וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-200 עיירות וערים, אזרחי ברזיל אמרו לבולסונארו - לך

האופוזיציה במדינה ערכה מפגן אחדות נגד הנשיא הימני קיצוני, שנה לפני הבחירות ועל רקע צניחתו בסקרים בעקבות טיפולו בקורונה ופרשות השחיתות שבהן הוא חשוד. "הוא מייצג את כל מה שרע בעולם - רעב, עוני, שחיתות"

הפגנה נגד נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בברזיליה, 2 באוקטובר 2021. רויטרס
הפגנה נגד נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בברזיליה, 2 באוקטובר 2021/רויטרס

אלפי אנשים הפגינו אתמול (שבת) ברחבי ברזיל במחאה נגד הנשיא ז'איר בולסונארו, שנה לפני הבחירות לנשיאות. ההפגנות אורגנו על ידי מפלגות אופוזיציה ואיגודים מקצועיים, במחאה על הטיפול של בולסונארו במגיפת הקורונה, שגבתה את חייהם של יותר מ-600 אלף ברזילאים. לטענת המארגנים, שניסו להראות אחדות בקרב האופוזיציה, ההפגנות התקיימו ביותר מ-200 ערים ברחבי המדינה.

"הנשיא שנמצא שם מייצג את כל מה שרע בעולם - רעב, עוני, שחיתות, ואנחנו כאן כדי להגן על הדמוקרטיה", אמר ולדו אוליביירה, אחד המפגינים, לסוכנות הידיעות הצרפתית. בריו דה ז'נרו, אחת מקבוצות המפגינים החזיקה במכל גז מתנפח עצום, עם הכיתוב: "זה יקר? זה באשמת בולסונארו". יותר ממאה בקשות הוגשו לבית הנבחרים כדי לפתוח בהליך הדחה נגד בולסונארו, אך יושב ראש הבית סירב להן.

בית המשפט העליון של ברזיל אישר לאחרונה כמה חקירות נגד בולסונארו, שמפזר רמזים מדאיגים שלפיהם הוא לא יהיה מוכן לוותר על השלטון גם אם יפסיד בבחירות באוקטובר הבא. הוא מפגר בסקרים אחרי הנשיא לשעבר, מנהיג השמאל לואיז אינסיו דה סילבה, שבאחד מהם הוא מוביל כבר ב-9%.

במקביל, התמיכה בנשיא הימני קיצוני צנחה לשפל של כל הזמנים, כשאחד הסקרים האחרונים העלה ש-61% מהנשאלים סבורים שביצועי ממשלתו גרועים או גרועים מאוד, לעומת 23% בלבד בעת כניסתו לתפקיד בינואר בינואר 2019. בחודש שעבר ארגן בולסונארו הפגנות תמיכה, שנועדו לשלהב את קהל בוחריו.

הפגנה נגד נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בסאו פאולו, 2 באוקטובר 2021. רויטרס
הפגנה נגד נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בסאו פאולו, 2 באוקטובר 2021/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully