וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עורכי הדין לבג"ץ: מנע הפרת זכויות עצירים

6.2.2003 / 20:55

למרות התחייבות המדינה ממשיכים עצירים לישון ללא מיטות; לטענת העותרים הרשויות לא מקיימות את חוק המעצרים; בעבר הוגשו שתי עתירות על התנאים בבתי המעצר אבו כביר ומגרש הרוסים

לשכת עורכי הדין עתרה היום לבג"ץ בדרישה לחדול מהחזקת חשודים ומורשעים בבתי מעצר ומאסר מבלי שיינתנו להם זכויות מינימליות. בעתירה צויין כי חלק מהעצורים והאסירים לא נהנים מהזכויות להן הם זכאים, ובהן הזכות לישון על מיטה והזכות לטיול יומי באוויר הפתוח. כמו כן דורשים העותרים לבטל את ההכרזה על מקומות כליאה לא ראויים כ"מקומות מעצר".

את העתירה הגישו עורכי הדין יעקב ויינרוט, בעז בן צור ואחינועם מרגלית מטעם לשכת עורכי הדין, והיא מכוונת נגד השר לביטחון פנים, היועץ המשפט לממשלה, מפכ"ל המשטרה ונציבת שירות בתי הסוהר.

בבסיס העתירה חמש דרישות: לא לאפשר החזקת עצורים במקומות שאין בהם תנאים מינימליים - מיטה, חצר טיולים, ועוד; לחייב את השוטרים והתובעים המבקשים מבית משפט לעצור אדם, לפרט היכן הוא ייעצר, ואם הוא יקבל את התנאים המינימליים שלהם הוא זכאי לפי החוק; לחייב את השר לביטחון פנים להורות על הפסקת השימוש במבנים שאינם ראויים לשמש כבתי מעצר; לאסור על השב"ס להחזיק אסירים בתנאי צפיפות קשים, שבהם הם אינם יכולים לישון על מיטה.

"עתירה זו מוגשת בעת הזו", נכתב בעתירה, "לאור ההכרה כי גם היום - לאחר קרוב לשבע שנים ממועד חקיקתו של חוק המעצרים ובחלוף למעלה מחמישים שנות קיומה של המדינה - מוחזקים עצורים ללא שמוענקות להם זכויות המגיעות להם על פי דין".

בעקבות עתירות קודמות הוקצה תקציב לשיפוץ

בעבר כבר הוגשו עתירות דומות בעניין. בתחילת דצמבר 97' הגישה לשכת עורכי הדין עתירה כנגד תנאי המעצר בבית המעצר "מגרש הרוסים" בירושלים. בפסיקת ביניים של בית המשפט העליון נכתב כי המדינה לא תחזיק במגרש הרוסים אדם, אם היא אינה יכולה לספק לו מיטה לישון עליה. ב-99' הגישה הלשכה עתירה נוספת, הפעם כנגד התנאים בבית המעצר אבו כביר. בעקבות שתי העתירות הושג תקציב לשיפוץ והרחבת שני בתי המעצר.

באוקטובר 99' הורה השר לביטחון פנים דאז, שלמה בן עמי, למשטרה ולשב"ס שלא להחזיק עציר ללא מיטה. בן עמי הדגיש את ההתחייבות שנתנה המדינה בעניין זה לבג"ץ. הוראתו של בן עמי לא התקיימה ומאות אסירים ועצורים ממשיכים לישון על הרצפה. במרבית תאי המעצר בישראל שוררת זוהמה והם בנוים כך שהשימוש במקלחת ובשירותים גורם לפגיעה בפרטיותם של העצורים ולריחות לא נעימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully