וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוות לטיפול במגיפות: מחלימים מקורונה שלא חוסנו - לא יהיו זכאים לתו הירוק

מחלימים יתחסנו במנה אחת בלבד אחר 3 חודשים מהחלמתם, אחרת לא ייחשבו מחוסנים. עוד הומלץ כי מי שחוסן בחו"ל, כולל בחיסון שלא מאושר בארץ, ויציג סרולוגית חיובית - יקבל תו ירוק. במקביל, המשנה ליועמ"ש קבע: ניתן לחייב הצגת אישור הורים לביצוע בדיקה ביום החזרה מסוכות

בווידאו: פרופ' אש מודיע על ביטול התו הירוק לבריכות פרטית ומביע אכזבה משיעור הירידה בתחלואה/צילום: ערוץ הכנסת

הצוות לטיפול במגפות (צט"ם) המליץ הערב (שלישי) כי מחלימים מקורונה שלא חוסנו נגד הנגיף - לא יהיו זכאים לתו ירוק. לפי הצט"ם, יש להמליץ על חיסון אחד למחלימים, בניגוד לכך שהאפשרות היתה רק פתוחה עבורם עד כה, וכן כי הם יצטרכו בחיסון אחד בלבד עבור קבלת התו הירוק, ולא בשתי מנות.

עוד המליץ הצוות כי כל מי שחוסן בחו"ל ויציג בדיקת סרולוגיה חיובית - יקבל תו ירוק. זאת, בכולל מי שחוסן בחו"ל בחיסונים שאינם מאושרים בישראל, שגם עליו, כמו על כלל המחוסנים, תוטל ההמלצה להתחסן בבוסטר בתום חמישה חודשים מקבלת המנה השנייה.

כמו כן, הצט"ם החליט ברוב מוחלט כי אין לערבב בין החיסונים של החברות השונות. כל ההמלצות יעברו לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שעד כה על פי רוב אישר את החלטות הצט"ם.

מתחם חיסונים של כללית בפתח תקוה 16 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מחלימים שלא יחוסנו לאחר 3 חודשים מהחלמתם - לא יקבלו תו ירוק. מתחם חיסונים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בתוך כך, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי קבע בדיונים שהתקיימו אתמול והיום כי ניתן לחייב הצגת אישור הורים לביצוע בדיקת קורונה ביום החזרה ללימודים לאחר החגים. זאת, ברקע "מבצע אנטיגן 2", במסגרתו ההורים יצטרכו לבצע בדיקות קורונה מהירות ב-29 בספטמבר - יום לפני החזרה מחופשת סוכות, ולהביא אישור חתום כי הבדיקה שלילית. הנושא ייבחן בימים הקרובים על ידי השרים בממשלה.

אם ההחלטה תאושר בממשלה, התלמידים שלא יציגו אישור בדיקה - לא יוכלו להיכנס למוסדות החינוך. "מבצע האנטיגן" הקודם בוצע לפני פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב, אז כלל התלמידים התבקשו לבצע בדיקת קורונה ביתית (אנטיגן) ולהגיע לבית הספר עם אישור כי ביצעו בדיקה זו. אולם, בשל חוק חינוך חובה, הוחלט כי לא תהיה חובה רשמית להצגת האישור.

המבצע השני החל מהיום, כך שהורים לילדים בגילאי 12-3 כבר יכולים לאסוף את הבדיקות המהירות מתחנות מד"א.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: מחוסנים בבוסטר מוגנים ממוות פי 5 ממחוסנים במנה שנייה

לכתבה המלאה
פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
בית הספר שפירא, תל אביב/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, פורסמו נתוני משרד הבריאות שהגיעו לידי וואלה!, מהם עולה כי הסיכון למות מקורונה של אדם שחוסן פעמיים נגד הנגיף, או שלא עבר שבוע מאז קיבל את המנה השלישית - גבוה פי חמישה ביחס לאדם שקיבל את זריקת הבוסטר

על פי הנתונים, בחודש אוגוסט מתו מקורונה 36 ישראלים שקיבלו את מנת הבוסטר, 269 בני אדם שחוסנו רק פעמיים ו-213 אנשים שלא חוסנו כלל. זאת, חרף חלקם הקטן באוכלוסייה של הלא מחוסנים.

לפי ניתוח משרד הבריאות, אדם שלא חוסן כלל נמצא בסיכון גבוה פי 20 למות מקורונה ביחס למחוסני הבוסטר, והסיכון של מי שקיבל זריקה אחת גבוה פי עשרה מהסיכון של מי שחוסן בפעם השלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully