וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מ-25 שנה: נתניהו עובד על ספר חדש

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 18:46

לוואלה! נודע כי ראש האופוזיציה שוקד בשבועות האחרונים על כתיבת ספר רביעי, הראשון פרי עטו מאז שנות ה-90. לפי ההערכה, הספר ייכתב באנגלית, יהיה מיועד לשוק האמריקני, וצפוי לשלב בין זיכרונות מכהונתו למשנתו המדינית. בלשכת נתניהו סירבו להגיב

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, שוקד בשבועות האחרונים על כתיבת ספר חדש פרי עטו, כך נודע לוואלה. לפי גורמים פוליטיים, מאז שנתניהו שב מחופשתו בהוואי בחודש שעבר הוא מקדיש חלק ניכר מזמנו לכתיבת הספר, שצפוי לשלב בין זכרונות וחוויות מנקודות ציון בכהונתו עם פרקים ממשנתו האסטרטגית, כלכלית ומדינית, ובכלל זה המאבק בגרעין האיראני, הסכם החיסונים עם פייזר והסכמי אברהם. מלשכת נתניהו לא נמסרה תגובה לשאלות בנוגע לספר, ההוצאה לאור, או מועד פרסומו.

יהיה זה ספרו הרביעי של נתניהו, שבתחילת דרכו הפוליטית בשנות ה-80 וה-90 כתב שלושה ספרים שהפכו אותו לשם דבר ומיתגו אותו כמומחה בינלאומי ללוחמה בטרור - 'מקום תחת השמש', 'מלחמה בטרור', ו'הטרור: כיצד יוכל המערב לנצח'. הספר יהיה הראשון שהוא כותב מזה יותר מ-25 שנה, שמתוכם כיהן כ-15 שנים כראש הממשלה.

כמו ספריו הראשונים, מקורביו מעריכים כי גם את הספר הזה הוא כותב באנגלית, ששגורה בפיו ברמת שפת אם, והוא מיועד בעיקר לשוק האמריקני, אך לא מן הנמנע שיתורגם בהמשך לעברית. בארצות הברית ספרו של נתניהו יזכה לסדר גודל אחר של תפוצת קריאה, וכן חוזים, רווחים ותמלוגים גדולים יותר. כחבר כנסת, נאסר עליו לקבל מתנות ותרומות או לעבוד בשביל הכנסה נוספת - מלבד החרגה של כתיבת ספר.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בדיון במליאת הכנסת, 2 בספטמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
מקדיש חלק ניכר מזמנו לכתיבת הספר. נתניהו בכנסת, בתחילת החודש/דוברות הכנסת, דני שם טוב

כתיבת ספרי זיכרונות היא ענף הכנסה מקובל ורווחי בעולם עבור מנהיגים בינלאומיים בסוף כהונתם. המוציאים הגדולים לאור בשוק הספרים האנגלי והאמריקני - כמו ראנדום האוס וסיימון ושוסטר - נוהגים לשלם מקדמות עתירות ממון עם שבע ספרות לנשיאים וראשי ממשלה לשעבר. כשנשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון עזב את הבית הלבן, הוא חתם על חוזה של 15 מיליון דולר. אשתו הילרי קיבלה 14 מיליון על הספר שלה עשור וחצי אחר כך. בני הזוג ברק ומישל אובמה הרוויחו 65 מיליון דולר על שני הספרים שכתבו בסוף כהונתם והנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל, קיבלו סכום של 60 מיליון דולר מהוצאת מקמילן עבור ספרים שפורסמו בשנים האחרונות.

נתניהו הוא אמנם לא נשיא ארה"ב לשעבר, אך בכהונתו הארוכה הפך למותג בינלאומי, במיוחד בקהל השמרני והאוונגיליסטי בארה"ב. לשם השוואה, סגן נשיא ארה"ב לשעבר, מייק פנס, סגר גם הוא בחודשים האחרונים חוזה לכתיבת ספר, ולפי דיווחים שונים קיבל מקדמה צנועה יותר - של שלושה-ארבעה מיליון דולר.

הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, טוען שגם הוא מקיים מו"מ על כתיבת ספר, אך רוב המו"לים הגדולים מתנערים ממנו בגלל אירועי הקפיטול בסוף כהונתו, ולא ממהרים לסגור איתו דיל. חתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, דווקא כן הצליח לסגור חוזה עם הוצאת הספרים האמריקנית הארפר קולינס והוא אמור לפרסם ספר בתחילת השנה הבאה.

בין השאר, הספר אמור לכלול סיפורים מאחורי הקלעים של גיבוש הסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ, לצדו של נתניהו, שעשוי למצוא את עצמו מככב בעוד ספר שעתיד לצאת לאור עד סוף השנה באותה הוצאה: ספרו של מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, שכותב ספר על המסע לפיתוח חיסון הקורונה. סכומי החוזים של קושנר ובורלא לא פורסמו, ומנכ"ל פייזר גם הודיע מראש שכל ההכנסות ממכירת הספר יועברו לתרומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully