וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הכריזה על הכחדתם של 23 מינים, בהם הנקר השנהבי

30.9.2021 / 8:14

בצעד חריג, הסוכנות לדגה וחיות בר הודיעה כי המאמצים לאתר את אותם מינים, הכוללים ציפורים ודגים, העלו חרס. מדענים אחרים סבורים כי לא צריך לומר עוד נואש, אולם ההתחממות הגלובלית והפיתוח המואץ עשויים להגביר את קצב ההכחדה

דגם של נקר שנהבי מוצג באקדמיה למדעים בסן פרנסיסקו, 24 בספטמבר 2021. AP
דגם של הנקר השנהבי באקדמיה למדעים בסן פרנסיסקו/AP

ארצות הברית הכריזה על היכחדותם של 23 מינים של ציפורים, דגים ובעל חיים אחרי עשרות שנים של מאמצים לאתר אותם בטבע. מדובר בצעד נדיר, אך מדעני הממשל הזהירו כי ההתחממות הגלובלית ופיתוח מואץ עלולים להוביל להשמדה של מינים נוספים.

בעל החיים המוכר ביותר ברשימה היה הנקר השנהבי, שהוכרז נכחד לאחר מאמץ עיקש למציאתו בביצות של ארקנסו, לואיזיאנה, מיסיסיפי ופלורידה. מינים אחרים, כמו צדפה שחיה במים מתוקים בדרום-מזרח ארצות הברית, זוהו בטבע פעמים ספורות בלבד, כך שעד שניתן להם שם, הם כבר נמחו מעל פני כדור הארץ.

"כשאני רואה את אחד הנדירים האלו, אני תמיד חושב שזאת הפעם האחרונה שבה אראה את בעל החיים הזה", סיפר אנתוני "אנדי" פורד, ביולוג מסוכנות הדיג וחיות הבר בטנסי המתמחה בצדפות החיות במים מתוקים.

המשותף לכל המינים שהוכחדו - הפעילות האנושית, החל מפיתוח יתר, זיהום מים, כריתת יערות, מינים פולשים, ציד ציפורים עבור הנוצות שלהן ולכידת בעלי חיים על ידי אספנים פרטיים. בנוסך לכך, כל ה-23 הוכנסו לרשימה בתחילת שנות ה-60, כך שהיה להם סיכוי קלוש לשרוד מלכתחילה. מאז שעבר החוק לשימור מינים שבסכנת הכחדה לפני כחצי מאה, רק 11 מינים הוסרו מהרשימה אחרי שהוכרזו נכחדים.

אחרי ההודעה היום, החלה תקופת בינתיים בת שלושה חודשים שבסיומה יאושרר השינוי במצב השימור של אותם 23 בעלי חיים. חלק מהמדענים סבורים שאחד או יותר מתוכם יתגלה מחדש בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully