וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת יער גדולה בדרום ספרד, אלפים פונו מבתיהם

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 13:35

ראש הממשלה הורה לצבא לסייע למאבק בלהבות המשתוללות באזור קוסטה דל סול. עובד סיוע נהרג, בכיר ברשויות: "הכוח והעוצמה של האש יוצאי דופן"

בווידאו: שריפות בדרום ספרד/צילום: רויטרס

כ-2,000 תושבים נמלטו נמלטו מבתיהם בדרום ספרד בימים האחרונים בשל שריפת יער גדולה המשתוללת בסמוך לאתר הנופש קוסטה דל סול.

בשריפה, שפרצה ביום רביעי בסיירה ברמחה, אתר הפופולרי בקרב תיירים בריטים וגמלאים, נהרג עובד חירום אחד. שירותי החירום פרסמו תמונות שבהן נראו כבאים נאבקים באש הבוערת בשטח היבש והמיוער על רקע החום הכבד של סוף הקיץ.

המפונים, חלקם קשישים, ישבו סביב שולחנות פלסטיק במרכז ספורט בעיירה רונדה הסמוכה, ומתנדבים הביאו בקבוקי מים, כיסאות וציוד. "הכל היה מאוד מהיר ויעיל למען האמת, אבל אנחנו קצת לחוצים כי אנחנו לא יודעים מה עומד לקרות", אמר אתמול אברהם לופז, מדען מחשבים שפונה מביתו.

אלחנדרו גרסיה, החבר במרכז המבצעי של סוכנות הכיבוי של היערות, אמר לכתבים כי לאש הייתה "כוח ועוצמה יוצאי דופן" והיא התקדמה בכמה כיוונים.

אנשים מתבוננים על עשן כתוצאה משריפה על הר סיירה ברמג'ה בספרד, 10 בספטמבר 2021. רויטרס
תושבים מביטים בעשן המיתמר מאזור השריפות, אתמול/רויטרס

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, הודיע על שליחת יחידת חירום צבאית שתסייע לכוחות הכיבוי. "נעבוד בתיאום וללא מנוחה נגד השריפה שהורסת את מחוז מלאגה", צייץ. על פי הנתונים הראשוניים של הלוויין האירופי קופרניקוס, השריפה כילתה יותר מ-60 קילומטרים רבועים של חורש.

הסוכנות לכיבוי שריפות יער של אנדלוסיה מסרה כי 365 כבאים משתתפים בפעולות הכיבוי, בתמיכת 41 כלי טיס ו-25 כבאיות. שרת הסביבה של המחוז, כרמן קרספו, אמרה ביום שישי כי נראה שהאש הוצתה במכוון ומתקיימת חקירה לחשיפת פרטים נוספים.

הקיץ הנוכחי באירופה היה רווי בשריפות יער גדולות, ומומחים קושרים בינן לבין שינויי האקלים הגורמים למזג אוויר חם ויבש יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully