וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן בפסגה לציון שנה להסכמי אברהם: מאפשרים שיתוף פעולה מול איומים באיזור

עודכן לאחרונה: 17.9.2021 / 16:50

במסגרת פסגה וירטואלית שכינס שר החוץ של ארה"ב בלינקן, לציון שנה לחתימה על "הסכמי אברהם", אמר כי "צריך להשתמש בהסכמים כדי לקדם גם שלום בין ישראל לפלסטינים". שר החוץ לפיד: "השקתי יוזמת כלכלה תמורת ביטחון בעזה. מזמין את כולכם לקחת בה חלק כדי לייצב את האיזור"

בווידאו: פסגה וירטואלית לציון שנה להסכמי אברהם/עריכה: אביעד בללי

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר היום (שישי) כי מדינתו תעודד עוד מדינות לנרמל יחסים עם ישראל, והוסיף כי "נורמליזציה מסייעת ליציבות". זאת, במסגרת פסגה וירטואלית שכינס בהשתתפות שר החוץ יאיר לפיד ושרי החוץ של איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומרוקו, לציון שנה לחתימה על "הסכמי אברהם".

הפסגה הווירטואלית היא צעד התמיכה הפעיל והפומבי ביותר מצד ממשל ביידן בכל הנוגע ל"הסכמי אברהם" שהיו ההישג הגדול ביותר של הנשיא הקודם דונלד טראמפ בתחום מדיניות החוץ.

בלינקן הוסיף כי ההסכמים מאפשרים גם שיתוף פעולה מול איומים אזוריים ו"צריך להשתמש בהסכמים כדי לקדם גם שלום בין ישראל לפלסטינים". הוא הדגיש כי ארצות הברית תרחיב את מעגל השלום ותעודד עוד מדינות לנרמל יחסים עם ישראל. "נורמליזציה מסייעת ליציבות", אמר.

פגישת שרי חוץ לציון שנה להסכמי אברהם, 17 בספטמבר 2021. ללא, צילום מסך
"מקווים שמדינות נוספות יצטרפו להסכמי אברהם". הפסגה הווירטואלית/צילום מסך, ללא

שר החוץ של מרוקו נאסר בוריטה אמר בפסגה כי "קיימנו עם ישראל תרגיל צבאי משותף של הכוחות המיוחדים שלנו. מאז חידוש היחסים הממשלות שלנו עובדות יחדיו, נציגויות דיפלומטיות פועלות ובקרוב יתקיימו ביקורים של שרי הכלכלה והביטחון".

"אין אלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלסטינית", המשיך בוריטה. "המלך מוחמד השישי סבור שירושלים צריכה להיות עיר למורשת של שלוש הדתות".

שר החוץ יאיר לפיד סיפר בדיון על התכנית הכלכלית שהשיק ברצועת עזה. "השקתי יוזמת כלכלה תמורת ביטחון בעזה. אני מזמין את כולכם לקחת חלק ביוזמה הזו כדי לייצב את עזה ואת האזור כולו. ניצור אווירה ושיח חדש באזור".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה במהלך מסע"ת בז'נבה, שוויץ 22 במרץ 2019. רויטרס
בוריטה/רויטרס

שר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני דיבר בנאום מוקלט: "השנה האחרונה הראתה שלמרות האתגרים ניתן לעשות שינוי באזור. יש לפעול במקביל לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

הסכמי אברהם נחתמו בבית הלבן ב-15 בספטמבר 2020 על ידי הנשיא טראמפ, ראש ממשלת ישראל דאז בנימין נתניהו ושרי החוץ של איחוד האמירויות ובחריין. הסכמי אברהם כללו נורמליזציה של היחסים בין ישראל לבין שתי המדינות במפרץ. בעוד שישראל ואיחוד האמירויות חתמו על חוזה שלום, ישראל ובחריין חתמו כמה שבועות מאוחר יותר על הסכם לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים.

באוקטובר 2020 ישראל וסודאן הודיעו על נירמול של היחסים ביניהן. בחודש דצמבר, אחרי שטראמפ כבר הפסיד את הבחירות, הודיעה מרוקו על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. בתמורה קיבלו המרוקאים הכרה אמריקנית בריבונותם בחבל המחלוקת הסהרה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully