וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת האם שנהרגה עם ילדיה בתאונה בגליל: "איך אפשר לקבור ארבעה פרחים ביחד?"

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 12:46

משפחתה של מורן בן אלי, בת ה-36 שנהרגה יחד עם שלושת ילדיה בתאונה הקטלנית בכביש 89, שיתפה בתחושות הקשות לאחר הטרגדיה. הסבא, שמעון זיני, אחז את תיקה של אנאל בת ה-3 ואמר בבכי: "הם היו משפחה מאושרת". אחיו של האב ראובן שנפצע קשה: "הוא בהכחשה, מבקש להתקשר לאשתו"

בווידאו: בני משפחתה של מורן בן אלי שנהרגה עם שלושת ילדיה בתאונת דרכים ליד חורפיש/צילום: שלומי גבאי ויואב איתיאל

משפחתה של מורן בן אלי, בת ה-36 שנהרגה יחד עם שלושת ילדיה בתאונה הקטלנית בכביש 89, שיתפה היום (חמישי) בתחושות הקשות לאחר הטרגדיה. אביה, שמעון זיני, אחז את תיקה של נכדתו אנאל בת ה-3, שנהרגה יחד עם אחיה דקל בן ה-12 וליאם בן ה-10, ואמר בבכי: "הם היו משפחה מאושרת".

בתאונה נפצע קשה אבי הילדים ובעלה של מורן, ראובן בן אלי - היחידי ששרד את התאונה ברכב המשפחתי. אחיו סיפר: "הוא בהכחשה, מבקש להתקשר לאשתו".

הסב שמעון הוסיף וסיפר על המשפחה: "מורן מאוד רצתה בת אחרי שני בנים, היינו מרגיעים אותה. כשאנאל נולדה היא שלחה לנו ווטסאפ שיש לה בת. זה היה אושר ושמחה". הוא המשיך וספד לבתו ונכדיו: "אהובים שלנו, פרחים שלנו, שבא אדם ולקח אותם. אני לא ידע איך נסתדר בלי הארבעה האלו. זו רק ההתחלה. אני לא יודע איך אפשר לקבור ארבעה פרחים. אני לא יודע איך".

מורן בן אלי, שנהרגה בתאונה בגליל ובעלה ראובן בן אלי, שנפצע באורח קשה. ללא, צילום מסך
מורן וראובן בן אלי/צילום מסך, ללא

הסב שמעון החזיק גם במכנסיים של אנאל נכדתו. "אלה מכנסיים שהיא כלכך אהבה, אני מריח אותה. אף אחד לא יקבל את התיק שלה חוץ מאבא שלה", הוסיף.

הוא סיפר על סיבת הנסיעה שבמהלכה קרתה התאונה, שבה ככל הנראה אוטובוס סטה מנתיבו, התנגש בכמה רכבים פרטיים והתהפך. "הם נסעו לחצור הגלילית לבקר את אח של ראובן, הם תכננו לעשות על האש ותפילת הודיה", ואז קרתה התאונה.

הוא שיתף ברגע בו הבינו שמדובר בבני משפחתם שמעורבים בתאונה. "ראינו בטלוויזיה שקרתה תאונה, אבל נרגענו ברגע ששמענו את הגילאים של הפצועים, כי בטלוויזיה טעו בגילאים. אבל אז עמי, אחיו של ראובן, התקשר אלינו ואמר להגיע לבית החולים רמב"ם. אמרו שיש קצינה שמחכה לדבר איתנו והחתן שלנו לקח אותנו כי לא יכולתי לנהוג", סיפר.

שלושת הילדים שמתו בתאונה בגליל, 29 בספטמבר 2021. ללא, צילום מסך
שלושת הילדים שנהרגו בתאונה בגליל/צילום מסך, ללא

שמעון הוסיף כי נכדים שמגיעים לגיל בר מצווה הם לוקחים לחו"ל, וסיפר כי הנכד שנהרג, דקל בן ה-12, ביקש לנסוע לברצלונה. "אבל הם נסעו ולא חזרו", אמר.

התאונה הקשה תפסה את בר, אחותה של מורן שנהרגה, בדרך לטיסה לארצות הברית. "אחותי הגדולה התקשרה אליי ולא עליתי לטיסה. כשאתה מקבל טלפון כזה ואתה שומע את האנחה כשאתה עונה - אתה מבין. מורן הייתה אחות מדהימה, אמא מדהימה שנתנה הכל לילדים שלה. אלוהים לוקח את הטובים ביותר", אמרה בר.

"ראובן לא האמין. חשב שהוא בתוך איזה חלום שתיכף הוא מתעורר ממנו"

אחיו של ראובן, עמי, שביקר אותו בבית החולים סיפר התגובה שלא לבשורה הקשה מכל. "הוא בהתחלה לא האמין. חשב שהוא בתוך איזה חלום שתיכף הוא מתעורר ממנו. הסברתי לאחי שאם הוא מוותר על עצמו אז הוא בעצם מוותר על ההנצחה של הילדים שלו וכל הדברים שמהם הוא יכול לבנות את עצמו מחדש. הייתי מאד ברור איתו. רק ככה זה חדר אליו. הוא מבין שהוא צריך לצאת ללווייה. בעזרת השם ניקח אותו ללוויה להיפרד מהיקרים לנו מכל בדרך מכובדת. אני חושב שזה הדבר הכי חכם שיסגור לו את המעגל של כל הטרגדיה הנוראית הזו. מפה אני מאמין שיש לנו שיקום מאד ארוך איתו כדי להעמיד אותו שוב על הרגלים. מהצד השני יש את משפחת גיסתי שהם במצב מאד מאד קשה. גם איבדו ילדה. גם איבדו שלושה נכדים שהיו מרכז החיים שלהם".

עוד הוא סיפר כי אחיו "זוכר את כל התאונה עד הרגע שבו האוטובוס התהפך עליהם, הוא זוכר איך האוטובוס סטה מהנתיב ופגע ברכבים לפניו. הוא חשב שאם הוא ינסה לחתוך שמאלה לעקוף את כל התנועה שבאה מולו אז בעצם זה מה שיציל אותו אבל ברגע שהאוטובוס פנה לכיוון הנגדי הוא התהפך ברגע שהוא ניסה לעקוף אותו משמאל. הוא לא זוכר את הפינוי. לא זוכר כלום. זוכר עד הרגע שהאוטובוס הגיע אליו. הוא נהג מקצועי, היה נהג משא לפני שהיה נהג מונית, לא היה מעורב בתאונות".

בי"ס הראשונים במעלות תרשיחא בו למדו דקל וליאם בן שנהרגו בתאונת דרכים סמוך לחורפיש, ספטמבר 2021. אלי אשכנזי
פתק שהשאירו חבריהם לכיתה של ליאם ודקל בביה"ס הראשונים במעלות תרשיחא. היום/אלי אשכנזי
בי"ס הראשונים במעלות תרשיחא בו למדו דקל וליאם בן שנהרגו בתאונת דרכים סמוך לחורפיש, ספטמבר 2021. אלי אשכנזי
פתק שהשאירו חבריהם לכיתה של ליאם ודקל בביה"ס הראשונים במעלות תרשיחא. היום/אלי אשכנזי

התאונה הקטלנית אירעה אתמול בסביבות השעה 17:00 סמוך למועצה המקומית חורפיש. מלבד בני משפחת בן אלי נהרג גם נהג האוטובוס שהתהפך, שהסיע חניכים של בני עקיבא, אשר בסון בן ה -76. שישה בני אדם נפצעו באורח קשה בתאונה, בהם ראובן, ועשרות נוספים נפצעו קל. בסך הכל פונו על ידי צוותי מד"א 53 פצועים, לבתי החולים רמב"ם, זיו והמרכז הרפואי לגליל בנהריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully