וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית פריז תתמודד על נשיאות צרפת: "לתת תקווה לחיינו"

12.9.2021 / 23:21

אן הידלגו, שזכתה לשבחים על הרפורמות הירוקות בבירה, תתחרה על יצוג המפלגה הסוציאליסטית בבחירות השנה הבאה. עם זאת, הסקרים מראים כי סיכוייה להוות אתגר של ממש למקרון ולה פן נמוכים כל עוד השמאל נותר מפולג

ראש עיריית פריז, אן הידלגו, הכריזה היום (ראשון) כי היא תתמודד לנשיאות צרפת בשנה הבאה, אף שהסקרים מראים על כך שיש לפולטיקאית הסוציאליסטית סיכוי קטן להוות אתגר של ממש, אלא אם היא תצליח לאחד את השמאל המפולג.

הידלגו, האישה הראשונה בתפקיד, נמנית על כמה פוליטיקאים בודדים בשמאל הצרפתי ששרדו כמעט ללא פגע את המפץ הפוליטי שיצר הנשיא עמנואל מקרון ב-2017. היא זוכה בסקרים לכ-8% מקולות הבוחרים בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות, שייערכו באפריל. מקרון ומנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן זוכים ל-20% עד 24% תמיכה.

"לאור גודל השעה וכדי לתת תקווה לחיינו, החלטתי להתמודד על נשיאות צרפת", אמרה הידלגו בת ה-62 בעיר רואן שבחבל נורמנדי. היא מבטיחה כלכלה ירוקה יותר, רפורמות בתעשייה, העמדת האזרחים בראש סדר העדיפויות של האיחוד האירופי ושיפור החינוך - אך היא עדיין לא גיבשה תכניות של ממשל להצעות הללו.

ראש עיריית פריז, אן הידלגו, מכריזה על מועמדותה לנשיאות צרפת בעצרת ברואן, 12 בספטמבר 2021. רויטרס
הידלגו מכריזה על מועמדותה, היום/רויטרס

בתור ראש עיריית פריז מאז 2014, הידלגו, ילידת ספרד, זכתה לשבחים על שהפכה את גדות נהר הסיין הפקוקים לטיילות הומות, על מלחמתה בכלי רכב מזהמים ועל וסליל נתיבי אופניים חדשים במהלך משבר הקורונה. למרות שהיא חיזקה את מעמדה אחרי שפריז זכתה לארח את המשחקים האולימפיים הבאים ב-2024, היא עדיין אלמונית יחסית מחוץ לבירה. במקביל, המפלגה הסוציאליסטית מתקשה להשתקם לאחר שמקרון, בנקאי לשעבר עם ניסיון פוליטי מועט לפני זכייתו בבחירות, שרטט מחדש את הפוליטית והחליש את המפלגות המסורתיות.

חברי המפלגה הסוציאליסטית יכריעו מי ייצג אותם בבחירות, כשנכון לעכשיו, רק שר החקלאות לשעבר סטפן לה פול נמצא במרוץ יחד עם ראש עיריית פריז.

עם זאת, השמאל בצרפת סובל מפילוג עמוק. בתחילת החודש, שר הכלכלה לשעבר ארנו מונטבורג הכריז כי הוא יתמודד כמועמד עצמאי. הירוקים, שהצליחו היטב בבחירות המוניציפליות בשנה שעברה, יודיעו על המועמד של המפלגה בשבועות הקרובים ושני מועמדים נוספים מהשמאל הקיצוני הביעו אף הם עניין בהצטרפות למרוץ.

מומחים אומרים כי כל מועמד מטעם המרכז-שמאל יצטרך לגייס את הירוקים והסוציאליסטים סביב מועמד אחד כדי להתחרות על מקום בסיבוב השני. לפי הסקרים הנוכחיים, מקרון ולה פן צפויים להתחרות שוב ראש בראש בסיבוב השני והמכריע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully