וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא למדו מאסון מירון: פסטיבל עכו נפתח ללא אישורי כבאות והצלה

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 17:33

לוואלה! נודע כי הכבאים התריעו בפני המארגנים על ליקויים מבחינת בטיחות אש ובהוראת מפקד תחנת זבולון - המוקד העיקרי של האירוע נותר לא מאושר. בכל זאת, פסטיבל התיאטרון נפתח אתמול, זו השנה ה-42

חודשים ספורים אחרי אסון מירון, לוואלה! נודע היום (רביעי) כי פסטיבל עכו שנפתח אתמול מתקיים ללא אישורי כבאות והצלה. הכבאים התריעו בפני המארגנים על ליקויים מבחינת בטיחות אש, ובהוראת מפקד תחנת זבולון - המוקד העיקר של הפסטיבל נותר לא מאושר. מוקדים אחרים של הפסטיבל כן זכו לאישור.

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר מתקיים זו השנה ה-42. בין היתר, התוכנית האמנותית שלו כוללת מאות שחקנים בעשרות מופעי תיאטרון, הצגות רחוב, ועוד, כשהמוקד המרכזי - שלא מאושר - הוא מתחם אולמות האבירים בעיר העתיקה, שהוכרזה ב-2002 אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

פסטיבל עכו. יוהאן שגב, אתר רשמי
פסטיבל עכו, ארכיון/אתר רשמי, יוהאן שגב

בין הליקויים שנמצאו, התברר למשל כי לאולמות האבירים אין אישור תקינות עדכני למערכת גלאים. גם אין אישור כי כל ההצללות, הבדים והאלמנטים באולמות האבירים, ביד לבנים, ובמתנ"ס דדו עומדים בתקנים של עיכוב בעירה.

מהמשטרה נמסר כי היא "אינה מאפשרת ולא תאפשר קיום כל אירוע של הפסטיבל במקומות הלא מאושרים, עד לתיקון כל הליקויים"

מפסטיבל עכו נמסר כי "למיטב ידיעתינו אנו מחזיקים את האישורים הרלוונטים להפעלת הפסטיבל. אנו בודקים כרגע עם הרשויות על מנת להסדיר את הנושא מיידית".

באסון האזרחי הכבד ביותר בתולדות המדינה, שהתרחש בחגיגות הילולת הרשב"י בליל ל"ג בעומר, בלילה שבין 29-30 באפריל, נספו 45 גברים וילדים ונפצעו יותר ממאה בני אדם. זאת, עקב מעיכה וחנק שנגרמו בשל צפיפות קשה באחד המעברים במתחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully