתי" אותו מדהיר לאחרונה אותו אבישי בן-חיים מערוץ 13. מכאן ועד רשימה אמיתית לכנסת, הדרך עדיין ארוכה מאוד, אבל הדיבור קיים, התכנית נרקמת והחלומות נטווים. לפחות בינתיים.

אם אכן ירוץ זו לא תהיה הפעם הראשונה. ב-2002 ניסה ברדוגו את כוחו בפריימריס בליכוד, לקראת בחירות 2003. הוא התמודד על מקום מטעם מחוז השפלה של המפלגה, אך הפסיד לדניאל בן-לולו. ככל הידוע, הוא אפילו לא סיים שני, אלא במקום השלישי או הרביעי בשפלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully