וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

120 אלף פעוטות יישארו בבית? מעונות היום בפיקוח מאיימים בשביתה אחרי סוכות

המעונות פנו במכתב לליברמן וברביבאי, בו דרשו תוספת תקציב וכוח אדם: "משחקים איתנו כיסאות מוזיקליים, כל משרד מעביר אותנו למשרד אחר כמו חבילה עוברת". עוד דרשו להשוות תוך 3 שנים את שכר העובדים לשכרן של סייעות הגנים בשלטון המקומי - שלטענתם גבוה באלפי שקלים

המאבק של מעונות היום בפיקוח עולה מדרגה, כשהבוקר (שלישי) פנו לשר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי במכתב דחוף, בו הם מאיימים שלא יחדשו את שנת הלימודים אחרי חופשת חג הסוכות. עיקר דרישתם הוא גיבוש מתווה ששישפר את תנאי העסקת העובדים וכן תוספת תקציב וכוח אדם. כך, הורים לכ-120 אלף הפעוטות בגילאי לידה עד 3 עלולים להישאר ללא מסגרות לילדיהם מיד אחרי החגים.

בשבועות האחרונים יצאו מעונות היום המפוקחים, בהם ויצ"ו ונעמ"ת, למאבק על השכר הנמוך, מחסור חמור של עובדים וכניסה למשא ומתן עם מקבלי ההחלטות. ראשי הארגונים של המעונות אמרו לוואלה! כי הם דורשים מהממשלה "להפסיק לברוח מאחריות ולהתעלם מהמטפלות-מחנכות, הפעוטות וההורים. משחקים איתנו כיסאות מוזיקליים, כל משרד ממשלתי מעביר אותנו למשרד ממשלתי אחר כמו חבילה עוברת".

לדבריהם, בהיעדר מענה למצוקת כוח האדם, "לא נוכל לחדש את פעילות המעונות. לא ניתן שיפגעו עוד בילדים, בהורים ובצוותים המסורים של המעונות".

הפגנת מעונות היום בתל אביב 25 באוגוסט 2021. לירן וייס, אתר רשמי
הפגנת מעונות היום בתל אביב, אוגוסט/אתר רשמי, לירן וייס

"אנו מתמודדים עם סירובה של ממשלת ישראל לקחת אחריות על החינוך לגיל הרך, והזנחתו במשך שנים רבות", נכתב בפנייה, "מעונות היום המפוקחים סובלים ממחסור של מאות עובדות ועובדים עקב השכר הנמוך, התנאים המורכבים ופערי השכר המשמעותיים ביחס לסייעות גני הילדים בשלטון המקומי המביאים לנטישתן של המטפלות-מחנכות את מעונות היום המפוקחים".

"אם לא די בקשיים שחווינו עד היום, האחריות לחינוך הגיל הרך התפצלה לאחרונה לשלושה משרדי ממשלה: משרד הרווחה והביטחון החברתי, משרד הכלכלה ומשרד החינוך. אנו 'נופלים בין הכיסאות' בתקופה בה ההתמודדות עם משבר הקורונה מגבירה את חוסר הוודאות", תוקפים ראשי הארגונים.

בווידאו: כ-300 עובדות מעונות היום חסמו כבישים בתל אביב/צילום: רוני כנפו

לדבריהם, ההודעה על אי-חידוש שנת הלימודים לאחר חגי תשרי היא הברירה האחרונה שנותרה להם, "אלא אם הממשלה תתעשת ותפתח איתנו במו"מ מידי וקצוב בזמן, על מנת לסכם על תכנית תקציבית רב שנתית, שתאפשר לארגונים לחתום על הסכמים קיבוציים שיביאו, בתוך שלוש שנים לכל היותר, להשוואת תנאי השכר של עובדי המעונות לשכרן של הסייעות בשלטון המקומי".

עוד טוענים כותבי המכתב כי פערי השכר בין סייעת המועסקת במעונות יום בפיקוח לבין סייעת המועסקת דרך השלטון המקומי בגנים עירוניים יכולים להגיע עשרות אחוזים. כך למשל, המשכורת החודשית בממוצע למחנכת-מטפלת מתחילה עומד על כ-5,700 ברוטו, בעוד שמשכורתה של סייעת לגננת בשלטון המקומי מתחילה עומדת על כ-8,300 שקל ברוטו.

"אנו פונים אלייך בשעה קשה זו, לגלות מנהיגות ואחריות ולמנוע את השביתה", סיכמו במכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully