וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בסן מרינו: איסור בן 156 שנה על הפלות בוטל במשאל עם

המדינה הקתולית הזעירה ששוכנת בתוך איטליה נותרה אחד המקומות הבודדים ביבשת שעוד אסר על נשים להפסיק את ההיריון שלהן, אך רוב מוחץ מהנשאלים הצביע בעד שינוי החוק. "ניצחון עבור כל נשות סן מרינו"

תושבי סן מרינו הצביעו אתמול (ראשון) בעד אישור הפלות, במשאל עם היסטורי במדינה הקתולית הזעירה. יותר מ-77% מהבוחרים הצביעו בעד ההצעה לאפשר הפסקת היריון עד השבוע ה-12, ולאחר מכן ניתן יהיה לבצע הפלות אם חייה של האם בסכנה או שהעובר סובל ממום העלול לגרום נזק פיזי או פסיכולוגי לאישה.

סן מרינו הציורית, השוכנת למרגלות הר בתוך איטליה, הייתה אחת מכמה מדינות באירופה שעוד אסרו לחלוטין על הפלות, יחד עם מלטה, אנדורה והוותיקן. באירלנד, שהייתה בעבר קתולית שמרנית, ההפלות הפכו לחוקיות ב-2018, גם כן לאחר משאל עם.

"זהו ניצחון עבור כל נשות סן מרינו על השמרנים והריאקציונרים שמאמינים שלנשים אין זכויות", אמרה נשיאת איגוד הנשים של סן מרינו, קארן פרוצ'ולי. הארגון יזם את משאל העם והוביל את הקמפיין נגד מפלגת השלטון והכנסייה הקתולית. "זהו ניצחון נגד הכנסייה הקתולית שהייתה יריבתנו וניסתה הכל כדי למנוע את התוצאה הזו".

יותר מ-35 אלף איש היו בעלי זכות בחירה במשאל העם, כשליש מהם מתגוררים בחו"ל. 41% מהם מימשו את זכותם. בהיעדר סקרי דעת קהל, אף אחד לא ניסה להמר על התוצאות במדינה שבה השפעתה של הכנסייה נותרה רבה. האפיפיור פרנציסקוס חזר בשבוע שעבר על עמדתו הבלתי-מתפשרת כי הפלה היא "רצח".

"זו תבוסה עבור המדינה שתמיד הגנה על החיים", אמר סגן מזכיר המפלגה הדמוקרטית-נוצרית השלטת, מנואל צ'יאבאטה, לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא אמר כי הממשלה תעלה בתוך שישה חודשים הצעת חוק ליישום ההחלטה, שתובא לאחר מכן לפרלמנט. "אנו מכבדים את קולם של הבוחרים". הוא הוסיף כי "המפלגה שלנו תעשה כל שביכולתה כדי לסייע לנשים ולהבטיח שהן לא יישארו לבד".

כיום, הפלה נושאת עונש של עד שלוש שנות מאסר לאישה ושש שנים לרופא המבצע את ההליך. ואולם, איש מעולם לא הורשע בעבירה זו. נשים שבוחרות לבצע הפלה עוברות בדרך כלל לאיטליה, שבה היא חוקית כבר יותר מ-40 שנה, אף שמדובר במספר קטן במיוחד. בסן מרינו האיסור על הפלות החל כבר ב-1865, והוא אושרר ב-1974.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully