וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג הכריז על מתווה למחיקת רישום פלילי של חיילים שעברו עבירות בתור נערים

13.9.2021 / 16:50

נשיא המדינה מקדם, יחד עם משרד הביטחון והמשפטים, מתווה חנינות מיוחד לחיילים ובני שירות שנידונו לפלילים לפני שירותם ועברו תהליך שיקום במהלכו. "ימי הסליחות מדגישים בפנינו את הצורך של החברה במתן הזדמנות שניה"

בווידאו: הנשיא בביקור ב"חוות השומר מודיע על כוונתו לקדם מתווה למחיקת רישום פלילי של חיילים ומשרתי שירות לאומי/צילום: דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג הכריז היום (שני) על קידום מתווה חנינות לחיילים שנידונו בפלילים בנעוריהם, ועברו תהליך שיקום במהלך שירותם הצבאי. הנשיא קרא לחיילים שעברו שיקום לפנות לבית הנשיא בבקשה למחיקת הרישום הפלילי ואמר כי "ימי הסליחות, הרחמים והתשובה, מדגישים בפנינו את הצורך של חברה ומדינה במתן אפשרות להזדמנות שנייה, לתיקון ולמחילה".

הנשיא הרצוג ורעייתו מיכל ביקרו הבוקר בבסיס "חוות השומר" של חיל החינוך יחד עם שר הביטחון בני גנץ. המתווה של הנשיא, שגובש בתיאום עם גנץ ושר המשפטים גדעון סער, נועד להסיר מהצעירים את התיוג העברייני, ולאפשר להם לפתוח דף חדש. גנץ בירך את הנשיא על היוזמה ואמר כי "לאורך כל שנותיו, צה"ל מילא משימות לאומיות - מההירתמות למאבק בקורונה, ועד המשימה החשובה של שיקום חיילים בעלי רקע פלילי מהאזרחות. אני קורא לכלל החיילים ומשרתי השירות הלאומי בעלי הרישום הפלילי, להיענות לפנייתו של הנשיא ולהגיש פנייה".

נשיא המדינה, רעייתו במהלך ביקור ב"חוות השומר" של חיל החינוך יחד עם שר הביטחון בני גנץ 13 בספטמבר 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הרצוג וגנץ יחד עם החיילים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במסגרת המתווה נערכת פנייה יזומה מטעמה של ועדה צה"לית מיוחדת בראשות קצין חינוך ראשי בצה"ל לכל החיילים המתאימים ומוצע להם סיוע בתהליך הגשת הבקשה. הצעירים שעומדים בתנאים, הם אלו שעברו תהליך שיקום, הביעו חרטה מלאה על מעשיהם ושינו את דרכם בצורה משמעותית, עליה מעידים מפקדיהם ואנשי מקצוע המלווים אותם. ועדה מיוחדת בראשות קצין חינוך ראשי בצה"ל וגורמים מקצועיים נוספים, מראיינת את החייל ומעבירה את המלצותיה לנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא המדינה, רעייתו במהלך ביקור ב"חוות השומר" של חיל החינוך יחד עם שר הביטחון בני גנץ 13 בספטמבר 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הרצוג וגנץ ב"חוות השומר", היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אחד מהחיילים שהרצוג נענה לבקשתם למחיקת הרישום הפלילה ונכחו במפגש, הוא סמ"ר משה אלמליח, בן 22, שהורשע בעבירות רכוש שונות כנער. לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, החליט בית המשפט לנוער לאור נסיבותיו לתת לו הזדמנות והפנה אותו לכפר הגמילה "מלכישוע", שם עבר במשך כשנתיים וחצי הליך שיקומי, במהלכו אף השלים תעודת בגרות מלאה.

אלמליח ניהל מאבק ממושך על מנת להתגייס לצה"ל, ובסופו של דבר גויס לחוות השומר, והיום הוא משלים שירות צבאי כלוחם בחטיבת גולני. מפקדיו העידו על היותו חייל למופת, המגלה יוזמה, מסירות ואחריות, דואג ללוחמי הפלוגה ומשמש להם "אח גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully