וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולטימטום פקע: מעונות היום המפוקחים הכריזו על עיצומים בחזרה מהחגים

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 14:08

המסגרות החינוכיות דרשו תוספת תקציב וכוח אדם ואת שיפור תנאי ההעסקה, אך לטענתם, משרדי האוצר והכלכלה מסרבים לשבת איתם למו"מ. בעקבות זאת, החל מיום ראשון הבא כ-120 אלף ילדים בגילאי לידה עד שלוש עלולים להישאר ללא מסגרת: "הממשלה מתנערת מאחריות, זו הפקרות"

ארגוני מעונות היום המפוקחים הכריזו היום (ראשון) כי הם מתכוונים לממש את איומם, להפחית את שעות הפעילות עם החזרה לפעילות בתום חופשת הסוכות ביום ראשון הבא ולשבות לחלוטין מיום ראשון הבא, לאחר שדרישותיהם לתוספת של תקציב וכוח אדם ושיפור תנאי ההעסקה לא נענו. בעקבות זאת, הורים לכ-120 אלף פעוטות בגילאי לידה עד 3 עלולים להישאר ללא מסגרות לילדיהם מיד אחרי החגים.

בשבועות האחרונים יצאו מעונות היום המפוקחים, בהם ויצ"ו ונעמ"ת, למאבק על השכר הנמוך, מחסור חמור של עובדים וכניסה למשא ומתן עם מקבלי ההחלטות. במסגרת העיצומים, החל מיום רביעי המעונות ייפתחו רק מהשעה 10:00 בבוקר, והחל מיום ראשון יהיו סגורים לגמרי ללא הגבלת זמן. במעונות היום אומרים כי פנו גם היום לשרי האוצר והכלכלה, אביגדור ליברמן ואורנה ברביבאי, להיכנס איתם למשא ומתן כדי למנוע את השביתה, אך לא נענו. לטענת ראשי הארגונים המייצגים את עובדי המעונות, לא נותרה להם ברירה אחרת אלא לשבות.

"הממשלה כופה עלינו לפתוח בעיצומים ובשביתה בסירובה לנהל איתנו משא ומתן. זו פגיעה ישירה בילדים, הורים ומחנכות מטפלות. ממשלת ישראל מתנערת מאחריות על החינוך לגיל הרך ומזניחה אותו", נמסר. "במקום לחבק את הילדים אנו יוצאים להיאבק על עתיד חינוך הגיל הרך. מעונות היום המפוקחים סובלים ממחסור של מאות עובדות ועובדים עקב השכר הנמוך, התנאים המורכבים ופערי השכר המשמעותיים ביחס לסייעות גני הילדים בשלטון המקומי - זו הפקרות".

שערי אשכול הגנים העירוניים נעול עקב השביתה. חולון, 21 בדצמבר 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
120 אלף ילדים יישארו בלי מסגרת? גן סגור/מערכת וואלה!, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

בפנייתם לממשלה לפני כשבועיים נכתב מטעם המוחים כי "מעונות היום המפוקחים סובלים ממחסור של מאות עובדות ועובדים עקב השכר הנמוך, התנאים המורכבים ופערי השכר המשמעותיים ביחס לסייעות גני הילדים בשלטון המקומי המביאים לנטישתן של המטפלות-מחנכות את מעונות היום המפוקחים". לטענתם, פערי השכר בין סייעת המועסקת במעונות יום בפיקוח לבין סייעת המועסקת דרך השלטון המקומי בגנים עירוניים יכולים להגיע לעשרות אחוזים. כך למשל, המשכורת החודשית בממוצע למחנכת-מטפלת מתחילה עומד על כ-5,700 ברוטו, בעוד שמשכורתה של סייעת לגננת בשלטון המקומי מתחילה עומדת על כ-8,300 שקל ברוטו.

עוד כתבו אז כי "אם לא די בקשיים שחווינו עד היום, האחריות לחינוך הגיל הרך התפצלה לאחרונה לשלושה משרדי ממשלה: משרד הרווחה והביטחון החברתי, משרד הכלכלה ומשרד החינוך. אנו 'נופלים בין הכיסאות' בתקופה בה ההתמודדות עם משבר הקורונה מגבירה את חוסר הוודאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully