וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק התחלנו", "וסיימתם": קרב הציוצים בין שקד למיכאלי

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 23:57

המתיחות בין הימין לשמאל בתוך הממשלה קיבלה ביטוי בריב פומבי בין שרת הפנים ושרת התחבורה. בתגובה להחלטת ועדת הכספים שלא לאשר הטבות מס לעמותת הימין "עד כאן" צייצה מיכאלי: "רק התחלנו". שקד צייצה מחדש את הציוץ של מיכאלי והגיבה: "וסיימתם. 'עד כאן' תאושר"

קרב ציוצים התרחש היום (ראשון) בטוויטר בין שרת הפנים איילת שקד ושרת התחבורה מרב מיכאלי. הוויכוח החל לאחר שח"כ נעמה לזימי (העבודה) פרסמה ציוץ התומך בהחלטת ועדת הכספים מהיום שלא לאשר הטבות מס לעמותת 'עד כאן', עד שתסתיים בחינה של רשות המיסים לגבי פעילות פלילית לכאורה שביצעה העמותה. מיכאלי שיתפה את הציוץ של חברת מפלגתה וכתבה: "ורק התחלנו". לכך הגיבה השרה שקד וצייצה: "וסיימתם. אחרי הבדיקה ברשות המיסים, הנושא יחזור לדיון בוועדת כספים ו'עד כאן' תאושר".

באופוזיציה מיהרו להיכנס לוויכוח הפנים-קואליציוני. בהודעה מטעם הליכוד נמסר כי החלטת ועדת הכספים "מבישה" וכי "עד כאן" היא "עמותה שנלחמת בעולם למען האמת של ישראל וזכאית לתמיכה וסיוע ממשלתי כדי שתמשיך לפעול למען לוחמי צה"ל. נילחם בהחלטה הרעה הזאת ונפעל לביטולה". יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ יריב לוין, התייחס בפייסבוק לקרב הציוצים בין שקד למיכאלי וכתב: "השרה שקד - הערב הבנת סוף סוף שאת בממשלת שמאל? את יכולה לשנות את זה. הפילי את הממשלה הרעה הזו, ותקימי יחד איתנו ממשלת ימין אמיתית".

שרת התחבורה ושרת הפנים בסיור ודיון מקצועי בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מיכאלי ושקד/ראובן קסטרו

ח"כ לזימי הודתה ליו"ר הוועדה אלכס קושניר, שאישר את בקשתה, והוסיפה כי "גוף שרודף פעילי שלום וזכויות אדם, במעשים פליליים ומפוקפקים, עם תורמים אנונימיים, לא צריך לקבל את כספי המדינה דרך הטבות מס".

"עד כאן", שהוקם בשנת 2015, פועל נגד ארגוני שמאל שפעילותם, לטענת הארגון, פוגעת בביטחון המדינה ובתדמיתה של ישראל, ובעבר דווח שחלק מתחקירים הארגון התבססו על חומרים מזויפים.

העימות סביב "עד כאן" מצטרף למתיחות נוספת בין הימין והשמאל בקואליציה, על מפת אזורי העדיפות הלאומית. לקראת דיון בממשלה היום בנושא, במרצ ומפלגת העבודה דרשו לשנות את המפה, שגובשה על ידי ממשלת הימין של נתניהו ב-2018, ולהוריד ממנה חלק מהיישובים ביהודה ושומרון ולהוסיף אליה יישובים ורשויות במגזר הערבי.

בהמשך לדרישה זו, הוחלט בישיבת הממשלה להקים צוות בהשתתפות כל נציגי המפלגות בקואליציה שיגבש את הרשימה החדשה, ולהאריך את תוקפה של המפה הקודמת בחמישה חודשים. במרצ ובמפלגת העבודה בירכו על ההחלטה לשנות את סדרי העדיפויות במפה, אך בכירים ב"ימינה" אמרו כי הם יתעקשו על כך שלא יוצאו יישובים מההתנחלויות מרשימת אזורי העדיפות הלאומית ו"שכולם מבינים שפרגמטית לא יהיו שינויים, מקסימום יכניסו כמה ישובים ערביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully