וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף תומר בר ימונה למפקד חיל האוויר במקומו של עמיקם נורקין

עודכן לאחרונה: 27.9.2021 / 11:03

שר הביטחון גנץ אישר שורת מינויי בכירים במטכ"ל. לצד האלוף בר, האלוף יעקב בנג'ו ימונה לתפקיד ראש האגף לתכנון ולבניין כח רב זרועי ותת-אלוף ערן ניב יעמוד בראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר

שר הביטחון בני גנץ אישר היום (שני) את מינויו של האלוף תומר בר, ראש אגף התכנון ובניין הכוח הרב-זרועי - לתפקיד מפקד חיל האוויר. בר יחליף את המפקד הנוכחי האלוף עמיקם נורקין המכהן בתפקיד מ-2017. מינויו של בר מגיע כחלק משורת מינויים במטכ"ל עליהם החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי אחרי מספר רב של דחיות בדיוני השיבוצים.

האלוף בר החלו את דרכו כטייס קרב על מטוסי 16-F ולאחר מכן עשה הסבה 15-F. הוא פיקד על טייסות 133 ו- 69. לאחר מכן מילא שורה של תפקידי מפתח, ובהם מפקד בית ספר לטיסה ומפקד בסיס תל נוף במהלך מבצע עמוד ענן, וכשנבחר לראש להק מבצעי אוויר הבינו בכירי החיל כי הוא מסומן להיות מפקד חיל האוויר בעתיד.

טקס חילופי ראש אגף התכנון והקמת אגף התכנון ובניין הכוח הרב זרועי ואגף אסטרטגיה ומעגל שלישי 21 ביוני 2020. דובר צה"ל
האלוף תומר בר/דובר צה"ל

בנוסף, הוחלט למנות את האלוף יעקב בנג'ו לתפקיד ראש האגף לתכנון ולבניין כח רב זרועי. ההחלטה למנותו לא הפתיעה רבים, למעט העובדה שצעד זה מדלל את טייסי חיל האוויר סביב שולחן המטה הכללי. השאלה המרכזית כעת היא האם האלוף טל קלמן יפנה את מקומו לטייס אחר כמפקד אגף אסטרטגיה ואיראן או שיחליט הרמטכ"ל להאריך את כהונתו.

כמו כן, תת-אלוף מישל ינקו ימונה לתפקיד ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. לתפקיד אליו מונה היו מספר מועמדים שרואים בו מקפצה לתפקידי מפתח נוספים במטכ"ל אך כובד המשקל שהניחו ראש אמ"ן הבא האלוף אהרון חליוה ומפקד זרוע היבשה הבא האלוף תמיר ידעי הכריעו את הכף לטובתו של תא"ל ינקו שבתפקידו האחרון היה ראש מטה אכ"א.

תת-אלוף ערן ניב ימונה לתפקיד ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר. הוא קצין עתיר ניסיון מבצעי וידוע כאחד הקצינים המבריקים בצמרת הצבא. בתפקידו האחרון היה ראש חטיבת שיטות לחימה וחדשות באגף התכנון במהלכו הצליח להטמיע תהליכים פורצי דרך.

עיכוב תתי האלופים בצה"ל יוצר מירמור גדול

לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה ימונה תת-אלוף סער צור, שיועלה לדרגת אלוף. צור הוא אחד מתתי האלופים הכי מנוסים בזרוע היבשה ולכן מינויו לא מפתיע כלל. אך לצדו יש שורה ארוכה של תתי אלופים מאוכזבים שממתינים להכרעות הרמטכ"ל. בצמרת צה"ל הביעו פליאה שהרמטכ"ל לא מינה במקומו של האלוף איתי וירוב קצינים צעירים לתפקידי מפקד המכללות ומפקד מפקדת העומק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully