וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין נפגש עם אסד בקרמלין: "הכוחות הזרים מפריעים ליצוב המדינה"

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 11:56

נשיא סוריה הגיע למוסקבה לביקור לא ידוע מראש, ונועד עם נשיא רוסיה שעוזר לו לשמור על משטרו. "הטרוריסטים ספגו מכה קשה מאוד, אתה שולט על 90% מהשטח", אמר לו פוטין. אסד הודה על "הסיוע ההומניטרי" ממוסקבה

בווידאו: פגישת אסד-פוטין בקרמלין/צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש בקרמלין עם נשיא סוריה בשאר אסד, ואמר כי כוחות זרים הפרוסים בסוריה ללא החלטה של ​​האו"ם או אישורה של דמשק מהווים מכשול ליצובה - כך הודיע היום (שלישי) הקרמלין. הפגישה בין השניים התקיימה אתמול, ובה בירך פוטין את אסד על זכייתו בבחירות האחרונות לנשיאות.

"זאת הפרה של החוק הבינלאומי והיא מקשה עליך לעשות את המאמצים המקסימליים ליצוב המדינה", אמר פוטין לאסד, לפי הודעת הקרמלין, על נוכחות "הכוחות הזרים" - בהתייחסו ככל הנראה לכוחות האמריקניים, התומכים בכורדים, והטורקיים, התומכים במורדים. "הטרוריסטים ספגו מכה קשה מאוד, וממשלת סוריה בראשותך שולטת על 90% מהשטח", אמר פוטין.

התמיכה הרוסית סייעה לאסד להשיב כמעט את כל השטחים שנכבשו בידי המורדים במהלך מלחמת האזרחים שפרצה בשנת 2011. פגישתם האחרונה אירעה בינואר אשתקד, בעת ביקור של פוטין בדמשק. אסד ביקר ברוסיה בפעם האחרונה ב-2018, כשנועד עם פוטין בסוצ'י שלחופי הים השחור.

"אני שמח לפגוש אותך במוסקבה, שש שנים אחרי המבצעים המשותפים שלנו למלחמה בטרור", אמר אסד, הממעט לצאת משטח ארצו. הוא הודה לפוטין על "הסיוע ההומניטרי" לסוריה ועל מאמציו לעצור את "הפצת הטרור". הוא שיבח את "שחרור השטחים הכבושים" בסוריה על ידי שני הצבאות. הוא גם כינה את הסנקציות שהטילו מדינות המערב על סוריה כ"לא אנושיות" ו"לא לגיטימיות".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה בקרמלין, 13 בספטמבר 2021. רויטרס
פוטין ואסד לוחצים ידיים בפגישתם בקרמלין, אתמול/רויטרס

בכלי התקשורת בסוריה דווח כי השניים דנו בשיתוף הפעולה בין הצבאות ובהמשך הפעילות להשתלטות על השטחים שנותרו עוד בשליטתם המורדים, במרכזם מחוז אידליב שבצפון. ערוץ הטלוויזיה הסורי הרשמי דיווח כי הייתה זאת פגישה ממושכת, וששרי החוץ וההגנה הצטרפו אליה בהמשך.

רוסיה שינתה את מאזן הכוחות במלחמה, כששלחה מטוסי קרב וחיילים לסוריה ב-2015 והיא מחזיקה בבסיס אווירי וימי לאורך קו החוף של סוריה. יחד עם איראן וחיזבאללה, כוחות המשטר הרחיקו את האופוזיציה ואת הארגונים הג'יהאדיסטיים מהבירה דמשק וממרבית מעוזיהם ברחבי המדינה.

פרט לאידליב, שבה פרוסים כוחות טורקיים התומכים במורדים, המשטר לא שולט על חלקים בצפון-מזרח סוריה שבהם הקימו הכורדים הנתמכים על ידי ארצות הברית ממשל אוטונומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully