וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי שחלה בקורונה: בן 15 מאושפז בטיפול נמרץ עקב סיבוכים קשים

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 20:54

בתחילת החודש הנער נמצא חיובי לנגיף, אך לאחר שהבריא חווה תסמינים של דלקת pims האופיינית למחלת הקורונה דוגמת חום גבוה, פריחה, כאבי בטן, חוסר תאבון, חולשה כללית, וירידת לחץ דם. במחלקות מיון הילדים מדווחים על עומסים המעידים על ריבוי מקרים מסוג זה

בווידאו: מתחסנים בתל אביב לאחר החלטת ה-FDA/צילום: סוניה גורודיסקי

נער בן 15 שחלה בקורונה בתחילת החודש אושפז היום (חמישי) במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים ילדים ספרא בשיבא תל השומר. הנער סובל מסיבוכים קשים של תסמונת pims האופיינית למחלת הקורונה דוגמת חום גבוה, פריחה, כאבי בטן, חוסר תאבון, חולשה כללית, וירידת לחץ דם.

ילד נוסף בן 6, הסובל ממחלות רקע, מאושפז עם תסמינים של קורונה ריאתית. הילד הגיע לבית החולים כשהוא חולה במצב קשה, אך במהלך היום השתפר מעט מצבו וכעת הוא מוגדר בינוני. בשלושת השבועות האחרונים הגיעו לבית החולים רמב"ם בחיפה שישה ילדים עם תסמונת דלקתית זו לאחר שחלו בקורונה.

בבתי החולים בארץ מאושפזים 38 ילדים עד גיל 18, בהם שלושה יילודים. חמישה מהילדים החולים הם במצב קשה, עשרה במצב בינוני והיתר - קל. עד לפני שבועיים היו מאושפזים 58 ילדים - מספר שהיווה שיא של כל המגפה, אך עתה התחלואה בקרב הילדים נמצאת במגמת ירידה. עם החזרה ללימודים לא מן הנמנע כי המספר יעלה שוב.

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
דיווח על עלייה במקרים דומים בקרב ילדים ונוער. מחלקת קורונה בשיבא תל השומר/רויטרס

בתי החולים מדווחים על עומסים במחלקות הקורונה וכן במחלקות מיון הילדים בעקבות תסמונת זו. עם החזרה ללימודים לאחר חגי תשרי, במשרד הבריאות חוששים שילדים רבים יידבקו. כיוון שאינם מחוסנים, יכול להיות שהנגיף ישפיע עליהם לטווח ארוך ואף יגרום לנזקים ארוכי טווח.

בתוך כך, לקראת כינוס קבינט הקורונה ביום ראשון, נפגש ראש הממשלה נפתלי בנט עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס, וממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא. בפגישה חודדו סדרי העבודה המשותפים, וכן נדונו סוגיות שונות לקראת קבינט הקורונה שיתקיים בראשית השבוע.

בהודעה מטעם משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הדגישו בנט והורוביץ כי הם מייחסים חשיבות רבה לעמדת גורמי המקצוע, גם כשזו שונה מעמדת דרג מקבלי ההחלטות. בין הצדדים לא הייתה מחלוקת, כי בעוד שהדרג המקצועי נדרש להציג את המלצותיו המקצועיות מהבחינה הרפואית, על דרג מקבלי ההחלטות לבחון את מכלול השיקולים הרלוונטיים ולקבל את ההכרעות הלאומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully