וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב חיפה בן 31 מת לאחר שנטל סם מסוג "נייס גאי"; 3 חשודים בהמתה בקלות דעת

27.9.2021 / 18:28

בית החולים רמב"ם קבע את מותו של הגבר שסבל מדימום מוחי - שלושה ימים לאחר שככל הנראה נטל את הסם. במהלך סוף השבוע, 15 צעירים אושפזו בבתי חולים בצפון בעקבות נטילת "נייס גאי", שלפי ההשערה מכיל רעל עכברים. "תופעה מסוכנת שמסכנת חיי משתמשים"

בית החולים רמב"ם בחיפה קבע היום (שני) את מותו של תושב חיפה בן 31 שסבל מדימום מוחי, שלושה ימים לאחר שאושפז - ככל הנראה בעקבות נטילת סם מסוג "נייס גאי" החשוד כמזוהם. במהלך סוף השבוע אושפזו כ-15 צעירים בבתי חולים שונים באזור הצפון, לאחר שככל הנראה עשו שימוש בסם, שברמב"ם משערים כי מכיל רעל עכברים.

אמש המשטרה עצרה שלושה חשודים בהספקת החומר המסוכן. עם מותו של הגבר, החשד נגדם הפך לעבירת גרימת מוות בקלות דעת. ברשותם של שניים מהחשודים, תושב קריית מוצקין בן 27 ותושב חיפה בן 31, נמצאו ממצאים הקושרים אותם לעבירה, וכן אצל החשוד השלישי, תושב טירת כרמל בן 23, נתפסו חומרים החשודים כסם עצמו.

לפי שעה, ברמב"ם עדיין מאושפזים שישה חולים במצב קל-בינוני עם דימומים שונים עקב נטילת הסם.

סם מסוג נייס גאי שנתפס על ידי המשטרה. דוברות משטרת ישראל
סם מסוג "נייס גאי" שהמשטרה איתרה, אתמול/דוברות משטרת ישראל

"נייס גאי" וכן "סם פיצוציות" הם כינויים ישראלים למגוון רחב של חומרים כימיים שתוכננו כך שהשפעתם תהיה דומה לזו של סמים אסורים על פי חוק, אך מרכיביהם אינם כלולים בפקודת הסמים המסוכנים ועל כן ניתן לכאורה לייצר ולשווק אותם באופן חוקי.

מהמשטרה הזהירו כי "השימוש בסמי פיצוציות המוכרים לציבור בשלל שמות, כגון 'נייס גאי', 'מסטולון' ו-'מבסוטון' מסוכן מאוד, אינו חוקי, ועלול לגרום למוות". עוד מסרו כי "משרד הבריאות ומשטרת ישראל ממשיכים בפעולות לאיתור ותפיסה של סמי הפיצוציות ויפעלו להעמדתם לדין של המפיצים".

מעצר חשוד על ידי המשטרה בחשד שמכר סם מסוג נייס גאי שרוסס בחומרים. 26 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
מעצר של חשוד במכירת "נייס גאי", אתמול/דוברות משטרת ישראל

מבית החולים רמב"ם הדגישו כי מדובר ב"תופעה מסוכנת שמסכנת חיי משתמשים". ד"ר יעל לוריא, מנהלת המרכז הארצי למידע בהרעלות, סיפרה כי "דווח לנו ברביעי האחרון על אדם שהגיע עם דימום לא מוסבר, ואז נזכרו שהיה חולה נוסף עם סיפור דומה. בחמישי בבוקר כבר היה לנו די ברור שמדובר בתופעה מסוכנת ודיווחנו למשרד הבריאות. הקושי בתחילה לזהות היה מכיוון שכל אחד נפגע במקום שונה".

על הקשר בין הסם לרעל העכברים, ד"ר לוריא הסבירה כי "בשנת 2018 דווח על אירוע דומה של אשפוזים עם דימומים אצל צרכני סמים באילינוי בארצות הברית. שם נעשתה אנליזה שזיהתה הימצאות של רעל עכברים שיש בו חומרים נוגדי קרישה. האירוע הזה נראה לנו דומה. צריך לחכות כמובן לאנליזה סופית של החומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully