וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מ-100 שנה: חתונה מלכותית ראשונה ברוסיה מאז המהפכה הקומוניסטית

אחד מצאצאי שושלת רומנוב נישא בסנט פטרסבורג לבת זוגו האיטלקייה, בנישואים מלכותיים ראשונים מאז שהבולשביקים הוציאו להורג את הצאר ומשפחתו ב-1918. אל הטקס הגיעו בני מלוכה רבים מאירופה, במראות שהזכירו ימים עברו. "נוכל להיות שגרירים של רצון טוב"

חתונה של בן למשפחת המלוכה הרוסית בסנט פטרסבורג, 1 באוקטובר 2021. רויטרס
החתונה בקתדרלה בסנט פטרסבורג, אתמול/רויטרס

חתונה מלכותית ראשונה מאז המהפכה הבולשביקית נערכה אתמול (שישי) ברוסיה, בהשתתפותם של בני אצולה מכל רחבי אירופה. הדוכס הגדול גיורגי מיכאילוביץ' רומנוב בן ה-40 התחתן עם ארוסתו האיטלקייה רבקה וירג'יניה בטריני בת ה-39 בקתדרלת סנט אייזק בסנט פטרסבורג, בירתה של רוסיה הצארית.

על מאות האורחים הזרים מתוך 1,500 המשתתפים נמנו בני מלוכה מ-20 מדינות, כמו מלכה האחרו של בולגריה, סימון השני, מלכה האחרון של מצרים, פואד השני, והנסיכה הבלגית ליה. בין המשתתפים הנוספים היו קונסטנטין מלופייב, מונכריסט ומיליארדר המקורב לקרמלין ודוברת משרד החוץ של רוסיה מריה זכרובה.

בטריני, שהמירה את דתה לנצרות האורתודוכסית בשנה שעברה, לבשה שמלה שעוטרה בסמל מוזהב של האימפריה הרוסית כשאת ראשה עיטר כתר משובץ יהלומים. המיטרופוליט של סנט פטרסבורג, ורסופוני, שיבח את הזוג על רצונם לשרת רוסיה.

"אנחנו מאוד שמחים שאתם אוהבים את רוסיה, ומשתתפים במיזמי צדקה", אמר. הטקס כלל החלפת טבעות חתונה שיוצרו על ידי בית המלאכה המפורסם פברז'ה. בית המלאה נהג לייצר טבעות חתונה עבור משפחת רומנוב עד המהפכה הרוסית.

בקהל נצפו נשים שלבשו כובעי מעצבים ומעילי פרווה, וגברים לבשו מדים קוזקיים מעוטרי מדליות.
נטליה גרוגורביץ', צאצאית של איוון גרוגורביץ', ששימש שר הצי האחרון של רוסיה הצארית, אמרה כי הטקס היה "מרגש" וכי "לבה צוהל".

גלינה בוברובה, תושבת סנט פטרסבורג שחלפה על הקתדרלה, איחלה לזוג חיים מאושרים. "עבורנו, המונרכיה היא משהו מהעבר, כמובן, אבל זה מעניין", סיפרה בוברובה בת ה-50 לסוכנות הידיעות הצרפתית.

בתום הטקס, משמר כבוד נושא חרבות הצדיע למחותנים הטריים שהתנשקו מחוץ לקתדרלה. בהמשך הערב, יותר מ-500 מהאורחים הוזמנו לארוחת ערב מפוטרת במוזיאון האתנוגרפיה בעיר.

רויטרס

החתונה האחרונה של בית רומנוב ברוסיה הייתה זו של הצאר האחרון של רוסיה, ניקולאי השני, ואלכסנדרה, לפני 127 שנה. לקראת הטקס, רומנוב אמר כי בני הזוג בחרו להתחתן בסנט פטרבורג מכיוון שאליה חזרה משפחת המלוכה בתחילת שנות ה-90, אחרי קריסת ברית המועצות.

"זה קרוב מאוד למשפחתנו", הוא אמר לאתר חדשות מקומי לפני החתונה. הוא הוסיף כי סנט פטרבורג היא "ההיסטוריה של רוסיה, ההיסטוריה של בית רומנוב".

רומנוב, שנולד במדריד, הוא בנה של הדוכסית הגדולה מריה ולדימירובנה רומנובה, שהצהירה על עצמה כיורשת העצר של הכתר הרוסי. היא נכדתו של הדוכס הגדול קיריל, בן דודו של ניקולאי השני, שהוצא להורג יחד עם אשתו אלכסנדרה וחמשת ילדיו על ידי הבולשביקים בשנת 1918.

הםן נקברו על ידי השלטונות הסובייטים באתר סודי, וגופותיהם הועברו ב-1998 לקתדרלת פיוטר ופאבל בסנט פטרבורג. שנתיים לאחר מכן, הכנסייה האורתודוקסית הכריזה על המשפחה כקדושים. לאחר החתונה, הזוג הטרי הניח פרחים בקתדרלה.

רומנוב, שבילה חלק ניכר מחייו בצרפת, למד באוניברסיטת אוקספורד ועבד בפרלמנט האירופי. הוא גם עבד בענקית הכרייה הרוסית "נורילסק ניקל". בני הזוג עברו לרוסיה לפני שלוש שנים, והתיישבו תחילה בפרברי מוסקבה לפני שעברו למרכז העיר, לא רחוק מהקרמלין.

לדברי רומנוב, שכיום עובד על כמה מיזמי צדקה, הוא מאמין שבני האצולה של אירופה ושל רוסיה יכולים לסייע בשיקום היחסים המתוחים בין מוסקבה למערב. "אני חושב שנוכל להיות שגרירים של רצון טוב", אמר.

דוברו של הנשיא ולדימיר פוטין אמר לכתבים כי הקרמלין תמיד מאחל את הטוב ביותר לכ זוג טרי, אולם הנשיא לא מתכנן לברך את בני הזוג. "הנישואים האלה אינם חלק מהאג'נדה שלנו בשום צורה", אמר הדובר, דימיטרי פסקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully