וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלת ניסתה לדקור שוטרים בירושלים - ונורתה למוות; מחבל חמוש חוסל סמוך לג'נין

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 12:02

האישה בת ה-30 הגיעה לאחד המעברים באזור הר הבית, שלפה סכין קצבים וניסתה לדקור את הכוח שהגיב בירי ונטרל אותה. מותה נקבע במקום. מוקדם יותר הלילה, חמוש פתח באש לעבר כוח מג"ב שביצע פעילות מבצעית. הכוח השיב באש והוא נהרג. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון

בווידאו: זירת ניסיון פיגוע הדקירה באזור הבית בירושלים/צילום: רויטרס ודוברות המשטרה

המתיחות הביטחונית בגדה המערבית ומזרח ירושלים נמשכת, עם שתי תקריות נוספות של תקיפת כוחות הביטחון בהר הבית ובג'נין. בבירה, אישה כבת 30 ניסתה לדקור הבוקר (חמישי) שוטרים במעבר השלשלת, הכוח הגיב בירי והיא נהרגה במקום. שעות לפני כן מחבל חמוש נהרג בעת חילופי אש עם צה"ל באזור ג'נין. בשני המקרים לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

בעקבות ניסיון הפיגוע בירושלים הכניסות להר הבית ולעיר העתיקה נסגרו לזמן קצר. במשטרה מסרו כי "עירנותם ותגובתם המהירה של השוטרים לאירוע, הביאה לנטרולה של המפגעת, תושבת קבטיה שבאזור ג'נין. כוחות רפואה שהגיעו למקום קבעו בהמשך את מותה".

חשודה ניסתה לדקור שוטרים בעיר העתיקה בירושלים ונוטרלה על ידי הכוחות. 30 בספטמבר 2021. ., מערכת וואלה!
זירת אירוע הדקירה בעיר העתיקה, הבוקר/מערכת וואלה!, .
הסכין איתה ניסתה בת 30 לדקור בהר הבית, 30 בספטמבר, 2021. תמונות גולשים
סכין המחבלת/תמונות גולשים

רש"ט ל', שנטרלה את המחבלת יחד עם רש"ט א', סיפרה: "הבנו שמשהו הולך לקרות עוד בבדיקה של המחבלת, מכינים אותנו לרגעים האלה. מיד פתחנו זווית ירי וירינו לעבר הסכנה. באותם רגעים לא עובר כלום בראש, אלא לסיים את האירוע עם אפס נפגעים לכוחותינו".

לוחמי משמר הגבול של ירושלים שהביאו לסיכול פיגוע גדול יותר בעיר העתיקה.ספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
"הבנו שמשהו הולך לקרות". הלוחמים שנטרלו את המחבלת בירושלים/דוברות משטרת ישראל
הנשק מסוג קרלו שממנו ירה המחבל שנתפס על ידי המסתערבים בכפר בורקין. 30 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
הנשק של המחבל שנוטרל בג'נין שנתפס על ידי המסתערבים בכפר בורקין, הלילה/דוברות משטרת ישראל

התקרית בג'נין אירעה במהלך פעילות של מסתערבי משמר הגבול בכפר בורקין. הכוח ניטרל את המחבל, שירה לעברם מטווח קצר במהלך הפעילות. ממג"ב נמסר כי מסתערבים ולוחמי צה"ל מסיירת חרוב פעלו הלילה "למעצר חשודים ואיתור אמצעי לחימה לפי הכוונת שב"כ בכפר בורקין שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". במהלך הפעילות מחבל חמוש ירה לעבר הכוחות שפעלו בכפר במהלך הפרת סדר, ואלו הגיבו בירי וניטרלו אותו. הנשק מסוג קרלו שממנו ירה נתפס עלי המסתערבים".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully