וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריחה מכלא גלבוע: צו השעה למהפכה טכנולוגית בשב"ס

איציק חולבסקי

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 9:05

בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע הכתה בתדהמה מדינה שלמה בראש השנה ושורת הכשלים והמחדלים בכלא גלבוע מחייבת בדיקה יסודית והפקת לקחים בכל המישורים. אני קורא לממשלת ישראל להאיץ את הקמת אשכול הכליאה והשיקום החדש ולתת אמון בנציבת שב"ס שתוביל את המהלך

ארוע בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע הכה בתדהמה מדינה שלמה בראש השנה ושורת הכשלים והמחדלים בכלא גלבוע מחייבת בדיקה יסודית והפקת לקחים בכל המישורים. כאשר מתוך תקציב שב"ס, בסך 38 מיליארד, 80% מוקצים לשכר ופנסיה לא ניתן לפתח, לתקן ולשכלל את בתי הכלא ומנגנוני הכליאה.

נציגת שב"ס קטי פרי מובילה מכניסתה לתפקיד מהפכה טכנולוגית שבמרכזה הקמת אשכול כליאה ושיקום מתקדם וחדשני, יעיל, דיגיטלי, מבוסס טכנולוגיות מהשורה הראשונה בעולם הכליאה. אשכול זה ייתר בתי כלא רבים ישנים ולא יעילים וייצור חסכון רב כל שנה והתייעלות מרשימה גם מבחינת כוח האדם בשב"ס.

פעילות כוחות צה"ל ביממה האחרונה במרחב יהודה ושומרון כחלק מהמצוד אחר האסירים הנמלטים. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ביממה האחרונה במרחב יהודה ושומרון כחלק מהמצוד אחר האסירים הנמלטים/דובר צה"ל

אשכול הכליאה והשיקום יכלול גם תחנת משטרה, בית מעצר, בית משפט, תחנת כיבוי אש ויחסוך עלויות כבדות של הסעת אסירים לבית המשפט. אשכול כזה ישפר מאוד את מוטת השליטה של מחוז הצפון בשב"ס.

אלמנטים נוספים חדשניים שיבואו לידי ביטוי באשכול כליאה ושיקום מתקדם, כוללים התייעלות בצריכת אנרגיה, ביומטריה שליטה וזיהוי רציפים באסירים (ראו- הזמן שלקח בכלא גלבוע לספור ולהבין כמה אסירים חסרים).

מתחת לאדמות כלא מגידו הנוכחי ישנה רצפת פסיפס מרהיבה, ככל הנראה שריד לכנסייה הראשונה בעולם. מתחת לרגליהם של 1200 האסירים הצפופים בכלא, קיים אתר תיירות מרהיב ויוצא דופן שיהווה מוקד משיכה לתיירים נוצרים ברחבי העולם ושער לאתרי התיירות הנוצרים המפורסמים בצפון בנצרת ובכינרת. אנחנו, במועצה אזורית מגידו, משוועים לכך בכיליון עיניים. כבר הנחנו את אבן הפינה לאשכול הכלא החדש, הממוקם דרומית לכלא הנוכחי והקמתו תביא לשתי בשורות חשובות- כלא חדיש לאסירים הבטחוניים ואתר תיירות חשוב שלא מנוצל כעת.

לוחמי שב"ס עם הפסעות הכלואים המפונים, כלא גלבוע 06 לספטמבר 2021. שלומי גבאי
אנשי שב"ס/שלומי גבאי

בשנים האחרונות אנו מובילים את המאבק לפינוי הכלא הישן והקמת החדש. מדובר בחשיבה אסטרטגית לטווח ארוך אשר תפתח את האזור כולו. בחודשים האחרונים ישנה תזוזה חשובה בעניין ונציבת שב"ס קטי פרי ביחד עם השר לביטחון הפנים עמר בר לב מקדמים במרץ את הפרויקט. שניהם יחד יכולים להביא את החזון לידי מימוש, הן לטובת שיפור תנאי הכליאה של האסירים, הן למען חידושים טכנולוגיים ומבניים שימנעו אירועי בריחה דומים והן למען פיתוח אתר התיירות.

קטי פרי נמצאת רק 8 חודשים בתפקיד נציבת שב"ס ואני משוכנע שהיא האדם הנכון לייצר את השינוי המשמעותי והקריטי הנדרש בשב"ס. יש לי עמה היכרות רבת שנים, ונסיון מקצועי בעבודה משותפת, ואני יכול להעיד כי מדובר באשת מקצוע מבריקה,, נחושה, אמינה, ישרה, מוכשרת, אסרטיבית ואנושית!
יחד עם עמר בר-לב השר לבטחון פנים, איש מוכשר וישר עתיר נסיון בטחוני ניתן להצעיד את שב"ס לעידן חדש.

אני קורא לממשלת ישראל להאיץ את הקמת אשכול הכליאה והשיקום החדש ולתת אמון בנציבת שב"ס קטי פרי שתוביל את המהלך בצורה הטובה ביותר.

הכותב הינו ראש המועצה האזורית מגידו

  • עוד באותו נושא:
  • גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully