וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר המתים העולמי מקורונה חצה את ה-5 מיליון

עודכן לאחרונה: 2.10.2021 / 18:02

בעוד 2.5 מיליון מקרי המוות הראשונים קרו אחרי יותר משנה מפרוץ המגיפה, המקרים הבאים קרו תוך 8 חודשים בלבד, בין השאר בגלל התפשטות זן הדלתא. יותר ממחצית ממקרי המוות - בארה"ב, רוסיה, ברזיל והודו. בארגון הבריאות מאיצים את מבצע חלוקת החיסונים למדינות עניות

בווידאו: ג'ו ביידן מתחסן חיסון שלישי/צילום: רויטרס

מספר המתים מנגיף הקורונה בעולם חצה את ה-5 מיליון - כך לפי נתוני סוכנות הידיעות רויטרס שפורסמו היום (שבת). על פי הנתונים, לא מחוסנים נחשפו יותר לזן הדלתא המדבק, הזן השולט שזוהה ב-187 מדינות בעולם. הווריאנט חשף את הפערים בין מדינות שיש בהן חיסונים לבין מדינות עניות יותר בהן יש מחסור, כמו גם את ההססנות בקרב אזרחים רבים במדינות מערביות.

יותר ממחצית ממקרי המוות בשבוע האחרון הגיעו מארצות הברית, ברזיל, מקסיקו, רוסיה והודו. מספר המתים הגיע ל-2.5 מיליון קצת יותר משנה לאחר פרוץ המגיפה, אולם 2.5 מיליון מקרי המוות הבאים הגיעו תוך כשמונה חודשים. בשבוע האחרון דווח על ממוצע של כ-8,000 מתים - כחמישה מקרי מוות בדקה. אולם, במספר מקרי המוות בעולם חלה דעיכה מסויימת בשבועות האחרונים.

בימים האחרונים חלה התמקדות באספקה של חיסונים למדינות עניות יותר, בהן אזרחים רבים, יותר ממחצית מאוכלוסיית העולם, טרם קיבלו מנת חיסון אחת נגד קורונה. זאת, בזמן שחלק מהמדינות העשירות יותר כבר החלו לחסן את אזרחיהן במנות בוסטר.

אנדרטת זיכרון למתים מקורונה בוושינגטון, ארצות הברית
2.10.21. רויטרס
כ-700 אלף מתים. אנדרטת זיכרון למתים מקורונה בוושינגטון/רויטרס

בארגון הבריאות העולמי אמרו השבוע כי יספקו מנות חיסון למדינות העניות ביותר דרך תכנית Covax. מטרת יוזמת Covax שמוביל הארגון היא הפצה הוגנת של שני מיליארד חיסוני קורונה עד סוף שנת 2021 על מנת להבטיח את נגישותם לאוכלוסיות בסיכון ולצוותים רפואיים במדינות עם הכנסה נמוכה. במסגרת יוזמה זו, מדינות עם הכנסה בינונית וגבוהה משתתפות במימון ואספקה של חיסונים למדינות עם הכנסה נמוכה, בעיקר ביבשת אפריקה ובדרום אסיה.

בארצות הברית, שנאבקת במידע רב שמופץ ברשת וגרם לכשליש מהאוכלוסיה שלא להתחסן, מספר המתים עבר את ה-700 אלף - המספר הגבוה ביותר של מתים מקורונה בעולם. לאחרונה חלה ירידה בהידבקות ומקרים המצריכים אשפוז בבתי החולים, אולם במדינה נערכים להחמרה נוספת עם בוא החורף, שייאלץ את האזרחים לבצע יותר ויותר פעילויות בחללים סגורים.

עוד בוואלה!

60 מיליון זכאים, 80 אלף מוקדים: ארה"ב החלה בחלוקת מנת החיסון השלישית

לכתבה המלאה
מתחסנים באי באלי, אינדונזיה  23 במרץ 2021. רויטרס
מתחסנים באי באלי, אינדונזיה/רויטרס

ברוסיה דיווחו אמש על 887 מתים מהנגיף ביממה, המספר הגבוה ביותר מפרוץ המגיפה. רק 33% מהאזרחים הזכאים להתחסן במדינה קיבלו את מנת החיסון הראשונה. בחלוקה אזורית, בדרום אמריקה כולה נרשמו מספר מקרי המוות הרבים ביותר, כ-21% מכלל המקרים העולמיים. בצפון אמריקה ומזרח אירופה נרשמו 14% מהמקרים, לכל יבשת.

עם זאת, בהודו, אחת המדינות הראשונות בהן הופיע זן הדלתא, מבצע החיסונים נותן את אותותויו. מכ-4,000 מתים ביממה בממוצע, ירד המספר לכ-300 ביממה. נכון לעכשיו, כ-47% מהאוכלוסיה הזכאית התחסנה במנה הראשונה, עם ממוצע של כשמונה מיליון מתחסנים ביום בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully