וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יכיר בתעודת מתחסן ישראלית: "יקל על התעופה והתיירות"

ההכרה בתעודה הישראלית תנגיש לישראלים את התו הירוק האירופאי, המתיר כניסה למסעדות, מרכזי תרבות ומוסדות ציבוריים במדינות האיחוד. יחד עם זאת, לכל מדינה תשמר הזכות להציב דרישות נוספות כתנאי לכניסה לשטחה. לפיד: "צעד חשוב בהכנת הקרקע לקראת חזרה לשגרה"

ישראל והאיחוד האירופי הגיעו היום (רביעי) להסכמה על הכרה הדדית בתעודת מתחסן, שתקל על נוסעים ישראלים המבקרים במדינות האיחוד האירופי. כמו כן, ההכרה תכין את הקרקע לקראת קליטת תיירים מאירופה בארץ.

עם השלמת כל ההיבטים הטכניים בתחילת אוקטובר, ההכרה בתעודות מתחסן תאפשר לאזרחי ישראל המחזיקים בתעודה הישראלית לקבל נגישות גם לתו הירוק האירופאי, שמאפשר כניסה למסעדות, מרכזי תרבות, מוסדות ציבוריים ועוד - בהתאם להנחיות הקורונה בכל מדינה. בנוסף, ההסכם שהושג יאפשר למחוסנים ישראלים גישה לתו ירוק בכל מדינה נוספת המתחברת למערכת האיחוד האירופי, בהן מדינות כמו מרוקו וטורקיה.

עם זאת, ממשרד החוץ נמסר כי ההכרה ההדדית אינה תחליף לדרישות שתציב כל אחת ממדינות האיחוד, ומדינת ישראל עצמה, לכניסת זרים. לכן, כל מדינה תוכל להציב דרישות נוספות כתנאי לאשר כניסה לשטחה, כמו חיסון, בדיקות קורונה ובידוד.

נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
ההכרה תקל על הנוסעים הישראלים המבקרים במדינות האיחוד האירופי. נתב"ג/ראובן קסטרו

ההסכמה הושגה בשיתוף פעולה של משרד הבריאות, משרד החוץ ושגרירות ישראל לאיחוד האירופי בבריסל, שפעלו ליצירת תשתית טכנולוגית ומדינית משותפת.

"היכולת לנסוע ולבקר בעולם מהווה בסיס להבטחת קשרים בין עמים ומדינות", אמר שר החוץ יאיר לפיד בהודעה מטעם משרד החוץ. "הכרה הדדית בתעודות המתחסן בין ישראל והאיחוד האירופי היא צעד חשוב בהכנת הקרקע לקראת חזרה לשגרה בכל הקשור לקשרי התעופה והתיירות בין ישראל והאיחוד. אני מברך את הצוותים במטה משרד החוץ, הבריאות ואת שגרירות ישראל לאיחוד האירופי בבריסל על ההישג החשוב".

גם שר הבריאות ניצן הורביץ בירך על ההסכם. "זה צעד גדול במאמץ שלנו להקל על הציבור לאפשר שיגרת חיים לצד הקורונה. אירופה מכירה בתעודת חיסון ישראלית, ואנחנו מכירים בתעודת חיסון ממדינות אירופה. זה יאפשר הקלה משמעותית בתעופה, בתיירות וביחסים הכלכליים. כך אנחנו פועלים בכל תחומי החיים - מאבק נחרץ במגיפה ומאמץ גדול לחיסונים, תוך כדי שמירה על המשק פתוח, על התרבות, הלימודים ומקומות העבודה. תודה למקצועני משרד הבריאות ומשרד החוץ על המהלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully