וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה מגרשת בכירים מהאו"ם אחרי שהזהירו מפני רעב כבד בתיגראי

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 23:28

אדיס אבבה הקציבה ל-7 בכירים, בהם יו"ר יוניצי"ף, 72 שעות לעזוב את המדינה בעקבות ביקורת על המצב ההומניטרי בחבל המורד. הרשויות אף האשימו, ללא ביסוס, עובדי סיוע בחימוש המורדים

אתיופיה הודיעה היום (חמישי) כי תגרש שבעה נציגים של האו"ם משטחה, לאחר שלטענתה התערבו בענייני הפנים של המדינה. זאת, ברקע ללחץ הבינלאומי הגובר על הממשלה שממשיכה את המצור ההרסני באזור תיגראי, שהביא למשבר רעב באזור.

גירוש הנציגים הינו המהלך הדרמטי ביותר שנעשה על ידי ממשלת אתיופיה במטרה להגביל את הסיוע ההומניטרי לאזור המאוכלס בשישה מיליון אנשים, לאחר כמעט שנה של לחימה בו. הלחצים מצד האו"ם נמשכו לאורך שבועות, במהלכם עצרה ממשלת המדינה את האספקה הרפואית, ואספקת המזון והדלק.

פליטים מאזור תיגראי באתיופיה ממתינים להעברתם למחנה עם יותר תשתיות באזור קליטת האו"ם בסודן, 5 בדצמבר 2020. GettyImages
פליטים מאזור תיגראי באתיופיה ממתינים להעברתם למחנה של האו"ם בסודן, שנה שעברה/GettyImages

בהודעת משרד החוץ של המדינה נמסר כי על נציגי האו"ם לעזוב בתוך 72 שעות. הנציגים כוללים חמישה אנשים של סוכנות הסיוע ההומניטרי של האו"ם, נציג ממשרד לזכויות האדם של האו"ם ונציג מקרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים.

דובר סוכנות הסיוע ההומניטרי של האו"ם טרם הגיב להודעה וכך גם דובר משרד החוץ של אתיופיה, דינה מופתי.

ראש סוכנות הסיוע ההומניטרי של האו"ם, מרטין גריפיתס, אמר מוקדם יותר השבוע לסוכנות AP כי המשבר באתיופיה הוא "כתם על מצפוננו". בכך התייחס למצור המכוון שמשיתה ממשלת אתיופיה על תיגראי. זו היתה אחת הביקורות הנוקבות ביותר שנאמרו על משבר הרעב החמור מזה עשור. בדבריו הזכיר גריפיתס את הרעב באתיופיה בשנות ה-80, בו מתו כמיליון בני אדם, והתמונות משם זעזעו את העולם. "אנו מקווים מאוד שלא מתרחש גם כעת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully