וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן דחה בקשה פלסטינית לפגישה בין ביידן לאבו מאזן בעצרת האו"ם

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 19:30

מקורות אמריקנים ופלסטינים אמרו כי בעקבות הסירוב האמריקני החליט יו"ר הרשות הפלסטינית לא לטוס לניו יורק ולשלוח נאום מוקלט. השליח האמריקני האדי עמר יגיע לירושלים בשני לשיחות עם בכירים ישראלים ופלסטינים על המצב בגדה המערבית וברצועת עזה ועל צעדים לחיזוק הרשות

הבית הלבן דחה את בקשתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקיים פגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק בשבוע שעבר, כך אמרו היום (רביעי) מקורות אמריקנים ופלסטינים.

מדובר בצעד חריג ביותר עבור נשיא אמריקני לדחות בקשה לפגישה מצד הפלסטינים, במיוחד בשולי עצרת האו"ם. ההחלטה הזו היא ראיה נוספת לעד כמה הנושא הישראלי-פלסטיני נמצא במקום נמוך בסדר העדיפויות של ביידן בכל הנוגע למדיניות החוץ. לפני כמה שבועות כשאבו מאזן ועוזריו דנו בשאלה אם לטוס לניו יורק כדי להשתתף פיזית בעצרת הכללית של האו"ם הם בדקו מול הבית הלבן האם תהיה אפשרות לקיים פגישה בין עבאס לבין ביידן בשולי העצרת בניו יורק או מיד לאחר מכן בוושינגטון.

נאום אבו מאזן באו"ם. 24 בספטמבר 2021. רויטרס
אבו מאזן בנאום המוקלט בעצרת האו"ם/רויטרס

המקורות האמריקנים והפלסטינים אמרו כי הבקשה הועברה לממשל האמריקני אך התשובה שהתקבלה היתה שלילית. הבית הלבן הסביר לפלסטינים כי ביידן לא מתכוון לקיים פגישות צד במהלך עצרת האו"ם אלא יסתפק בביקור קצר באירוע רק לצורך נאומו. הם הוסיפו כי לוח הזמנים לא מאפשר לקיים פגישה בוושינגטון. אחרי שקיבלו את התשובה השלילית מהבית הלבן החליטו יו"ר הרשות ויועציו לא לטוס לעצרת האו"ם ולשלוח נאום מוקלט במקום.

בסופו של דבר ביידן דווקא כן קיים שלוש פגישות עם מנהיגים זרים בשולי עצרת האו"ם. בנאומו הוא דווקא התייחס במפתיע לנושא הישראלי-פלסטיני, הדגיש כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות. באותו זמן הוא הדגיש כי "ייקח זמן רב" להגיע למטרה הזו. הבית הלבן סירב להתייחס לסוגיית הפגישה עם עבאס.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, וושינגטון, 24 בספטמבר 2021. רויטרס
ראיה לעד כמה הנושא הישראלי-פלסטיני נמצא במקום נמוך בסדר העדיפויות. ביידן/רויטרס

בנאומו בפני עצרת האו"ם מתח עבאס ביקורת מרומזת על ביידן מבלי להשתמש בשמו. הוא טען כי יש מדינות שמסרבות להכיר במציאות של הכיבוש הישראלי ומכריזות כי יש להן ערכים משותפים עם ישראל. "ההתנהגות הזו רק מגבירה את היהירות הישראלית ומאפשרת לה להפר את החלטות האו"ם", אמר אבו מאזן בנאומו. ראש הממשלה נפתלי בנט לא התייחס כלל לנושא הפלסטיני בנאומו באו"ם.

ביום שני יגיע לישראל השליח האמריקני האדי עמר שאחראי על התיק הישראלי-פלסטיני במשרד החוץ בוושינגטון. הוא צפוי להיפגש עם בכירים ישראלים ופלסטינים ולדון עמם על המתיחות בגדה המערבית, על ניסיונות ההסדרה ברצועת עזה ועל צעדים לחיזוק הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully