וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מקרי רצח במהלך החג: שני גברים נורו למוות בעכו ובג'סר א-זרקא

16.9.2021 / 19:20

חאלד זואווי, תושב עכו בן 38, נורה בבית קפה בעיר העתיקה, נפצע אנוש ופונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותו. כשעתיים לאחר מכן, נורה למוות בפתח ביתו אחמד עמאש, תושב ג'סר א-זרקא בן 42. המשטרה פתחה בחקירת שני המקרים, כשהרקע לאירועים מוגדר פלילי

זירת הרצח בג'סר א-זרקא. 15 בספטמבר 2021/.

שני גברים נורו למוות אמש (רביעי) בשני מקרי רצח בעכו ובג'סר א-זרקא. המשטרה פתחה בחקירת שני האירועים, כשהרקע לשניהם מוגדר פלילי.

באירוע בעכו, שאירע בסביבות השעה 19:00, נורה למוות חאלד זואווי, תושב העיר בן 38. אלמוני נכנס לבית הקפה בעיר העתיקה בו ישב זואווי, וירה בו מטווח קצר. הוא נפצע באורח אנוש ופונה למרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה, שם נקבע מותו. כוחות משטרה הוזעקו לזירה ופתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה.

"כלל המשאבים העומדים לרשות המשטרה יעמדו לטובת החקירה. נשקיע מאמץ רב במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים", אמר מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר. בסיום הערכת מצב בזירה, הופקדה החקירה ביחידה לחקירת פשעים מרחב אשר.

חאלד זאויה בן ה-38 שנרצח בעכו. ., מערכת וואלה!
חאלד זאויה, שנורה למוות בעכו/מערכת וואלה!, .

כשעתיים לאחר מכן ובמקביל לישיבת הערכת המצב של המשטרה, התקבל דיווח בדבר אירוע ירי בג'סר א-זרקא, בו נרצח תושב הכפר אחמד עמאש בן ה-42. אלמוני ירה בראשו בעת שהיה סמוך לפתח ביתו, בשכונה הדרומית של היישוב. הוא פונה לבית החולים הלל יפה במצב אנוש, שם נקבע מותו. המתנקש נמלט מהזירה.

המשטרה ביצעו סריקות אחר המתנקש, ומפקד המחוז סופר ציין כי "מדובר באירוע רצח שני בגזרת המחוז בליל יום הכיפורים. מיטב היחידות והמפקדים פועלים בזירות השונות על מנת למצות אותן, לתפוס ראיות ולהביא להתפתחויות בחקירות".

נכון לשעה זו לא נעצר איש בגין שני מקרי הרצח. טרם נמסר מועד הלוויתם של הנרצחים, ועם צאת החג צפויות גופותיהם להישלח למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר.

אחמד עמאש בן ה-42, תושב ג'סר א-זרקא שנורה למוות בפתח ביתו. ., מערכת וואלה!
אחמד עמאש, תושב ג'סר א-זרקא שנורה למוות במהלך החג/מערכת וואלה!, .

בחודש שעבר השיקה משטרת ישראל אגף חדש לסיכול הפשיעה בחברה הערבית במעמד ראש הממשלה, השר לבטחון פנים ומפכ"ל המשטרה, אך הרתעה עדיין לא מורגשת בשטח. ביום שישי שעבר נורו יריות לעבר ביתו של מפקד האגף, ניצב ג'מאל חכרוש. מאז הוקם האגף נרצחו כבר 15 איש.

על פי נתוני מרכז אמאן, המרכז הערבי לחברה בטוחה העוקב בדאגה אחר המספרים, נרצחו מראשית השנה 85 בני אדם בחברה הערבית. לשם השוואה בשנה שעברה היה מניין הנרצחים הערבים 113. עו"ד רדא ג'אבר, מנכ"ל אמאן, חושש כי השנה, בקצב הנוכחי, יעלה מספרם על מספר זה.

זירת אירוע הרצח בג'סר א-זרקא. 15 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
זירת אירוע הרצח בג'סר א-זרקא, אמש/דוברות משטרת ישראל

מוקדם יותר השבוע במרכז אמאן הביעו תקווה שהתוכנית של המשרד לביטחון פנים להתמודדות עם האלימות והפשיעה בחברה הערבית שהוצגה בכנסת תיושם ושגורלה לא יהיה כמו התוכניות הקודמות. מנכ"ל אמאן הדגיש שלמרות שהוא תומך בעיקרי התכנית, הוא מפציר בממשלה ובמשרד לביטחון הפנים להתאים אותה ולתקן את "נקודות התורפה הקשורות לקונספציות שעומדות בבסיס התוכנית", תוך שהזהיר כי "אם לא יטופלו, סיכויי הצלחתה נמוכים".

"תכנית שתפיסת ההפעלה שלה איננה שינוי ובניה של מנגנונים שנכשלו בעבר, משמעותה תכנית הבנויה על יסודות רעועים", אמר. עוד ציין כי במרכז התכנית ניצב אמנם הטיפול בדמי החסות, השוק האפור והחשבוניות הפיקטיביות, "אבל זו תפיסה מצומצמת לתופעה. מדובר בכלכלת פשיעה שהשתלבה גם בכלכלה הנורמטיבית ובלי עדכון תפיסת הרשויות לעומק הזה, צינור המימון לפשיעה לא יטופל באפקטיביות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully