וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם סדרני קורונה ובכירי הרבנים: סליחות ברחבת הכותל ערב יום כיפור

עודכן לאחרונה: 15.9.2021 / 7:07

התפילות אליהן מגיעים בדרך כלל יותר ממאה אלף מתפללים נערכות גם השנה במתכונת מצומצמת, בשל ההגבלות. הרחבה תהיה פתוחה רק ל-8,000 איש ואחרי סיום המכסה היא תיסגר. במשטרה חוששים מלחץ של המונים בכניסה לרחבה. במעמד משתתפים הרבנים הראשיים דוד לאו ויצחק יוסף

8,000 איש בלבד צפויים להשתתף הלילה (שלישי) במעמד אמירת סליחות ברחבת הכותל המערבי בירושלים, יממה לפני יום כיפור. מדובר באירוע שבו משתתפים מידי שנה יותר ממאה אלף איש, אולם הערב הוא ייערך במתכונת מצומצמת בשל מגבלות הקורונה.

הכניסה לרחבת הכותל היא לפי "כל הקודם זוכה" ולאחר כניסתם של ה-8,000 מתפללים, הכניסות לכיוון הכותל תסגרנה, כולל שערי העיר העתיקה והרחובות המוליכים אליו. במשטרה הביעו חשש מלחץ של המונים בכניסה לכותל והדגישו מוקדם יותר כי ישנה "חשיבות להודיע לציבור על למנוע עוגמת נפש ולחצים מיותרים".

במעמד משתתפים הרבנים הראשיים דוד לאו ויצחק יוסף, רב הכותל והמקומות הקודשים, שמואל רבינוביץ', ראש העיר משה ליאון, אישי ציבור ובכירים בעולם הדתי. המעמד הערב יחתום את 40 ימי סליחות כמנהג הספרדים, וכשבועיים כמנהג האשכנזים, במעמד שבו מתפללים מכל הזרמים - חרדים, דתיים וחילונים - מכל רחבי הארץ.

סליחות בכותל 14 בספטמבר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
רחבת הכותל, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

במשטרת ירושלים נערכו בכוחות מתוגברים לקראת המעמד. במסגרת ההיערכות המשטרתית, הוצבו מחסומי בידוק וויסות קהל במטרה לנתב את הציבור הצפוי להגיע לרחבת הכותל בהתאם למגבלת מספר המשתתפים שקבע הדרג המדיני. לאור קיום התפילות ברחבת הכותל, משטרת ישראל הגבירה בימים אלו את פעילותה סביב העיר העתיקה וסמטאותיה, בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי.

סליחות בכותל 14 בספטמבר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
רחבת הכותל, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי
סליחות בכותל, ערב יום כיפור. 
15 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
אלפים הגיעו לרחבת הכותל/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מעמדי הסליחות נערכו בכותל המערבי בשבועות האחרונים, ובכל לילה השתתפו בין 5,000 ל-7,000 מתפללים. במעמד המרכזי שנערך ביום חמישי שעבר, התקבצו בשער יפו כ-2,000 איש שצפו בסליחות במסכי ענק ובהקרנה על החומות שהציבה הקרן למורשת הכותל בשיתוף עם עיריית ירושלים. בקרן למורשת הכותל, האחראית על ניהול הכותל המערבי, הדגישו כי מדובר ב"התנהלות מאתגרת", ובמסגרתה, תוגברו "סדרני קורונה" שיחד עם המשטרה אוכפים את החובה על עטיית מסיכות ומעבר אנשים בין הקפסולות שהוצבו במיוחד בשתי הרחבות של הכותל המערבי - העליונה והתחתונה.

התפילה הלילה תסיים את תקופת "עשרת ימי תשובה" - הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים שנחשבים למשמעותיים, כשלפי המסורת היהודית בראש השנה נכתב דינו של אדם וביום כיפור נחתם דינו.

תו ירוק בבתי כנסת, חיוב ילדים בבדיקות

יום הכיפורים עצמו יחל מחר עם כניסת הצום בשעה 18:00, והוא יימשך כ-25 שעות. ככלל, לפי הנחיות משרד הבריאות, בתי הכנסת מחויבים לבדוק תו ירוק בכניסה למתחם אם במקום מתכנסים מעל 50 מתפללים. ילדים מגיל 12 יכולים להיכנס על סמך בדיקות PCR (בדיקה מהירה אינה תקפה). המלצת המשרד היא לערוך את התפילות בחללים פתוחים.

כמו כן, מיום רביעי בשעה 12:00, ערב יום כיפור, ועד יום שישי - לא יהיו בדיקות קורונה במתחמי בדיקות ה-PCR.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully