וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של ארה"ב יכנס פסגה וירטואלית לציון שנה להסכמי אברהם

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 18:24

השר לפיד ועמיתיו מאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו ישתתפו באירוע שמכנס בלינקן, המהווה צעד הפעיל והפומבי ביותר מצד ממשל ביידן בנוגע להסכמים. בכירים ישראלים, אמריתים ובחריינים אמרו לוואלה! כי דחקו בממשל לקיים אירועים, אך תחילה האמריקנים לא הסכימו להתחייב

בווידאו: שר החוץ לפיד בביקור רשמי ראשון אחרי 20 שנה במרוקו/צילום: ברק רביד

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן יכנס ביום שישי הקרוב פסגה וירטואלית עם שר החוץ יאיר לפיד ושרי החוץ של איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומרוקו כדי לציין שנה לחתימה על "הסכמי אברהם". הפסגה הווירטואלית היא צעד התמיכה הפעיל והפומבי ביותר מצד ממשל ביידן בכל הנוגע ל"הסכמי אברהם" שהיו ההישג הגדול ביותר של הנשיא הקודם דונלד טראמפ בתחום מדיניות החוץ.

"שר החוץ בלינקן יכנס את המפגש כדי לציין שנה להסכמי אברהם ולדון בדרכים להעמיק את הקשרים בין המדינות ולבנות אזור משגשג יותר", אמר בכיר במשרד החוץ האמריקני.

בכירים ישראלים, אמריתים ובחריינים אמרו לוואלה! בשבועות האחרונים כי הם דחקו בממשל ביידן לקיים אירועים לרגל שנה להסכמי אברהם, אך האמריקנים לא הסכימו להתחייב. לדבריהם, רק בימים האחרונים משרד החוץ האמריקני החל לעסוק בנושא והציע לקיים את הפסגה הווירטואלית.

13 באוגוסט 2020 - טראמפ מצייץ בחשבון הטוויטר שלו, הודעה היסטורית על הסכם נורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות. חודש אחר כך נערך טקס בבית הלבן עם נציגי המדינות  שאליו הצטרפה גם בחריין.. רויטרס
החתימה על הסכמי אברהם בבית הלבן, 15 בספטמבר 2020/רויטרס

הסכמי אברהם נחתמו בבית הלבן ב-15 בספטמבר 2020 על ידי הנשיא טראמפ, ראש ממשלת ישראל דאז בנימין נתניהו ושרי החוץ של איחוד האמירויות ובחריין. הסכמי אברהם כללו נורמליזציה של היחסים בין ישראל לבין שתי המדינות במפרץ. בעוד שישראל ואיחוד האמירויות חתמו על חוזה שלום, ישראל ובחריין חתמו כמה שבועות מאוחר יותר על הסכם לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים.

באוקטובר 2020 ישראל וסודאן הודיעו על נירמול של היחסים ביניהן. בחודש דצמבר, אחרי שטראמפ כבר הפסיד את הבחירות, הודיעה מרוקו על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. בתמורה קיבלו המרוקאים הכרה אמריקנית בריבונותם בחבל המחלוקת הסהרה המערבית.

ביידן תמך ב"הסכמי אברהם" עוד כשהיה המועמד האמריקני לנשיאות ארצות הברית. אחרי כניסתו לבית הלבן הוא הביע תמיכה מחודשת בהסכמים. עם זאת, ממשל ביידן היה אמביוולנטי בכל הנוגע לשימוש המונח "הסכמי אברהם" - שהיה קשור ישירות וסימל את מורשתו של טראמפ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ג'ו ביידן בנאום בבית הלבן
10.9.21. רויטרס
תמך בהסכמי אברהם עוד כשהיה המועמד לנשיאות/רויטרס

מאז כניסתו לתפקיד, ביידן קיבל כמה החלטות שסייעו לייצב את ההסכמים. הוא לא ביטל את עסקת מטוסי ה-F-35 עם איחוד האמירויות, שנחתמה על ידי ממשל טראמפ כחלק מההקשר של הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות.

עוד החליט ביידן שלא לסגת מהחלטתו של טראמפ להכיר בריבונות מרוקו בסהרה המערבית. ביטול של החלטת טראמפ היה עלול לפגוע בנורמליזציה בין ישראל לבין מרוקו. ממשל ביידן גם השלים את העברת חבילת הסיוע בסך 700 מיליון דולר שהובטחה על ייד ממשל טראמפ לסודאן כחלק מהנורמליזציה עם ישראל.

ממשל ביידן מנסה בימים אלה להשלים את ההסכם בין סודאן לבין ישראל שעדיין לא נחתם רשמית. הסודאנים מעוניינים לקיים טקס חתימה חגיגי בבית הלבן שיבהיר כי ממשל ביידן תומך במהלך ומגבה אותו. בכירים בממשל ביידן אמרו לוואלה! כי הם פועלים מול כמה מדינות ערביות ומוסלמיות כדי לשכנע אותן לנרמל גם כן את היחסים עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully