וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות בארה"ב נגד הגבלת ההפלות: "לא תקחו את הזכות הזו מאתנו"

עשרות אלפים מחו ברחבי 50 המדינות נגד החוקים הנוקשים שהעבירו כמה מדינות רפובליקניות, בראשן טקסס, ועל רקע החשש שהעליון השמרני יבטל את הזכות להפלות. "לממשלה ולגברים אין שום זכות להתערב בגופנו", אמרה אחת המפגינות בוושינגטון. מארגנת העצרות: "רגע של התעוררות"

צעדה נגד הגבלת הזכות להפלות בוושינגטון, ארה"ב, 2 באוקטובר 2021. רויטרס
צעדה נגד הגבלת הזכות להפלות בוושינגטון, ארה"ב, 2 באוקטובר 2021/רויטרס

עשרות אלפי אנשים השתתפו אתמול (שבת) בעצרות תמיכה בזכות להפלות בכל 50 המדינות בארצות הברית. זאת במחאה על חוקים שעברו לאחרונה בכמה מדינות רפובליקניות המגבילים את הגישה להפלות, בראשן טקסס.

נשים רבות ותומכי הזכות להפלות חוששים שבית המשפט העליון, שבו יש רוב שמרני, יבטל את ההחלטה ההיסטורית מ-1973 לאשר הפלות בכל רחבי ארצות הברית. הפסיקה, המכונה רו נגד ווייד, תעמוד למבחן ב-1 בדצמבר, כשהשופטים ידונו בחוק מחמיר של מיסיסיפי האוסר על הפלות אחרי השבוע ה-15.

בוושינגטון הבירה, המפגינים צעדו לכיוון בית המשפט העליון, כשהם מחזיקים שלטים כמו "הפכו את ההפלות לחוקית". רובין הורן, אחת המפגינות, סיפרה כי "על אף שלמרבה המזל מעולם לא עמדתי בפני הבחירה הזו, יש נשים רבות שכן ולממשלה ולגברים אין שום זכות להתערב בגופנו".

לתחילת העצרת בוושינגטון הפריעו כ-20 מתנגדי הפלות, ואחד מהם הטיח במפגינים: "דם של תינוקות חפים מפשע על הידיים שלכם".

צעדה נגד הגבלת הזכות להפלות בבראונסוויל, טקסס, ארה"ב, 2 באוקטובר 2021. רויטרס
צעדה נגד הגבלת הזכות להפלות בבראונסוויל, טקסס, ארה"ב, 2 באוקטובר 2021/רויטרס

הפגנה בולטת נוספת התקיימה באוסטין, בירת טקסס, שבה נכנס לתוקף בחודש שעבר החוק המחמיר ביותר נגד הפלות בארצות הברית. על פיו, לנשים אסור לבצע הפלות מהרגע שבו לבו של העובר מתחיל לפעום - שלב שבו נשים רבות כלל לא מודעות לכך שהן הרות.

בנוסף לכך, החוק מאפשר לכל אזרח לתבוע רופאים המבצעים הפלה לאחר השלב הזה. השמרנים טוענים כי הם מגנים על העוברים, ובית משפט דן בימים אלו בעתירה נגד החוק שנכנס לתוקף אחרי שבית המשפט העליון סירב להקפיאו. ממשל ביידן, המתנגד להגבלות, הודיע כי יגן על הנשים בטקסס.

בניו יורק, המושלת קת'י הוקול נאמה בשתי עצרות. "נמאס לי להילחם על הזכות להפלות", אמרה. "זה חוק קיים במדינה, ואתם לא תקחו אותו מאתנו, לא עכשיו ולא אף פעם".

העצרות אורגנו על ידי אלו שעמדו מאחורי "מצעד הנשים" השנתי, שהראשון בהם משך מיליוני מפגינים לאחר השבעתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-2017.

"זאת נקודת שבר עבור אנשים בכל רחבי הארץ", אמרה רייצ'ל אולירי קרמונה, מנכ"לית הארגון. "רבים מאתנו גדלו עם הרעיון שהפלה תהיה חוקית ונגישה לכולנו. כשראינו שזה בסכנה ממשית מאוד זה היה רגע של התעוררות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully