וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למרות שבעלך מכה אותך - לא תוכלי להתגרש ממנו"

6.2.2003 / 11:46

בעל היכה את אשתו במסדרון בית משפט לעיני כל; האשה ביקשה להתגרש ממנו; דייני בית הדין הרבני בת"א קבעו: "גם אם היתה תגובה חריגה של הבעל - אין בכך כדי לקבוע את גורל הנישואין"

בית דין רבני בתל אביב דחה את בקשתה של תושבת מרכז הארץ להתגרש מבעלה, גם אחרי שהוא היכה אותה לעיני עוברים ושבים במסדרונות בית המשפט. הסיבה לסירוב: לדברי הדיינים האשה היתה צריכה להזהיר את בעלה מראש שאם הוא יכה אותה היא תתגרש ממנו.

זה כמה שנים שהיחסים בין הבעל לבין האשה מעורערים. לפני כשנתיים נפרדה האשה, בתחילת שנות השלושים לחייה, מבעלה. היא ביקשה להוציא נגדו צו הרחקה מהבית. ב"ידיעות אחרונות" דווח כי במקביל נדון התיק של השניים בבית משפט לענייני משפחה, שהציע לשלוח אותם לייעוץ זוגי.

בהפסקה באחד הדיונים בבית המשפט תקף הבעל את אשתו, הפיל אותה על הארץ ובעט בבטנה. ההתפרצות אירעה בנוכחות באי בית המשפט, ובהם עורך דינה של האשה. בעקבות המקרה פנה עורך הדין לבית הדין הרבני בתל אביב, וביקש בשם האשה להתגרש מהבעל המכה. ואולם, דייני בית הדין לא התרשמו מהאלימות שנקט האיש כלפי אשתו. בפסק דין, שניתן שלשום, בחרו הדיינים לתקוף דווקא את האשה: "נראה לנו שהאירוע שקרה בבית המשפט מנוצל על ידי האשה ובא כוחה מעבר לכל פרופורציה. גם אם היתה זו תגובה חריגה של הבעל - אין באירוע זה כדי לקבוע את גורל הנישואין של בני הזוג".

בהמשך הציגו הדיינים מה על אשה מוכה לעשות כדי לקבל גט. בין השאר, הדיינים אמרו לאשה כי עליה להוכיח באמצעות עדים, כי בעלה היכה אותה.

הדיינים הוסיפו, כי מלבד אותה תקרית אלימה בבית המשפט, לא הביאה האשה כל ראיה לפיה הבעל מכה אותה. עוד קבעו, כי האשה לא הזהירה את בעלה שאם הוא יכה אותה היא תדרוש לקבל ממנו גט.

"למה מונעים ממני את החופש שלי?"

בהתייחס לאלימות המילולית שנוקט האיש כלפי אשתו, קבעו הדיינים כי לא נראה להם שהאשה פוחדת מהבעל. קביעה זו התבססה על דברים שאמרה האשה לבעלה בשעה שאיחר לקחת את בתם המשותפת. "אשה שפוחדת מהבעל לא עושה עניין מאיחור שלו, ואינה מנסה להרגיז אותו על מנת למשוך אותו בלשונו", כתבו הדיינים.

הדיינים גם תקפו את האשה על כך שהרחיקה ביוזמתה ובאמצעות צו הרחקה את בעלה מהבית, וקבעו כי בעקבות זאת כלל לא מגיעים לה דמי מזונות. לבסוף קבעו כי הבעל לא ייתן לאשתו גט וכי בני הזוג יופנו ליועץ נישואין.

עורך דינה של האשה אמר כי יערער על פסק הדין בפני בית הדין הרבני הגדול. "זו החלטה שערורייתית, שמחזירה את בתי הדין הרבניים 50 שנה לאחור", אמר.

"פסק דין זה נותן לגיטימציה למעשים נוראיים של בעלים כלפי נשים", אמרה האשה בעקבות מתן פסק הדין. "הוא היכה אותי לעיני כולם, ובית הדין רוצה שנישאר ביחד? איך הוא יכול לכפות עלי להישאר עם בעל אלים, למנוע ממני את החופש שלי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully