וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי שוויץ אישרו נישואים חד-מיניים במשאל עם

26.9.2021 / 17:26

מדגמים מראים כי רוב מובהק של 64% מהנשאלים תמכו ביוזמה שתעניק מעמד שווה לזוגות חד-מיניים, באחת המדינות השמרניות ביותר במערב אירופה. "מה שחשוב עבור הילדים זה שיאהבו ויכבדו אותם", אמר אחד המצביעים

כרזת תמיכה בנישואים חד-מיניים לפני משאל העם בנושא, ז'נבה, שוויץ, 23 בספטמבר 2021. רויטרס
כרזת תמיכה בנישואים חד-מיניים בז'נבה, בשבוע שעבר/רויטרס

אזרחי שוויץ הצביעו בעד נישואים חד-מיניים - כך עולה ממדגמים שפורסו היום (ראשון) אחרי משאל עם בנושא, שלפיהם 64% תמכו ביוזמה, לעומת 36% בלבד שהתנגדו. הפרלמנט של שוויץ והמועצה הפדרלית של המדינה תמכו ביוזמה "נישואים לכולם", וסקרים שנערכו לפני המדגמים הראו שיש לה תמיכה נרחבת במדינה. שוויץ אישרה עוד ב-2007 נישואים אזרחיים בין בני זוג מאותו המין.

תומכי היוזמה אמרו כי היא תעניק לזוגות חד-מיניים מעמד חוקי כמו של זוגות הטרוסקסואליים, כשבין היתר הם יוכלו לאמץ ילדים יחד או להקנות אזרחות לבני זוג זרים מאותו המין. בנוסף לכך, זוגות לסביות יורשו להשתמש בתרומות זרע.

המתנגדים מאמינים כי מתן זכויות נישואים מלאות למי שהתחתן בנישואים אזרחיים תערער את מוסד המשפחה המבוסס על איחוד בין גבר לאישה. אנה לימגרובר, אמרה בקלפי בז'נבה כי היא מצביעה "לא" כי היא מאמינה שילדים זקוקים לאבא ולאימא.

עם זאת, ניקולאס דז'ירלטקה, שהצביע "כן", אמר כי הוא אמנם מכיר בכך שנישואים חד-מיניים סוטים מ"המסורת", אך "אני חושב שמה שחשוב עבור הילדים זה שיאהבו ויכבדו אותם - ואני חושב שיש ילדים שלא מקבלים זאת מזוגות 'הטרו'".

הקמפיין היה רווי בטענות לחוסר הגינות. כרזות של שני המחנות נקרעו, קווי הקהילה הגאה הוצפו בתלונות, פעילים קיבלו מיילים עוינות וספגו קללות ונעשו מאמצים להשתיק עמדות מנוגדות.

שוויץ, שבה חיים כשמונה וחצי מיליון איש, היא מדינה שמרנית באופן מסורתי. רק ב-1990 הורחבה זכות הבחירה לכל הנשים במדינה. בעוד שרוב מדינות מערב אירופה כבר הכירו בנישואים חד-מיניים, רוב אלו שבמרכזה ובמזרחה של היבשת טרם עשו זאת.

למרות הרוב המובהק למהלך, תומכי משאל העם העריכו כי רק בעוד כמה חודשים יוכלו זוגות חד-מיניים להתחמן בשל הליכים מנהליים וחקיקתיים.

נושא נוסף שעלה להצבעה במשאל העם היה יוזמה שהובילו קבוצות שמאל להעלאת מסים על רווחי השקעות והון, כמו דיבידנדים או הכנסות מהשכרת נכסים בשוויץ, על מנת לצמצם את הפערים בהכנסה ולהנהיג מערכת מיסוי הוגנת יותר.

ואולם, המדגמים מראים כי 66% מהמשתתפים במשאל העם הצביעו נגד היוזמה. שוויץ ידועה בזכות המערכת הפיננסית החזקה שלה והמסים הנמוכים שלה, והיא משמשת מקלט מס לרבים מעשירי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully