וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסמינים ארוכי-טווח ופער בין הגילים: ממצאי השפעת הקורונה על ילדים

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 21:42

ברקע טענות של הורים כי עדיף שילדיהם ידבקו בנגיף מאשר להמשיך בשגרת הבידודים, משרד הבריאות פרסם סקר על תופעות הלונג-קוביד בישראל - תסמינים ארוכי טווח בקרב ילדים שהחלימו מנגיף הקורונה. הסקר מצא כי 11.2% מהילדים חוו תסמינים כלשהם לאחר ההחלמה

בווידאו: מפקד מפקדת אלון מעדכן בוועדת חוקה שלא תהיינה בדיקות PCR במהלך יום כיפור/צילום: ערוץ כנסת

משרד הבריאות פרסם הערב (חמישי) סקר על תופעות הלונג-קוביד - תסמינים ארוכי טווח בקרב ילדים שהחלימו מנגיף הקורונה בישראל. זאת, ברקע טענות של הורים כי עדיף שילדיהם ידבקו בנגיף מאשר להמשיך בשגרת הבידודים עד שיאושר החיסון גם לילדים.

עם זאת, הסקר מצא כי 11.2% מהילדים חוו תסמינים כלשהם לאחר ההחלמה, וכי 1.8% - 4.6% נותרו עם תסמינים גם בחלוף שישה חודשים מהמחלה. הסקר בוצע באופן טלפוני בקרב 13,834 הורים לילדים בגילאי 18-3, שהחלימו מנגיף הקורונה.

בסקר נמצא קשר בין גיל הילד והסיכוי לחוות תסמינים ארוכי טווח, ונמצא כי ככל שגיל הילד עולה - גם הסיכוי לתסמונת עולה. 1.8% מהילדים בגילאי 6-3 חוו תסמינים ארוכי טווח, לעומת 4.6% בקרב בני 18-12.

מתחם בדיקות מהירות לילדים סמוך ללונה פארק 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתחם בדיקות מהירות לילדים סמוך ללונה פארק 18 באוגוסט 2021/ראובן קסטרו

עוד עולה כי נמצא מתאם בין מחלה עם תסמינים לבין הסיכוי לחוות תסמינים ארוכי טווח לאחר מכן. בקרב בני 18-12 שחלו עם תסמינים, ל-5.6% היה לונג-קוביד, זאת לעומת 3.5% בקרב אלו שלא חוו תסמינים כשאומתו כחיוביים לנגיף. לדברי משרד הבריאות, המצב זהה גם בקרב קבוצות הגיל האחרות.

בקרב יותר משליש מהילדים בסקר אירעה החמרה בתסמינים נוירולוגיים, קוגניטיביים או נפשיים, כמו הפרעות שינה או קשיים בריכוז בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה. לפי משרד הבריאות, הסקר מאשש את העובדה כי בישראל ישנם אלפי ילדים עם תסמינים ארוכי טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully