וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: ממשל ביידן מגנה את מעשי האלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים ליד חברון

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 23:45

בשיחה עם וואלה! אמר הבכיר שהממשל מגנה בחריפות את המעשים, וכי הם "מעריכים את הגינוי החד משמעי שהשמיע לפיד ובכירים נוספים כלפי המעשים הללו". בדבריו התייחס הבכיר לאירועים שהתרחשו במהלך שמחת תורה בדרום הר חברון, במהלכם נפצעו 11 פלסטינים, בהם ילד בן 3

בווידאו: מתנחלים יידו אבנים בדרום הר חברון, פלסטיני בן 4 נפצע/מערכת וואלה!

בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר לוואלה! כי ממשל ביידן "מגנה בצורה חריפה" את מעשי האלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים בכפרים ליד חברון לפני כמה ימים. "אנחנו מעריכים את הגינוי החד משמעי שהשמיעו שר החוץ לפיד ובכירים ישראלים נוספים כלפי מעשי האלימות הללו", אמר הבכיר האמריקני.

ביום שלישי במהלך שמחת תורה תקפו עשרות מתנחלים יהודים תושבים פלסטינים בכפר חירבת אל-מופקרה שבדרום הר חברון. ילד פלסטיני בן 3 נפצע בינוני מפגיעת אבן בראשו ועוד 10 פלסטינים נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני. במהלך ההתקפה הושחת רכוש פלסטיני רב בכפר כמו מכוניות ומכלי מים. התושבים הפלסטינים יידו אבנים בתגובה לעבר המתנחלים ושלושה מהם נפצעו באורח קל.

העצרת השנתית של האו"ם | נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו 21 בספטמבר 2021. רויטרס
ממשל ביידן "מגנה בצורה חריפה". ביידן/רויטרס

התקפת המתנחלים היתה המשך לאירוע שהתרחש מוקדם יותר, בו רועה צאן פלסטיני טען שמתנחלים פגעו בכבשים שלו והזעיק עזרה. כמה פלסטינים שהגיעו למקום הרחיקו את המתנחלים, אך אלה חזרו בכוחות מתוגברים כשעה לאחר מכן.

ביום רביעי גינה שר החוץ לפיד את ההתקפה על הפלסטינים. "מדובר במקרה מזעזע של אלימות וטרור", אמר לפיד בציוץ בטוויטר. "זאת לא דרכה של ישראל וזאת לא דרכו של העם היהודי. מדובר בחבורת שוליים סהרורית אלימה ומסוכנת ויש עלינו את החובה להביא את האחראים למעשה הנפשע הזה לדין". ראש הממשלה בנט לא התייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully