וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: ערב יום כיפור, אני יודע שהרבה כועסים עליי - אבל אני שלם עם ההחלטה

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 21:08

בריאיון ראשון לוואלה! מאז כניסתו לתפקיד רה"מ ביקש מאזרחים שלא חוסנו לא להאמין לפייק ניוז, התייחס למתיחות מול עזה לאחר הפגישה עם נשיא מצרים, התנצל בפני הוריו של הלוחם בראל חדריה שמואלי ואמר כי היחסים עם ירדן לפני כהונתו היו לא טובים ופגעו באינטרס הישראלי

בווידאו: ראש הממשלה נפתלי בנט בריאיון לטל שלו/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: ניב אהרונסון ורוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

ערב יום כיפור, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (שלישי) בריאיון ראשון לוואלה! מאז כניסתו לתפקיד כי הוא יודע שאזרחים רבים, מימין ומשמאל, מלאי זעם עליו באופן אישי, ועל הממשלה בראשה הוא עומד, אך הוא עומד מאחורי החלטותיו. "אני מקווה ומבקש שיבואו עם ראש פתוח וישפטו אותי ואת הממשלה לפי הפעולות שלנו בפועל", אמר בנט.

בנט התייחס בריאיון למתיחות מול חמאס ברצועת עזה לאחר פגישתו אמש עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי, התנצל בפני הוריו של לוחם מג"ב שנהרג בגבול בראל חדריה שמואלי, תקף את מתנגדי החיסונים נגד קורונה ואמר כי היחסים עם ירדן לפני כהונתו היו לא טובים ופגעו באינטרס הישראלי.

ריאיון, רה"מ, נפתלי בנט. משרד רה"מ, ירושלים 14 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"מי שלא התחסן בפעם השלישית חושב שהוא מוגן - הוא לא". בנט, היום/ראובן קסטרו

"לא להאמין לפייק ניוז, הוא הורג"

ראש הממשלה שיבח את המדיניות אותה הוא מוביל במסגרת המאבק במגיפה ואמרי כי הרוב המוחץ של המתים והחולים קשה "הם אנשים שבחרו לא להתחסן". לדבריו, שישה מיליון אזרחים התחסנו פעמיים ושלושה מיליון מהם כבר קיבלו את המנה השלישית. "מי שלא התחסן בפעם השלישית חושב שהוא מוגן - אבל הוא לא", אמר.

בווידאו: בנט בריאיון לטל שלו קורא למתנגדי החיסונים שלא להאמין לפייק ניוז - "הוא הורג"/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: ניב אהרונסון ורוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר
מחלקת קורונה בית חולים רמב"ם חיפה. ראובן קסטרו
"אנחנו מדברים עם אנשים צעירים שנאבקים במחלה מאוד קשה". מחלקת קורונה ברמב"ם/ראובן קסטרו
"מי שלא התחסן בפעם השלישית חושב שהוא מוגן - אבל הוא לא"

"100% מהמאושפזים במצב קשה בבית החולים מתחת לגיל 40 לא מחוסנים בשלושת החיסונים. זה דבר לא ייאמן", המשיך. בנט פנה למתנגדי החיסונים ואמר: "זה קורע את הלב, אנחנו מדברים עם אנשים צעירים שנאבקים במחלה מאוד קשה. זה מיותר. לא להאמין לפייק ניוז, הוא הורג".

"בראל חדריה שמואלי לא נרצח, הוא נפל בקרב"

בנט נשאל על המסר שהוא מעביר לתושבי עוטף עזה, והשיב כי המשפט "דין שדרות כדין תל אביב" עדיין תקף. הוא מנה את האינטרסים את שלושת האינרטים הראשיים של ישראל לשיטתו ואמר: הראשון - להפסיק טוטאלית ירי רקטות ובלונים מעזה. השני - מה שקורה בלבנון בשנים האחרונות, והשלישי - להשיב את הבנים (השבועיים והנעדרים - ט"ש) הביתה. "אני לא שש מעימות. אם זה מצליח - מצוין".

הוא התייחס לאירוע בו נהרג לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי מירי איש חמאס בגבול עזה, והתנצל בפני משפחתו. "קודם כל חשוב להגיד בצורה הכי ברורה: בראל לא נרצח. הוא נפל בקרב שהוא נלחם כלוחם משמר הגבול בעודו שומר על הגבול, פשוטו כמשמעו. בחור באמת מיוחד, כל הציבור נחשף לדמות של לוחם ציוני שאוהב את המדינה, היה במכינה קדם צבאית אבל בעיקר הוא לוחם ולא מה שמנסים לצייר גורמים פוליטיים חיצוניים".

בווידאו: רה"מ בנט מתנצל בפני הוריו של הלוחם בראל חדריה שמואלי/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: ניב אהרונסון ורוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר
בראל חדריה שמואלי. דוברות מג"ב, אתר רשמי
"נפל בקרב שהוא נלחם כלוחם משמר הגבול". בראל חדריה שמואלי/אתר רשמי, דוברות מג"ב
"אין לי ביקורת כלפי מי ששכל את בנו. אני מבקש סליחה מההורים"

"למשפחתו אני אומר שאני מקבל את כל הביקורת בצורה מלאה, אין לי ביקורת כלפי מי ששכל את בנו. אני מבקש סליחה מההורים, זה דבר איום ונורא לאבד ילד. אני מגיל 18 נלחם כחייל בפלוגה בלבנון מול חיזבאללה, הייתי שם, איבדתי חברים ואת חברי הטוב ביותר. זה דבר איום ונורא ואין לי אלא לחזק את המשפחות השכולות, את חיילי צה"ל ומפקדיו. לא צריך לעשות פוליטיקה על חשבון החיילים", המשיך.

היה נתק מוחלט מול ירדן, שיקמנו את היחסים

ראש הממשלה נשאל על הסתירה בין התבטאויות פוליטיות מהעבר בהן הכריז כי לא יישב בממשלה יחד עם מי שהיום הם שותפיו. "כשאתה בחדר הזה וכובד המשקל של ראש הממשלה הוא עליך, אתה מבין שזה התפקיד החשוב ביותר בעולם. האחריות לעצם קיום המדינה היהודית בארץ ישראל, השגשוג, ההצלחה של הילדים שלנו, מונח עלייך. אתה בא נקי, נטו מה נכון לישראל ולא להרגיש איך אתה תיראה או איך תישמע יותר פופולארי או פחות", אמר.

בווידאו: ראש הממשלה בנט אומר בריאיון לוואלה! כי הוא מודע לכך שהרבה אנשים כועסים עליו, אבל הוא שלם עם ההחלטה/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום ווידאו: ניב אהרונסון ורוני כנפו , עריכה: ליר פשיגלר

בתשובה לשאלה על הפער בינו לבין שותפיו בעניין הפתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני, הוא אמר כי הוא "מתנגד למדינה פלסטינית. הקמת מדינה פלסטינית ביו"ש זה פשוט אסון, יביא רקטות ומנהרות לכפר סבא ולתל אביב. יש מחלוקת, וזה בסדר", אמר.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, במהלך פגישתו עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בשארם א-שייח׳ 13 בספטמבר 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט ונשיא מצרים, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
"ישראל שילמה מחיר כבד, איבדנו את נהריים ואת צופר"

"אני אומר את הדברים כהווייתם, גם לנשיא ארצות הברית. זה מתקבל בטוב כשאתה מגיע בצורה כנה. דוגמה קלאסית, אנחנו בשנים האחרונות במדינת ישראל בכמעט נתק מוחלט מירדן מסיבות פוליטיות קטנוניות. ישראל שילמה מחיר כבד, איבדנו את נהריים ואת צופר. אני יושב עם מלך ירדן, זה רק מאינטרס ישראלי. דגל ישראל מתנוסס, זה האינטרס", לדבריו, "היחסים עם ירדן היו לא טובים, שיקמנו אותם".

בתגובה, לריאיון, מסרה הליכוד כי "כולנו ראינו רק לפני שלושה חודשים מה שווה מילה של בנט - כשהוא מתראיין הוא בדרך כלל עושה את ההיפך. במקום להכיל למעלה מ-1000 מתי קורונה, את פיגועי הטרור ואת המרוץ של איראן לגרעין - מוטב שבנט יפסיק לעסוק רק בהישרדותו ויעבוד למען בריאותם וחייהם של אזרחי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully