וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לביקורת של מקרון: אלג'יריה החזירה את השגריר מצרפת

מקרון תקף את האליטה השלטונית באלג'יר וטען שהיא מנסה לשכתב את ההיסטוריה עם "שנאה" לצרפת, ובמדינה החליטו להשיב את השגריר. בנוסף לכך, אלג'יריה זועמת על החלטת פריז לצמצם את הוויזות לאזרחיה כחלק מהמאמץ של צרפת לבלום את ההגירה הלא חוקית

עבד אל-מג'יד תבון, נשיא אלג'יריה במהלך ישיבת ממשלה בבירה אלג'יר 25 באוגוסט 2021. רויטרס
עבד אל-מג'יד תבון, נשיא אלג'יריה במהלך ישיבת ממשלה בבירה אלג'יר 25 באוגוסט 2021/רויטרס

אלג'יריה הודיעה אתמול (שבת) כי החזירה את שגרירה בצרפת להתייעצויות בעקבות דברים "חסרי אחריות" של נשיא צרפת עמנואל מקרון.

"בעקבות הערות שכמה מקורות ייחסו למקרון, אלג'יריה מביעה את התנגדותה הנחרצת להתערבות בלתי קבילה בענייניה הפנימיים", נמסר בהודעת לשכת הנשיאות האלג'יראית. "לאור המצב הבלתי קביל במיוחד שנגרם על ידי דברים חסרי אחריות אלה, החליט הנשיא עבד אל-מדג'יד תבון להחזיר מידית את השגריר", נכתב.

בהודעה נמסר כי הדברים, שלא הוכחשו על ידי צרפת, פוגעים בזכר החללים האלג'יראים שנלחמו על עצמאות מצרפת, מבלי למסור פרטים. "הערות אלה הן התקפה בלתי-נסבלת על זכרם של השהידים", נכתב.

בעיתון לה מונד דווח כי מקרון התבטא נגד הממסד הצבאי באלג'יריה במהלך פגישה עם צאצאי אישים בולטים שנלחמו במלחמת העצמאות, וטען כי המשטר "משכתב לחלוטין" את ההיסטוריה של המושבה הצרפתית לשעבר על בסיס "שנאה לצרפת" ולא על בסיס עובדות. מקרון, לפי הדיווח, אמר גם שהמערכת הצבאית-פוליטית נחלשה בעקבות תנועת המחאה "חיראכ" שהובילה לנפילתו של המנהיג הוותיק עבד אל-עזיז בוטפליקה ב-2019, לאחר 20 שנה בהנהגה.

זאת הפעם השנייה שבה אלג'יריה מחזירה את שגרירה מצרפת. במאי אשתקד היא עשתה זאת בעקבות שידור סרט דוקומנטרי בצרפת על תנועת המחאה.

במקביל, אלג'יריה זועמת על החלטתה של צרפת לצמצם דרמטית את מספר אשרות הכניסה שהיא נותנת לאזרחיה. פריז צמצמה את מספר הוויזות שהיא מנפיקה לאזרחי מושבותיה לשעבר בצפון אפריקה בטענה שהן מסרבות לשתף פעולה בהחזרת מהגרים לא חוקיים. אלג'יריה, יחד עם מרוקו ותוניסיה, מתחו ביקורת על הצעד חסר התקדים.

לפי לשכת נשיא תוניסיה, ששוחח עם מקרון, נשיא צרפת הבהיר שהמהלך הפיך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully