וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר חדש חושף: מפקד צבא ארה"ב פעל כדי למנוע מטראמפ לשגר נשק גרעיני לעבר סין

עודכן לאחרונה: 15.9.2021 / 6:44

על פי הדיווחים שמובאים בספר "סכנה", שאמור לצאת בשבוע הבא, מילי האמין כי הנשיא טראמפ סבל מירידה נפשית לאחר ההפסד בבחירות, ולכן חשש כי הוא עלול לגרום למלחמה בין שתי המדינות. בשיחות שקיים מילי עם מקבילו הסיני, אמר כי יזהיר אותו במקרה של מתקפה אמריקנית

יו"ר מטות המשולבים של ארצות הברית, גנרל מארק מילי, פעל בחשאי כדי להגביל את יכולת הנשיא דונלד טראמפ לפתוח במתקפה גרעינית נגד סין - כך נכתב בספר חדש שחלקים ממנו נחשפו לראשונה אתמול (שלישי).

מילי, שוחח עם מקבילו הסיני פעמיים. בפעם הראשונה ב-30 באוקטובר, 2020, ארבעה ימים לפני הבחירות, ושוב ב-6 בינואר, יומיים לאחר המתקפה על הקפיטול. בשיחות אלו הבטיח יו"ר מטות המשולבים כי שתי המדינות לא יילחמו זו בזו, והוסיף כי יזהיר את עמיתו הסיני במקרה של מתקפה אמריקנית.

טראמפ בהצהרה בנושא עיראק. 8 בינואר 2020. ., רויטרס
"לא יציב" ו"משוגע". טראמפ לקראת סוף כהונתו./רויטרס, .

הדיווח מבוסס על פי הספר "סכנה", שאמור לצאת בשבוע הבא, מאת עיתונאי ה"וושינגטון פוסט" בוב וודוורד (מחושפי פרשת ווטרגייט) ורוברט קוסטה. לדבריהם, הספר מסתמך על ראיונות עם כ-200 מקורות.

על פי הדיווחים, מילי האמין כי הנשיא טראמפ סבל מירידה נפשית לאחר הבחירות. בשיחת טלפון שקיים יו"ר המטות המשולבים עם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, היא שאלה אותו מה ימנע מנשיא "לא יציב" לתקוף גרעינית, וכינתה את טראמפ "משוגע". מילי השיב לה: "אני מסכים איתך בהכול". פלוסי אמרה גם כי בעבר שוחחה עם מילי על "אמצעי זהירות זמינים" כדי למנוע מטראמפ ליזום פעולה צבאית או לבצע שיגור גרעיני, וסיפרה כי הובטחו לה כי קיימים אמצעי הגנה ארוכי טווח.

יושב ראש המטות המשולבים של צבא ארה״ב, הגנרל מארק א. מילי, ביקר בתל אביב כאורחו של ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי.
בביקור השתתפו נספח ההגנה של ישראל בארה״ב, האלוף יהודה פוקס, ונספח ההגנה של ארה״ב בישראל, הגנרל (*) צ׳ארלס (צ׳יפ) בראון.24 בנובמבר 2019. דובר צה"ל
יו"ר המטות המשולבים, מילי/דובר צה"ל

על פי הספר, מילי התקשר למפקד היחידה האחראית על אסיה וחבל האוקיינוס השקט, והמליץ לדחות את התרגילים הצבאיים הקרובים. מילי אף הורה לקצינים בכירים בצבא שלא יקבלו פקודות מאף אחד, אלא אם הוא עצמו מעורב בתהליך, במיוחד במקרה בו טראמפ ייתן הוראה לשגר נשק גרעיני.

לאחר הפרסום, הצהיר טראמפ שמעולם לא שקל לתקוף את סין. הנשיא לשעבר הוסיף כי אם אכן הדיווחים נכונים, אז "יש להעמיד לדין את מילי על בגידה, מפני שפעל עם מקבילו הסיני מאחורי הגב של הנשיא, ואמר שיודיע לסין על התקפה". טראמפ כינה את מילי "דביל" וטען שהסיפור כולו "מפוברק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully